De prijs was het enige waarop nog moest worden gewacht, maar ook die is bekend. De scooter kost in Nederland € 6.629. De levering begint in 2019. De Vespa Elettrica levert een piekvermogen van 4 kW, vergelijkbaar met wat een normale scooter levert.
De IVA E-GO S4 MATZWART is als beste uit onze elektrische scooter test gekomen. Geen enkele e-scooter kwam zo goed uit onze test als dit model. Zo heeft hij een sterke bosch onderhoudsvrije motor, een uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding, heeft hij een uitneembare accu en scoort hij goed op het gebied van comfort.
Conclusie: in 2022 is uit de meeste tests en recensies gebleken dat Voltz Z3 de beste elektrische scooter is die nu verkrijgbaar is in Nederland. Een zeer goed alternatief voor de Voltz Z3 is de I-CiGO Stad scooter CITYCOCO.
Met de Vespa Elettrica zoem je in de energiebesparende Eco-modus of de Power-modus met al het vermogen van de motor geluidloos door de straten van de stad. Het zal hoe dan ook een vloeiden rijervaring zijn zonder enige akoestische vervuiling.
Een e-scooter kopen is over het algemeen duurder dan een benzinescooter. Op een paar goedkopere modellen na begint de prijs van e-scooters zo rond de 2.400 euro, terwijl je een benzinescooter al kunt kopen voor een kleine 2.000 euro. Een voordeel van de e-scooter is dat hij in het gebruik een stuk goedkoper is.
Het is niet nodig om wegenbelasting te betalen voor een scooter of snorfiets. Dit is alleen verplicht voor auto's, vrachtauto's, motoren en bussen en vergelijkbare voertuigen. Daarvoor geldt ook dat er meer betaald moet worden naarmate het voertuig zwaarder is.
Je kunt met een volle accu zo'n 100 kilometer rijden. De Vespa Elettrica is leverbaar in een 25km snorscooter en een 45km bromscooter. In de praktijk kun je met een snorscooter meer kilometers op je accu rijden dan met een bromscooter. De accu van de Vespa Elettrica is niet uitneembaar.
Je elektrische Vespa scooter opladen
Je laadt de accu van je elektrische Vespa op met de oplaadstekker onder het zadel. Trek deze stekker uit, plaats 'm in een normaal stopcontact en je Elettrica laadt op! De accu is dus niet uitneembaar.
Het minimale bedrag om voor de subsidie van een elektrische scooter in aanmerking te komen bedraagt € 2500,- exclusief btw. Maar daar krijg je dan wel de helft van terug. Met de elektrische scooter mag je de openbare weg op en tevens gebruiken op bedrijventerreinen in de open lucht.
Hoe lang gaat de accu mee en wanneer moet deze vervangen worden? De meeste elektrische scooters zijn uitgerust met een Lithium accu pakket, en Lithium accu's kunnen ongeveer 2000x opgeladen worden. Daarom is het tevens verstandig om de accu altijd helemaal op te laden en niet half op te laden.
Een goedkope elektrische scooter koop je namelijk al vanaf 1.500 euro, terwijl de prijzen gemakkelijk op kunnen lopen tot 5.000 euro als je voor een elektrische scooter van een populair merk als Vespa gaat. Gemiddeld genomen zijn elektrische scooters iets duurder in aanschaf dan benzine scooters.
Voor een elektrische scooter betaal je nog maar €38,44 per maand (op basis van 36 maanden). Zo betaal je maandelijks een klein bedrag en kun je al direct genieten van alle voordelen die elektrische scooters je bieden!
Particuliere e-scooters hebben een compleet andere levensduur die lang niet zo kort is als die van de bezorgdiensten. Uiteraard gaat er weleens een onderdeel kapot dat dan vervangen dient te worden, maar behoudens dat dient een particuliere elektrische scooter zeker twee tot drie jaar mee te gaan.
Als je rekent dat er bij de gemiddelde scooter zo'n 6 tot 8 liter brandstof in de tank gaat dan kost je een volle tank met de huidige brandstofprijzen al snel zo'n 12 tot 15 euro.
De huidige elektrische scooters hebben gemiddeld een actieradius van 40 tot 90 km bij een volledig geladen accu.
Een elektrische scooter zou u tijdens een werkweek ongeveer acht keer moeten opladen. Dat kost ongeveer 50 cent. Totale stroomkosten bedragen dan € 4,- per maand. Per jaar kan de besparing dus oplopen tot ruim € 370,-.
Afhankelijk van hoe leeg de accu van e-scooter is, bent u voor het laden tussen de € 0,20 en € 0,40 per keer kwijt.
Vraag dan vooral even of de scooter eerder een ongeluk of schade heeft gehad. En let ook even op eventuele roestvorming, missende onderdelen, de banden en remschijven. Op deze manier weet je zeker dat je geen miskoop doet. Verder is het handig om een proefrondje met de scooter te maken.
Een Vespa biedt ten opzichte van een brommer veel voordelen. De belangrijkste reden om er eentje te kopen is de uitstraling van het vervoersmiddel. Deze scooter heeft een Italiaanse look en is zeer fraai vormgegeven door zijn vele ronde vormen.
De N-PRO is gecreëerd op basis van de NIU N-Serie. De N-Serie is standaard voorzien van een 1500watt Bosch motor. In deze nieuwe versie zit een 3000watt Bosch motor. Het blijkt de snelste elektrische scooter op de markt te zijn!
Onderhoud: Koop je een nieuwe scooter dan loop je de eerste paar duizend kilometer tegen weinig onderhoudskosten aan. Bij de 1000 kilometer is de eerste keer dat je terugkomt en betaal je alleen de olie, dat is €12 en de rest is van onze kant. Daarna bij 3000 kilometer zit je tussen de €110 a €130.
WA Diefstal en Brand
i Dit is de basisdekking en goedkoopste scooterverzekering. De schade die u met uw scooter veroorzaakt aan derden wordt vergoed, maar niet de schade aan uw eigen scooter. i Naast de WA dekking wordt nu ook diefstal-of brandschade vergoed.
Een WA-pakket kost je gemiddeld €20,- per maand bij een gloednieuwe scooter. Een WA+ pakket kost ongeveer €30,- per maand. Bij een All Risk-verzekering betaal je al snel €50,- euro in de maand. De prijs van een scooterverzekering hangt af van meerdere factoren.