Kies Mobiel netwerk. Kies Opties mobiele data. Kies Gesprekken en data. Kies 4G.
Als je wilt zien hoeveel mobiele data je hebt gebruikt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Als je een iPad gebruikt, zie je in plaats daarvan mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.
Start je apparaat opnieuw op.
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakel je tussen wifi en mobiele data: Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is.
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G, 4G of 5G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.
Controleer mobiele data en dataverbinding
Zet Mobiele data of Cellulaire data aan. Als het al aan staat, zet het dan uit en weer aan. Controleer of er een data-indicator, zoals 2G, 3G, 4G of H, naast de signaalsterktebalken boven aan het scherm staat. Soms wordt dit niet weergegeven als u een actieve wifi-verbinding hebt.
Als er 4G in uw omgeving is, ziet u 4G naast de signaalindicator in de linkerbovenhoek van het scherm . Als 4G niet beschikbaar is, ziet u mogelijk 3G, E of GPRS. Dit zijn langzamere verbindingssnelheden.
Alle iPhone-modellen maken verbinding met snelle 4G LTE-netwerken over de hele wereld. En elke iPhone sinds de iPhone XR heeft eSIM, een industriestandaardtechnologie waarmee u uw nieuwe iPhone kunt activeren en digitaal providers kunt toevoegen. Voordat u op reis gaat, activeert u gewoon een eSIM voor het land of de regio die u bezoekt. Makkelijk.
Je vindt dit tandwielvormige pictogram in de app-lade. Tik op Mobiele netwerken of Mobiele netwerken . Je wordt dan doorgestuurd naar een andere pagina. Als je een van deze opties niet ziet, moet je mogelijk op Draadloos en netwerken tikken en vervolgens op Meer instellingen (of een menu met drie stippen) om meer opties te zien.
Dit kun je heel handig zelf controleren met het icoontje boven in je scherm, dat aangeeft of er een mobiele dataverbinding is.Daar vind je naast de streepjes van je netwerk bereik een cijfer- en lettercombinatie. Vaak is dit 3G, 4G of 4G+. Staat er geen 4G maar LTE dan is jouw toestel ook geschikt voor 4G.
Android: Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus > kies hier voor 5G, 4G, LTE of een automatische netwerkselectie.
Zoek "4G inschakelen"
Druk op Instellingen. Druk op Mobiele data. Druk op Mobiele data-opties. Druk op 4G inschakelen.
Tik in Instellingen op 'Wifi' en schakel 'Wifi' in. De iPhone maakt automatisch verbinding met bekende netwerken. Voer een van de volgende stappen uit om verbinding te maken met een nieuw netwerk: Verbinding maken met een beschikbaar netwerk: Tik op de naam van het netwerk.
Druk op Instellingen.Druk op Mobiele data.Druk op Mobiele data-opties.Druk op 4G inschakelen .
Soms kan het uitschakelen en weer inschakelen van mobiele data helpen om het probleem op te lossen dat 4g niet werkt op je iPhone. Stap 1: Ga naar de app Instellingen en tik op Mobiel. Stap 2: Controleer vervolgens de schakelaar naast Mobiele data. Als de schakelaar momenteel op Aan of groen staat, tik je erop om mobiele data uit te schakelen.
Ga naar Instellingen > Netwerk & Internet > SIM's en kies de bijbehorende SIM-kaart.Selecteer vervolgens Voorkeursnetwerktype om over te schakelen naar het gewenste netwerktype .
Ga naar 'Instellingen' op je Android-telefoon. Tik op 'Netwerk en internet'. Tik op 'Mobiel netwerk'. Als je apparaat compatibel is met 4G VoLTE of 5G, zie je '4G' of '5G' als optie onder 'Voorkeursnetwerktype' of 'Netwerkmodus'.
Kies Mobiele data-opties. Kies Spraak en data. Kies een optie, in dit geval 4G. De Apple iPhone 11 is nu geconfigureerd voor gebruik van 4G-netwerken .
Uw telefoon schakelt automatisch tussen 2G en 3G, afhankelijk van of u 3G-netwerkdekking hebt of niet . Om 4G te gebruiken voor zowel spraakoproepen als mobiele data, drukt u op Spraak & Data. U kunt 4G gebruiken voor spraakoproepen via het mobiele netwerk voor een snellere en betere verbinding. Om 4G alleen voor mobiele data te gebruiken, drukt u op Alleen Data.
Zorg ervoor dat de juiste netwerkmodus is ingeschakeld
Afhankelijk van je smartphone en provider, zou je een paar verbindingstypen moeten hebben om uit te kiezen — 2G, 3G, 4G LTE of gewoon LTE, en 5G. Meestal zal je apparaat proberen verbinding te maken met de snelste optie.
1 Controleer uw instellingen
Het eerste wat u moet doen als uw mobiele data verdwijnt, is de instellingen van uw apparaat controleren. Soms hebt u per ongeluk uw mobiele data, vliegtuigmodus of roaming uitgeschakeld. Om dit te verifiëren, gaat u naar de instellingen van uw apparaat en zoekt u naar de netwerk- of mobiele opties.
1) Controleer de sterkte van het 4G-signaal en probeer verschillende locaties om te zien of het beter is . 2) Controleer of de simkaart stabiel werkt wanneer deze op dezelfde locatie in uw telefoon is geplaatst of controleer bij uw internetprovider of het simaccount correct werkt. 2: Probleem met de DNS-server.