Je thuisnetwerk opnieuw opstarten
Schakel je mobiele apparaat uit. Sluit je modem aan en wacht totdat er geen nieuwe indicatielampjes meer knipperen. Doe hetzelfde met de router als je een aparte router hebt. Schakel je apparaat weer in en probeer Netflix opnieuw.
Als je een Android-telefoon of -tablet gebruikt, open dan de Netflix-pagina in Play Store en tik op Updaten. Je kunt de app ook bijwerken via deze stappen: Open de app Play Store. Als je deze app niet hebt, moet je mogelijk een probleem oplossen met Play Store.
Je thuisnetwerk opnieuw opstarten
Schakel je apparaat uit en trek de strekker van je modem en router uit het stopcontact. Steek na 30 seconden de stekker van je modem en router weer in het stopcontact. Wacht 1 minuut en schakel dan je apparaat in. Probeer Netflix opnieuw.
Apparaten die een oudere Android-versie bevatten of niet Play Protect-gecertificeerd zijn, kunnen Netflix niet downloaden uit de Play Store. Je kunt misschien een vereenvoudigde app-versie rechtstreeks vanaf Netflix installeren als je deze niet uit de Play Store kunt downloaden.
Als uw Android-besturingssysteem up-to-date is maar u nog steeds meldingen ontvangt dat het besturingssysteem niet compatibel is met uw apparaat, probeer dan de cache en gegevens van de Play Store-app te wissen.
Er zijn verschillende redenen waarom je een titel niet kunt downloaden, zoals: Een ander bedrijf heeft de exclusieve rechten voor de content. De contentprovider heeft de rechten niet beschikbaar gesteld. Populariteit, kosten, seizoensgerelateerde factoren of andere lokale factoren, of beschikbaarheid.
Log in op de Netflix-website en ga naar je account. Selecteer Servicecode onderaan de pagina. Je servicecode wordt weergegeven.
Dit doe je vanuit je accountinstellingen. Herstart de ] door hem even uit- en aan te zetten (links achter zit een aan/uit knop). Zet de mediabox vervolgens weer aan met de afstandsbediening en wacht ongeveer een minuut met het zappen naar kanaal 150. Je kunt nu weer inloggen en de app gebruiken.
Als je telkens wordt gevraagd om in te loggen wanneer je verbinding maakt met Netflix, blijft het apparaat mogelijk niet verbonden met je Netflix-account door een technisch probleem.
Zo update je een smart TV
Maak verbinding met je slimme apparaat: Open de app waaraan je slimme apparaat gekoppeld is op je smartphone of volg de instructies op de website van de leverancier. Kijk in de app bij 'Instellingen'. en klik daar op 'updaten' of ga naar updates downloaden op de website.
1 Schakel de TV in. Druk op de afstandsbediening op Menu/Home en ga naar > Instellingen. 2 Ga naar beneden en selecteer: Ondersteuning > Software-update > Automatische update. Let op: Schakel de televisie NIET uit voordat het bijwerken is voltooid.
Het probleem kan worden opgelost door de download of het installatieproces opnieuw te starten. Volg deze stappen: Annuleer en start de download overnieuw. Controleer dat je netwerkverbinding nog actief is.
Als je je app niet kunt vinden op bepaalde Android-apparaten, is het mogelijk dat die apparaten niet worden ondersteund of worden uitgesloten door je app. Meer informatie over hoe je de ondersteunde en uitgesloten apparaten voor je app bekijkt.
Problemen met de Play Store oplossen
Als je de app niet kunt vinden in de lijst met alle apps: Controleer of je een ondersteund Android-apparaat of ondersteunde Chromebook gebruikt. Het is mogelijk dat je de app hebt verborgen en dat je de app weer moet inschakelen. Schakel je apparaat uit en weer in.
Netflix is gratis te downloaden voor Android-gebruikers. Voor gebruik van de app heb je logischerwijs wel een Netflix-abonnement nodig.
1 Gebruik de Home -knop om het Home-scherm weer te geven. Kies vervolgens "Apps". Kies vervolgens het pictogram Search (Zoeken). 3 Navigeer naar de apps die je wilt toevoegen en kies vervolgens "Install" (Installeren).
Wanneer je de Netflix app op je telefoon hebt geïnstalleerd, kan je het beeld van je smartphone streamen naar je televisie. Hiervoor heb je wel een extra apparaatje nodig zoals: Google Chromecast of. Apple TV.