Een venster in twee deelvensters splitsen in Word en Excel
Selecteer Beeld > Splitsen. Als u de grootte van de deelvensters wilt wijzigen, sleept u de rand ervan.
Klik op het tabblad MAILINGS op Start Mail Merge en Step-by-Step Mail Merge Wizard.Selecteer het type document waaraan u mail merge wilt toevoegen en klik op Next . Hier kunt u een nieuw document starten vanuit een sjabloon of bestaand document. Omdat ons document al is geopend, selecteren we Use the current document.
Ga naar het open tabblad en voeg het docx/doc bestand toe.Klik nu op de export >> Split optie.Selecteer vervolgens de split per pagina optie.Klik op de save knop om de Word bestanden te splitsen .
Word voegt automatisch een pagina-einde toe aan het einde van elke pagina. U kunt ook een handmatige pagina-einde invoegen wanneer u een nieuwe pagina in uw document wilt beginnen. Plaats uw cursor op de plek waar u wilt dat de ene pagina eindigt en de volgende begint. Ga naar Invoegen > Pagina-einde .
Een PDF-bestand splitsen:
Open het PDF-bestand in Acrobat.Kies “Pagina's indelen” > “Splitsen”. Geef aan hoe je het bestand wilt splitsen in een of meer bestanden.
Met Microsoft 365 en OneDrive of SharePoint kunnen meerdere personen samenwerken aan eenWord document, Excel spreadsheet of PowerPoint presentatie. Wanneer iedereen tegelijk ergens aan werkt, heet dat cocreatie.
Nadat u uw document deelt, kunnen medewerkers documenten bewerken , anderen @mentionen en meer. Selecteer waar u wijzigingen wilt aanbrengen en begin met bewerken. Als u uw document met anderen hebt gedeeld, ziet u hun wijzigingen in realtime. Typ het @-symbool en de eerste paar letters van iemands naam om ze te @mentionen.
Sla uw document op in OneDrive, als het daar nog niet is opgeslagen. Opmerking: het venster Delen wordt weergegeven als uw document momenteel niet is opgeslagen in OneDrive. Selecteer de optie OneDrive, geef uw document een naam en selecteer OK. Voer e-mailadressen in van de mensen met wie u wilt delen en maak keuzes voor de machtigingen die u wilt toestaan.
Probeer het zelf. Het is eenvoudig om uw documenten te delen terwijl u in Microsoft 365 werkt. Selecteer Delen en selecteer vervolgens Koppelingsinstellingen.Kies de gewenste machtigingen, kies of u Bewerken toestaan wilt inschakelen en selecteer vervolgens Toepassen.
Deel media, documenten, locaties of contacten
Open een individuele chat of groepschat en tik vervolgens op: Document om een document van maximaal 2 GB op uw telefoon te selecteren.
Open het bestand dat u wilt verzenden. Klik op de werkbalk Snelle toegang op Verzenden naar e-mailadres om een e-mailbericht te openen. Het bestand wordt weergegeven als de hoofdtekst van het bericht. Voer de aliassen van de ontvangers in, bewerk zo nodig de onderwerpregel en berichttekst, en klik op Verzenden.
Selecteer het tekstfragment met de alinea's die jij wilt verdelen over twee (of meer) kolommen. Ga naar het lint-menu 'Indeling' en klik op het pijltje onder de knop 'Kolommen'Kies 'Twee' (of kies meer kolommen, als je wilt.
U kunt een tabel gebruiken om de taak van het verdelen van een pagina in vier secties te verwerken. Plaats de cursor linksboven op de pagina, kies 22 Tabel onder Invoegen > Tabel en klik vervolgens op OK . Zodra de tabel is toegevoegd, sleept u de rechterhoek om de grootte ervan indien nodig aan te passen. Voer afzonderlijk teksten in de rijen en kolommen in.
Een pagina toevoegen
Klik op het tabblad Invoegen op de pijl onder de knop Pagina. Selecteer een optie: Voeg een lege pagina in als u een nieuwe, lege pagina wilt invoegen na de geselecteerde pagina. Opmerking: In de weergave Met twee pagina's worden er twee pagina's ingevoegd.
Scherm opsplitsen
Open een document in Word. Klik in het lint op het tabblad Beeld. De opties voor de verschillende vensters staan in het lint in de groep 'Venster'. Klik op de optie die u het handigst vindt.
Stap 1: Selecteer en open het Word-document. Stap 2: Klik in het menu Bestand op Afdrukken. Stap 3: Wijzig de printer naar Microsoft Afdrukken naar PDF. Wijzig in de Instellingen naar Aangepast afdrukken en geef vervolgens de pagina's op die u als PDF wilt opslaan.
Het tijdelijke bestand dat wordt gemaakt wanneer Word automatisch opslaan uitvoert, wordt opgeslagen in de map Temp, tenzij er geen geldige map Temp is. In dit geval slaat Word het tijdelijke bestand op in dezelfde map als waar het document wordt opgeslagen.
Een mail merge is de functie in een tekstverwerker die meerdere brieven of labels produceert door een standaardbrief en een databestand te combineren. Het merge-document is de shell die wordt gebruikt voor design . Het databestand bevat alle variabele informatie (meestal naam, adres en aanhef voor een brief).
Individuele samenvoegvelden toevoegen
Klik of tik waar u het samenvoegveld wilt hebben. Kies de pijl-omlaag onder Samenvoegveld invoegen en selecteer een veld . Als u uw veldnaam niet in de lijst ziet, kiest u Samenvoegveld invoegen.
Kies op het tabblad Verzendlijsten de optie Ontvangers selecteren en selecteer Een nieuwe lijst maken . In Lijstvelden bewerken ziet u een set automatische velden die Word levert. Als u een nieuw veld wilt, typt u een naam in Nieuwe veldnaam om het aan de lijst toe te voegen.