Vind je de Betaalpas terug dan kun je hem makkelijk via de app en Mijn ING zakelijk weer deblokkeren. Deblokkeren via de App: Ga naar 'Service' en klik op 'Je passen'.Kies 'Deblokkeer pas' en volg de stappen.
Kan ik mijn kaart ook deblokkeren als ik mijn kaart heb geblokkeerd in de kaartlezer? Nee, hiervoor moet je de kaart eerst activeren door een transactie uit te voeren met een pincode, bijvoorbeeld een aankoop in een winkel (niet online) of een geldopname met je kaart bij een geldautomaat.
Je betaalpas wordt dan (tijdelijk) geblokkeerd. Wat te doen? 3x verkeerde pincode op een geldautomaat (ATM) ingetoetst of bij het contactloos betalen: wacht 24 uur. Je pas zal dan automatisch weer werken.
Kwijt of gestolen: je kunt je pas deblokkeren als die binnen 14 dagen na blokkering weer terecht is. Is de pas langer dan 14 dagen geleden geblokkeerd? Vraag dan een vervangende betaalpas aan. Ingeslikt door de geldautomaat: je kunt je pas niet deblokkeren.
Heb je drie keer een verkeerde pin ingetoetst en is je creditcard nu geblokkeerd? Neem dan contact met ons op via 'Service' rechtsonder in je app of bel naar onze klantenservice op 020 - 22 888 88.
Wat moet ik doen als mijn betaalkaart geblokkeerd is? Als je het slachtoffer bent geworden van diefstal of fraude, raden wij je aan aangifte te doen bij de politie en de transacties op je rekeningen te controleren, zodat je ze zo snel mogelijk kunt betwisten als je ze niet zelf hebt gedaan.
Als je te vaak een verkeerde SMS-code invult bij het inloggen. Dan blokkeren we de toegang voor 3 uur. De blokkade gaat er vanzelf af. Daarvoor hoef jij niets te doen.
Deblokkeren bij een geldautomaat
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Lees verder hoe je zelf je pas weer kunt deblokkeren. 3x verkeerde pincode bij Geldautomaat, stortingsautomaat of bij contactloos betalen: Je hoeft niets te doen, je pas wordt na 24 uur automatisch gedeblokkeerd.
Card Stop kan je kaarten niet meer opnieuw activeren als je ze eerst liet blokkeren na verlies, maar daarna toch nog terugvindt. Er zit niets anders op dan naar het loket van de bank te gaan en te wachten op nieuwe kaarten.
Dekking van je Betaalpas
Je Betaalpas staat standaard ingesteld op gebruik in Europa. Je kunt dan in heel Europa met je pas betalen en geld opnemen.
Als je bankrekening geblokkeerd is, kun je contact opnemen met de bank om te vragen wat de reden voor de blokkade is en wat je kunt doen om de blokkade op te heffen. In sommige gevallen is het voldoende om de oorzaak van de blokkade weg te nemen, bijvoorbeeld door een openstaande schuld af te lossen.
Mijn rekening is geblokkeerd, waarom is dat? Je Betaalrekening is naar voren gekomen in een onderzoek naar fraude of oplichting. We hebben al je ING-producten geblokkeerd, zoals bijvoorbeeld ook je Betaalpas, Creditcard en/of Zakelijke Rekening.
Ik bel naar de klantendienst
Ik bel +32 2 464 60 01, maandag tot vrijdag van 8u tot 18u.
Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
Contact met de klantenservice van ING gaat het snelst door met ons te chatten vanuit de app. Dan hebben we je gegevens direct voor ons. in de app of Mijn ING. Of open de app, tik rechtsonder op 'Service' en daarna op 'Chat'.
Geblokkeerde bankrekening
Als de bank uw rekening blokkeert, kunt u niet meer bij uw geld. En anderen kunnen geen geld aan u overmaken. U krijgt hierover een brief van de bank. In deze brief staat ook welke andere gevolgen er voor u zijn.
Als u uw debetkaart hebt laten blokkeren, kunt u de betaaldiensten niet meer gebruiken die rechtstreeks aan de kaart gelinkt zijn, namelijk: selfbanking. geldopneming bij geldautomaten. online aankopen betalen in webwinkels.
Een permanente blokkade betekent dat je niet langer toegang hebt tot je gebruiker.
ING Direct is nu onder meer actief in Canada, Australië, Oostenrijk, Italië, de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en Duitsland (ING-DiBa) en draagt nu al ruimschoots bij aan de winst van de groep.
Maestro stopt
Een kleiner deel heeft een V PAY-betaalpas van Visa. Visa heeft (nog) niet aangekondigd te stoppen met de V PAY betaalpassen. Maar de banken die naast Maestro-betaalpassen ook V PAY-betaalpassen (ING, ASN Bank, RegioBank en SNS) uitgeven, zullen met beide stoppen.
Wanneer u een telefoonnummer of contact blokkeert, kan deze u nog steeds bellen of een voicemail sturen, maar u ontvangt hiervan geen melding.Berichten die worden verzonden of ontvangen, worden niet afgeleverd.