Het bedrijf maakte vanaf dat moment gebruik van een algoritme dat bepaalde welke foto's en video's het meest relevant voor de gebruiker waren. Die kwamen vervolgens bovenaan te staan. Daardoor kwam het voor dat oudere berichten bovenaan kwamen te staan.
Oorspronkelijk was de feed chronologisch, maar in 2016 stapte Instagram over op een algoritme. Sindsdien wordt de volgorde bepaald op basis van 'voorkeuren' van de gebruiker, afgewisseld met aanbevolen accounts en reclameberichten. De standaardtijdlijn is algoritmisch.
Instagram is aan het experimenteren met een nieuw ontwerp voor je profiel. Omdat het bedrijf er zelf ook nog niet over uit is wat nou de beste aanpak blijkt, worden enkele mogelijke designs de komende weken getest onder alle gebruikers.
Hoe meer volgers online zijn op het moment dat jij je bericht plaatst, hoe groter de kans is dat je direct na plaatsing reacties en likes krijgt. En hoe sneller mensen interacteren met je post, hoe blijer Instagram met jouw post is, en hoe beter jij wordt opgepikt door het algoritme.
Update 09-2021: het is inmiddels ook via de browserversie van Instagram niet meer mogelijk om volgers in chronologische volgorde te bekijken. Het was even schrikken vandaag voor stalkers, creeps en andere fanatici: de volgers van een Instagram-account verschijnen niet meer in chronologische volgorde.
Bij een uiteenzetting of in een lijst van gebeurtenissen wordt met de chronologische volgorde de volgorde in de tijd bedoeld, dus van oud naar nieuw, en met de omgekeerd chronologische volgorde de volgorde van later naar eerder.
Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt.
Instagram werkt aan een nieuwe update waarin een Instagram Fullscreen Feed werkelijkheid wordt. Deze feed zal zowel gelden voor de homefeed met de gewone feed-posts, Instagram Stories en Instagram Reels. Momenteel is het nog zo dat er kaderbalken rond de content staat bij het posten van foto's en video's.
Instagram Lite-app voor Android
Tik boven het bericht op . Je kunt ook een voorgesteld bericht verbergen door te tikken op boven het bericht. Je reactie wordt meegenomen in toekomstige suggesties in je overzicht.
Vertelwijze waarbij de verteller chronologisch te werk gaat, d.w.z. zijn verhaal bij een bepaald punt in de tijd laat beginnen en vertelt tot een bepaald eindpunt in de tijd bereikt is.
Bij logische volgorde gaat het om handelingen die elkaar duidelijk in de tijd opvolgen. Concreet: voorwerpen of prenten worden zo gerangschikt dat de handelingen of gebeurtenissen 'chronologisch' correct zijn.
Worden de gebeurtenissen in de volgorde verteld waarin ze zich hebben afgespeeld dan noem je het een chronologisch verhaal. Maar als de tijd niet volgens de klok verloopt, is het verhaal niet-chronologisch.
Tik bovenaan het overzicht in het gedeelte Verhalen op Je verhaal. Tik linksonder bij een foto of video in je verhaal op om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Als deze optie niet wordt weergegeven, heeft nog niemand je verhaal bekeken.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.
Op het tabblad 'Voorgesteld' staan voor jou interessante mensen, die je vaak al kent, of die jou volgen, om zelf ook te gaan volgen.
Begin 2022 wijzigt het Instagram algoritme. Nieuwe Instagram posts worden niet meer naar het nieuwsoverzicht van enkele volgers 'gepusht', maar op chronologische volgorde weergegeven aan alle volgers. Wij zien dit als een enorme kans voor alle bedrijfspagina's op Instagram.
First things first, voor meer bereik op Instagram is het belangrijk dat je een openbaar profiel hebt. Zo kan iedereen zien welke content jij plaatst. Als je profiel openbaar is, kunnen mensen in één oogopslag zien of de content die jij post hen aanspreekt. Door deze 'openheid' vergroot je de kans op nieuwe volgers.
Je kunt je Instagram bio beter laten opvallen door hashtags en emojis te gebruiken, waardoor ze net iets leuker en toegankelijker zijn voor de bezoeker. Probeer ook je bio zo kort mogelijk te houden. Dit zorgt ervoor dat bezoekers betrokken blijven en zorgt ervoor dat je bio leesbaar is op alle mobiele apparaten.