Hoe bereken je het totaal van een kolom in Excel?

U kunt AutoSom gebruiken om snel een kolom of rij of getallen op te tellen. Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start , druk op Enter (Windows) of Return (Mac), en dat is alles!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kolom optellen in Excel?

Tik in een werkblad op de eerste lege cel na een bereik van cellen met getallen of tik en sleep om het bereik van cellen te selecteren waarvoor u een berekening wilt uitvoeren. Tik op AutoSom.Tik op Som.Tik op het vinkje.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe formule voor hele kolom Excel?

Kies onder Werkmapberekeningde optie Automatisch.
  1. Selecteer de cel met de formule die u in aangrenzende cellen wilt doorvoeren.
  2. Sleep de vulgreep. omlaag of rechts van de kolom die u wilt vullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tel je het aantal kolommen in Excel?

Als u een snelle manier nodig hebt om rijen met gegevens te tellen, selecteert u alle cellen in de eerste kolom van die gegevens (dit is mogelijk niet kolom A). Klik op de kolomkop. Op de statusbalk in de rechterbenedenhoek van het Excel-venster ziet u het aantal rijen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een rekensom in Excel?

Een eenvoudige formule maken
  1. Klik op het werkblad in de cel waarin u de formule wilt invoeren.
  2. Typ een gelijkteken ( = ) gevolgd door de constanten en operatoren die u in de berekening wilt gebruiken. U kunt zo veel constanten en operatoren in een formule invoeren als u nodig hebt, tot 8192 tekens. ...
  3. Druk op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Een totaalkolomformule maken in Excel: Microsoft Excel gebruiken

43 gerelateerde vragen gevonden

Hoe bereken je het totaal in Excel?

Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start , druk op Enter (Windows) of Return (Mac), en dat is alles! Wanneer u AutoSom selecteert, voert Excel automatisch een formule in (die gebruikmaakt van de functie SOM) om de getallen op te tellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe gebruik ik Excel voor berekeningen?

Voor eenvoudige formules typt u gewoon het isgelijkteken gevolgd door de numerieke waarden die u wilt berekenen en de wiskundige operatoren die u wilt gebruiken : het plusteken (+) om op te tellen, het minteken (-) om af te trekken, het sterretje (*) om te vermenigvuldigen en de schuine streep (/) om te delen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe tel ik het totale aantal rijen in Excel?

Klik gewoon op de kolomkop.De statusbalk, in de rechterbenedenhoek van uw Excel-venster, vertelt u het aantal rijen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe tel ik het aantal unieke waarden in een kolom in Excel?

Het aantal unieke waarden tellen aan de hand van een filter

U kunt het dialoogvenster Geavanceerd filter gebruiken om de unieke waarden uit een kolom met gegevens te extraheren en deze op een nieuwe locatie te plakken. Vervolgens kunt u de functie RIJEN gebruiken om het aantal items in het nieuwe bereik te tellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe bereken je een aantal in Excel?

Gebruik de functie AANTAL om het aantal gegevensitems vast te stellen in een numeriek veld binnen een bereik of een matrix met getallen. U kunt bijvoorbeeld de volgende formule invoeren om het aantal getallen in het bereik A1:A20 te tellen: =AANTAL(A1:A20).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe pas ik de formule toe op de hele kolom in Excel?

Sneltoets: U kunt ook op Ctrl+D drukken om de formule één cel lager in een kolom in te vullen, of op Ctrl+R om de formule rechts in een rij in te vullen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat doet Ctrl+D in Excel?

De toetsencombinatie Ctrl + D dupliceert de inhoud van de cel of cellen naar beneden, zoals in onderstaand voorbeeld. Eerst selecteer je de cellen onder de te kopiëren tekst. Vervolgens gebruik je de toetsencombinatie Ctrl + D.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cls.nl

Waarom werkt formule in Excel niet?

Wanneer een formule niet wordt berekend, moet u controleren of automatische berekening is ingeschakeld in Excel. Formules worden niet berekend als handmatige berekening is ingeschakeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tel ik een tabel op in Excel?

Als u de getallen in een kolom of rij wilt optellen, gebruikt u de opdracht Formule.
  1. Klik op de tabelcel waarin u het resultaat wilt weergeven.
  2. Selecteer op het tabblad Indeling naast het tabblad Tabelontwerp de optie Formule.
  3. Controleer of tussen de haakjes de cellen staan die u wilt optellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt de SOM formule?

De functie SOM voegt waarden toe. U kunt afzonderlijke waarden, celverwijzingen, celbereiken of een combinatie van deze drie optellen. Bijvoorbeeld: =SOM(A2:A10) Telt de waarden in cellen A2:10 op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom telt Excel getallen niet op?

Als Foutcontrole in Excel is ingeschakeld, wordt er een klein groen driehoekje weergegeven als u een getal invoert in een cel die als tekst is opgemaakt. Als u deze foutindicatoren niet wilt zien, kunt u deze uitschakelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tel ik het aantal unieke waarden in een kolom in Excel?

Tel het aantal unieke waarden met behulp van de functie FREQUENCY . De functie FREQUENCY negeert tekst en nulwaarden. Voor de eerste keer dat een specifieke waarde voorkomt, retourneert deze functie een getal dat gelijk is aan het aantal keren dat die waarde voorkomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe cellen tellen in Excel?

Manieren om cellen te tellen in een gegevensbereik
  1. Selecteer de cel waarin u het resultaat wilt weergeven.
  2. Klik op het tabblad Formules op Meer functies, wijs Statistische aan en selecteer een van de volgende functies: AANTALARG: Cellen tellen die niet leeg zijn. ...
  3. Selecteer het gewenste celbereik en druk op Return.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt aantalarg?

AANTALARG telt alle waarden in een gegevensset, inclusief waarden die meer dan één keer voorkomen en tekstwaarden (inclusief lege tekenreeksen en spaties). Als u unieke waarden wilt tellen, gebruikt u COUNTUNIQUE . Als u alleen numerieke waarden wilt tellen, gebruikt u AANTAL .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe krijg ik een totaaltelling in Excel?

Gebruik de functie AANTAL om het aantal items in een getallenveld te krijgen dat zich in een bereik of matrix van getallen bevindt . U kunt bijvoorbeeld de volgende formule invoeren om de getallen in het bereik A1:A20 te tellen: =AANTAL(A1:A20). In dit voorbeeld is het resultaat 5 als vijf van de cellen in het bereik getallen bevatten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe tel ik het aantal rijen in Excel op?

Als u een kolom of rij getallen moet optellen, laat Excel de berekeningen voor u doen. Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start, druk op Enter en u bent klaar. Wanneer u AutoSom selecteert, voert Excel automatisch een formule in (die de SOM-functie gebruikt) om de getallen op te tellen. Hier is een voorbeeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik bij Excel automatisch iets berekenen?

Als u alle afhankelijke formules opnieuw wilt berekenen wanneer u een waarde, formule of naam wijzigt, selecteert u in de sectie Berekeningsopties onder Werkmapberekening de optie Automatisch.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voer ik meerdere berekeningen uit in Excel?

Om meerdere resultaten te berekenen met behulp van een matrixformule, voert u de matrix in een bereik van cellen in dat exact hetzelfde aantal rijen en kolommen heeft als u in de matrixargumenten wilt gebruiken . Selecteer het bereik van cellen waarin u de matrixformule wilt invoeren. Voer de formule in die u wilt gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen