Je kan een koopovereenkomst altijd zonder reden ontbinden binnen de afgesproken bedenktijd. Dat kan ook als een product niet werkt en de verkoper weigert het te repareren of een nieuw product te geven. Om de koopovereenkomst te ontbinden moet je een brief schrijven of een e-mail sturen.
Waarom heb ik een factuur ontvangen? Wanneer de webwinkel de annulering van de bestelling bevestigt, annuleren wij je factuur en storten we het eventueel betaalde bedrag terug. Je kan de status van je bestelling op elk gewenst moment controleren in Mijn Klarna.
Wanneer je de retour meldt, kun je ervoor kiezen om te betalen voor de artikelen die je houdt, of te wachten tot de winkel de retour registreert voordat je betaalt voor wat je houdt. Als je betaalt voor wat je houdt zul je per e-mail een betalingsbevestiging ontvangen en zullen je betalingsgegevens worden bijgewerkt.
Ons advies is om ook hierover contact te zoeken met Klarna. Ze hebben een helpdesk, deze kun je hier bereiken: 020 – 80 82 852.
Zowel Klarna als AfterPay voert een risicocheck uit bij elke aankoop. Zo wordt er een inschatting gemaakt hoe groot de kans is dat de consument zich de aankoop kan veroorloven. Als iemand bijvoorbeeld eerder niet heeft betaald bij een achterafbetaling, wordt dit meegenomen in de beoordeling.
Nieuw Klarna Online (merchants.klarna.com)
Klik op 'Gebruikers'. Log opnieuw in. Kies de gebruiker die jullie willen verwijderen en vink het boxje met 'Verwijder' aan. Bevestig de veranderingen door 'Verwijder geselecteerde' te kiezen en vervolgens 'OK'.
Je terugbetaling wordt binnen 5-7 werkdagen verwerkt. Zodra de webwinkel je retour of annulering heeft geregistreerd, ontvang je je terugbetaling volgens het retourvoorwaarden van de webwinkel. Login om de status van je laatste retour of annulering te bekijken.
Als je retour na 21 dagen nog niet correct door de winkel is geregistreerd, kunnen we je altijd helpen als je de vereiste retourneringsgegevens hebt verstrekt. Bewaar altijd kopieën van je correspondentie of bewijs van je pogingen om contact op te nemen met de winkel.
Ben je zeker van je aankoop? Betaal gelijk. Klarna rekent hiervoor geen extra kosten. Je kan met één klik betalen, of met iDEAL.
Als je nog niet aan Klarna hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Klarna € 13,50 aanmaningskosten in rekening brengen.
Als je je retourmelding hebt geannuleerd in de Klarna app, is het onderzoek gesloten en is je factuur niet langer gepauzeerd. Let op, het is niet mogelijk om opnieuw een retourzending te melden voor dezelfde bestelling. Als je retour nog niet opgelost is, neem dan contact op met de webwinkel om een oplossing te vinden.
Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.
Heeft u iets in een winkel gekocht? Dan kunt u de koop niet ongedaan maken. Soms mag u van de verkoper ruilen. Of hij neemt het product terug en u krijgt een tegoedbon of geld terug.
Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.
Als je de uiterste betaaldatum niet haalt, krijg je eerst een herinnering. Daarna ontvang je een betalingsherinnering en worden er kosten aangerekend, maar je krijgt altijd een nieuwe kans om het uitstaande bedrag te betalen.
Een terugbetaling wordt normaal gesproken binnen twee werkdagen verwerkt. Houd rekening met weekeinden. In het minst gunstigste geval kan het tot vijf dagen duren voordat het geld binnen is op de rekening van jouw klant. Wanneer er betaald is via een automatische incasso, bestaat er een terugbetaaltermijn van 56 dagen.
Hoe is dit wettelijk geregeld? Volgens de wet moet u het aankoopbedrag (inclusief bezorgkosten) terugbetalen binnen veertien dagen na het ontbinden van de overeenkomst. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels. U kunt de regels nalezen op www.acm.nl/bedenktijd .
De betalingen zullen iedere 30 dagen automatisch worden afgeschreven van de geregistreerde creditcard of gekoppelde bankrekening tot de bestelling volledig is afbetaald. Je kunt je geregistreerde kaart or bankrekening veranderen in de Klarna App!
We vragen je je gegevens te verifiëren om er zeker van te zijn dat je informatie en aankopen die zijn gekoppeld aan jouw e-mailadres, veilig worden gedeeld.
Je rekeningen kun je vanuit de app betalen met iDeal. Daarnaast biedt de app een aantal extra's zoals het uitstellen van de betaling en het aanmelden van een retour. Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is.
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen. Echter, de beslissing voor goedkeuring bij het winkelen met Klarna hangt af van de volgende aspecten: Jouw kredietgeschiedenis bij Klarna. Jouw uitstaande schuld en onbetaalde bestellingen bij Klarna.
Voor zowel GO, PRO en PREMIUM betaal je 1,19% per Nederlandse transactie. Het tarief geldt voor alle betaalwijzen, daarin maakt Klarna geen onderscheid. Je betaalt dus voor een iDEAL betaling een fee van 1,19%, maar ook voor creditcard betalingen én achteraf betalingen!