Het activeren van je vervangende simkaart regel je snel en eenvoudig via My T-Mobile. Ga naar Sim & Toestel en kies daar voor sim activeren. Heb je een nieuwe simkaart aangevraagd en ontvangen? Activeer je nieuwe simkaart dan eenvoudig via My T-Mobile.
Je activeert je simkaart eenvoudig in My T-Mobile. Dat kan alleen als je op dat moment in Nederland bent! En let op: je oude simkaart onbruikbaar zodra je nieuwe sim is geactiveerd. Kopieer daarom eerst de gegevens van je oude simkaart naar je telefoon.
Een simkaart omwisselen
Dan ontvang je een nieuwe simkaart die je oude vervangt. De makkelijkste manier om je simkaart om te wisselen, is het te laten doen in de winkel waar je een nieuw abonnement hebt gekocht. Als de winkel die service niet biedt, of als je je simkaart op internet hebt gekocht, moet je het zelf doen.
Dan vragen we je, met een geldig legitimatiebewijs, naar de T-Shop te gaan voor het activeren van je nieuwe sim. Check waar de dichtstbijzijnde T-Shop is op t-mobile.nl/winkels.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Het kan ook een kwestie van geduld zijn, want wanneer je een nieuwe simkaart hebt kan de activatie even duren. Het kan tevens helpen om de simkaart schoon te blazen, opnieuw in het toestel te doen en je telefoon opnieuw op te starten.
Start uw apparaat opnieuw op als T-Mobile geen service heeft. De eenvoudigste truc in de handleiding is om het apparaat opnieuw op te starten. Hierdoor worden alle instellingen gereset. Dit geldt ook voor uw gsm of smartphone, maar let er op dat u eerst alles opslaat.
Je krijgt meestal binnen 10 minuten een sms van je oude operator. Van zodra het netwerk wegvalt, steek je de nieuwe simkaart in je toestel. je koos voor een nieuw nummer? Je kan je simkaart meteen in je toestel steken en gebruiken.
Je simkaart moet nog geactiveerd worden als: Jouw telefoon kwijt of gestolen is, en je een nieuwe simkaart besteld hebt. Je simkaart niet in je nieuwe telefoon past en je een ander formaat nodig hebt.
Je kunt gewoon een nieuwe prepaid simkaart bestellen en nummerbehoud aanvragen of voor een vervangende simkaart bij je huidige provider kiezen. In beide gevallen heb je wel je simkaartnummer en PUK-code nodig. Alleen wanneer je simkaart is verlopen is je nummer behouden sowieso niet mogelijk.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
T-Mobile dient een verzoek in bij je huidige provider en spreekt een datum af waarop je nummer wordt overgezet. Binnen 2 werkdagen krijg je per e-mail én sms een bevestiging van je aanvraag voor nummerbehoud. De dag voordat het nummerbehoud wordt uitgevoerd, sturen we je nog een sms ter herinnering.
Druk de simkaartverwijdertool in de opening en naar de iPhone toe, maar forceer deze niet. Als u moeite hebt om de simkaarthouder te openen, kunt u uw apparaat naar uw aanbieder of een Apple Store brengen voor assistentie. Haal de simkaart uit de houder. De nieuwe simkaart heeft een inkeping in één hoek van de kaart.
Als u een iPhone hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Simpincode'. Als u een iPad hebt, gaat u naar 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Simpincode'. Schakel uw simpincode in of uit.
Aflezen van de simkaart
Het simkaartnummer staat afgebeeld op je simkaart. Haal hiervoor de simkaart uit je telefoon, tablet of modem. Naast de goudgekleurde chip op je simkaart staan een aantal cijfers. Dit is je simkaartnummer.
Als je klant was bij een andere operator, dan gebeurt de overschakeling binnen de 24 uur. Zodra deze overschakeling is afgerond, werkt je oude simkaart niet meer.
Het is het beltegoed dat erop staat, wat mogelijk kan verlopen. Dit gebeurt wanneer je een lange tijd geen gebruik hebt gemaakt van een mobiele dienst of je simkaart niet hebt opgewaardeerd. Voor bijna alles providers geldt dat de houdbaarheid van je beltegoed tussen de 6 en 9 maanden verloopt.
Zet je telefoon eens uit en weer aan; daarmee wordt het toestel opnieuw aangemeld op het netwerk en dat lost in veel gevallen 'vanzelf' het probleem op. Staat het sms-centralenummer correct in je toestel? Dit sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.