Comfortabel rijden Het sportief ogende stuurwiel heeft handige bedieningstoetsen voor de audio. Bij de Stijl-uitvoeringen heeft het stuur lederen bekleding en kun je ook de cruise control vanaf het stuur bedienen.
Schakel de schakelaar naar On of beweeg de pook aan de stuurkolom naar On. Dit zet het systeem aan. Let op, omdat er nog geen snelheid is ingesteld werkt het nog niet. Zodra je op de gewenste snelheid bent schakel of klik je naar SET, hiermee gaat de Cruise-controle aan en ook gelijk naar de ingestelde snelheid.
In de nieuwe in 2019 aangenomen en sinds 2022 van kracht zijnde EU-verordening (General Safety Regulations) worden op het gebied van veiligheidsvoorzieningen divers eisen gesteld aan nieuwe auto's. Daar kan de Ignis helaas niet meer aan voldoen.
Hij heeft een distributieketting.
Betrouwbaar automerk volgens Consumentenbond
Al deze modellen worden jaarlijks uitstekend beoordeeld in de onderzoeken van de Consumentenbond. Zowel de Vitara als de S-Cross krijgen een hoog rapportcijfer, de Swift een prachtige 9,1 en de Ignis zelfs een 9,5.
Wanneer moet ik mijn distributieketting vervangen? Gemiddeld genomen moet een distributieketting na zo'n 100.000 tot 150.000 kilometer vervangen worden. Vanaf dat moment rekt de ketting op, waardoor die losser komt te zitten. Hierdoor kan de ketting zijn functie niet meer goed uitvoeren.
Maruti Ignis gebruikersrecensies
Deze auto is waar voor je geld . Het is de beste auto ooit in het budget. Hun functies, hun comfort en hun uiterlijk zijn gewoonweg geweldig. Waardoor ieders ogen op het voertuig gericht kunnen worden ...
Botsingtests. Meer serieus en hardnekkig zijn de berichten over de slechte veiligheid bij frontale botsingen, die de Suzuki Ignis slechts 3 sterren in de crashtests van Euro NCAP opleverden. Weliswaar voorziet het merk in een veiligheidspakket met een remassistent met twee camera's.
Heeft een Suzuki Ignis een hoge instap? De Suzuki Ignis heeft een hoge zit en instap welke zorgen voor extra comfort.
Probleem: De EGR-klep (Exhaust Gas Recirculation) staat erom bekend dat deze verstopt raakt met koolstof . Wanneer de EGR-klep geblokkeerd raakt, veroorzaakt dit misfiring, slechte acceleratie en slecht stationair draaien van de motor. Het stationair draaien zal onregelmatig zijn, in plaats van dat het toerental op een constante snelheid blijft.
Wettelijk is de Caravan van 960 kg, niet te zwaar (beladen) voor de Suzuki Ignis 1.2 Smart Hybrid. Controleer wel of deze gewichten ook in de officiële papieren (kenteken) staan!
Zeer zuinig in verbruik, van binnen veel ruimte en de beschikking over een krachtige 4 cilinder dualjetmotor. Mede door de hybride aandrijving is een gemiddeld verbruik van 1 op 25 eenvoudig haalbaar. Met z'n hoge instap en fijne opties een uiterst comfortabel vervoermiddel. Veilig is de Suzuki Ignis ook.
Recente auto's zijn vrijwel allemaal uitgerust met cruise control of adaptive cruise control. Bij een wat oudere auto kan het zijn dat er geen cruise control aanwezig is. Dat is toch wel een gemis en in zo'n geval kun je cruise control achteraf in laten bouwen. Dit kan al vanaf zo'n €500.
Normaal gesproken bevinden de cruisecontrolknoppen zich aan de rechterkant van het stuurwiel . Afhankelijk van de auto kan de locatie van de bedieningselementen variëren, maar de functionaliteit van de cruisecontrol is over het algemeen hetzelfde. Hier zijn de basisknoppen die u kunt gebruiken om de cruisecontrol te bedienen.
Heeft je auto geen cruisecontrol en wil je dat graag laten inbouwen? Reken dan op een bedrag van zo'n € 700.
Suzuki Ignis en Porsche Macan uit productie
Veel auto's die nu nog verkrijgbaar zijn, voldoen niet aan de eisen van de nieuwe wet. Daarom gaan auto's als de Suzuki Ignis en Porsche Macan met benzinemotor voortijdig uit productie. Volgens Porsche is het aanpassen van de Macan aan de nieuwe wetgeving te duur.
Eentje om te vermijden – Suzuki Ignis SZ5 1.2 auto
Het SHVS hybride systeem is alleen beschikbaar met SZ5-uitvoering en de handgeschakelde versnellingsbak . Koop de SZ5 automaat en u betaalt niet alleen meer voor de versnellingsbak, maar u doet het ook zonder het hybride systeem. U bent beter af met de SZ-T automaat, zelfs als u het moet doen met handgeschakelde achterruiten.
De Maruti Suzuki Ignis is ontworpen als een voertuig met vijf zitplaatsen, met comfortabele zitplaatsen voor vijf passagiers . Dit maakt het ideaal voor kleine gezinnen of groepen die op zoek zijn naar een compacte auto met efficiënt ruimtegebruik.
Maruti Ignis Onderhoudskosten
De geschatte onderhoudskosten van Maruti Ignis voor 5 jaar bedragen Rs 26.089 . De eerste servicebeurt na 10.000 km is gratis.
Met trots delen wij dat de Suzuki Ignis door de ANWB is uitgeroepen tot de meest waardevaste stadsauto 2021. Naast de uitstekende rijeigenschappen en het zeer zuinige karakter van deze ultra compacte SUV, is deze ook nog eens veel waard wanneer je hem weer wilt verkopen of inruilen.
De in de auto geïnstalleerde achteruitrijcamera is een andere geweldige functie, waarmee u uw auto zelfs op de moeilijkste plekken kunt parkeren zonder om te hoeven kijken. Om te voldoen aan de emissievoorschriften, wordt de Ignis geleverd met een 1.2L VVT-benzinemotor die voldoet aan BS VI.
Wat is beter distributieriem of ketting? Behalve zijn eerder genoemde langdurigheid en het feit dat hij zo weinig onderhoud nodig heeft, is een distributieketting beter bestand tegen temperatuurschommelingen.
Over het algemeen moet een distributieriem elke 5 tot 10 jaar worden vervangen of bij een maximaal aantal kilometers tussen de 60.000 tot 150.000 km. Dat klinkt als grote marges maar daar is een goede reden voor, verschillende motoren hebben namelijk een andere impact op de distributieriem.
Een kapotte distributieketting is vaak te herkennen aan een klapperend/rammelend geluid bij warme motor.