Je hebt standaard 2 jaar fabrieksgarantie op Nike producten.
Nike biedt klanten maar liefst twee jaar garantie op hun sneakers. Dit betekent dat je na twee jaar nog recht hebt op een nieuw paar, als jouw oude paar kapot gaat of versleten raakt. Is er bijvoorbeeld een draadje los bij een sneaker die je maximaal twee jaar geleden gekocht hebt? Dan heb je recht op een nieuw paar.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Retourneren. Bij artikelen die door Nike geleverd zijn heb je 30 dagen de tijd om deze te retourneren.
Wat je nog niet wist over Nike
Bestellingen boven de €99,- worden gratis verzonden en retourneren is altijd gratis. De kosteloze bezorging betekent direct een korting van €5,-. Je kan je bestelling thuis laten bezorgen, maar het pakketje kan ook op een afhaallocatie bij jou in de buurt afgehaald worden.
De standaard retail prijs van een Nike (SB) Dunk Low ligt rond de honderd euro. Wanneer een schoen uitverkocht is, dan ga je de resell prijs betalen. Deze prijs is afhankelijk van de hype rondom een product. Begin 2020 was de resell prijs voor een Dunk Low vanaf 300 euro (3x de retail prijs).
De webshop nike.com scoort een 5 op een schaal van 10. Er is dus ruimte voor verbetering, maar dit wil niet zeggen dat nike.com per definitie onbetrouwbaar is. Deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen.
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.
Reacties. Nee natuurlijk kun je ze niet terugbrengen, je hebt ze gedragen en er zit een vlek erop.
Je hebt standaard 2 jaar fabrieksgarantie op Nike producten.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Er zijn 3 soorten garantie: verkopersgarantie, fabrieksgarantie en wettelijke garantie. Verkopersgarantie en fabrieksgarantie krijgt of koopt u soms bij uw product. Maar wettelijke garantie hebt u altijd bij een aankoop. Dat staat in de wet.
Als extra dienst kunt u als verkoper 'commerciële garantie' geven. Dit noemen we ook wel verkopersgarantie. Ook de fabrikant kan dit doen, dan heet het fabrieksgarantie. Met zo'n commerciële garantie staat u of de fabrikant ervoor in dat het product een bepaalde tijd goed werkt.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Met een Membership profiteer je namelijk van verschillende voordelen en klantacties van Nike. Ook hoef je nooit meer verzendkosten te betalen voor bestellingen via de officiële webshop. Het Nike Membership is bovendien volkomen gratis, dus er kleven niet eens nadelen aan.
Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.
Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.
Als de verkoper het niet goed oplost, mag u de koopovereenkomst beëindigen. Dat noemen we ook wel 'ontbinden'. U hebt recht op uw geld terug en moet het product teruggeven. Om de overeenkomst te ontbinden stuurt u een brief naar de verkoper.
Het risico bestaat dat je het product niet meer aan anderen kunt doorverkopen en je dus verlies draait op dit gebruikte product. Zo simpel ligt het niet. De wet bepaalt dat een consument in principe 14 dagen retourrecht heeft en het product binnen deze 14 dagen mag retourneren, zonder hierbij een reden te vermelden.
Wanneer de klant zich beroept op het herroepingsrecht, heeft hij recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag. Dit moet gewoon in geld, u mag dus geen cadeaubon of iets dergelijks geven. Heeft de klant met een cadeaubon betaald, dan mag u wel in die vorm terugbetalen.
De Nike Air Max schoenen zijn lichter van gewicht, omdat de schoenen minder materiaal in de zool heeft verwerkt. Hiervoor is gekozen voor extra demping en een grote Air-unit. Inmiddels worden de Nike Air Max sneakers niet tot nauwelijks gedragen tijdens het hardlopen, maar wordt het gezien als een modische sneaker.
Bij Nike is dit een losse zool die je kunt verwijderen en eventueel kunt vervangen door een andere, bijvoorbeeld door een steunzool.
Om een lang verhaal kort te maken: Consumenten kunnen slechts een beperkt aantal van deze sneakers kopen, verdere bestellingen worden geannuleerd. In het verleden waren Nike Air Force 1's altijd direct beschikbaar. De schoenen zijn één van de meest populaire sneakers van Nike en dat al sinds hun oprichting in 1982.