Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Als er voor die tijd iets aan de telefoon stukgaat, ligt de bewijslast dat een defect wel of niet jouw schuld is bij de fabrikant. Na zes maanden ligt die bewijslast bij jou. In de praktijk betekent dit dat je na zes maanden overgeleverd bent aan de garantievoorwaarden van de fabrikant.
Je product en de accessoires van Samsung worden gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum gedekt door de fabrieksgarantie van Samsung, wanneer het toestel is aangeschaft binnen Europa*. Onze garantie dekt geen schade die is veroorzaakt door ongevallen of ongeoorloofde aanpassingen.
De garantieperiode van een mobiele telefoon bedraagt 2 jaar. Op meegeleverde mobiele accessoires bedraagt de garantieperiode 6 maanden. Meer informatie over garantieperiodes.
Er zijn twee mogelijkheden. Koopt u een nieuw product, dan hebt u als consument wettelijk recht op 2 jaar garantie. Gaat het om een tweedehandsgoed, dan legt de verkoper de garantie meestal vast op de wettelijke minimumtermijn van één jaar. Doet hij dit niet, dan hebt u wettelijk recht op 2 jaar garantie.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Dan is het verstandig om je smartphone door een erkende reparateur te laten maken. Kijk op de site van de fabrikant wat de opties zijn. Samsung heeft bijvoorbeeld een ophaalservice, en met je iPhone kun je altijd terecht in een Apple Store.
Op alle producten die je koopt bij Samsung.com geldt de wettelijke garantie. Dit wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast de wettelijke garantie geeft Samsung op haar producten over het algemeen 24 maanden eigen garantie vanaf de leverdatum.
Via de experts van Samsung Service en de fabrieksgarantie heb je recht op een kosteloze reparatie of een vervangend product. Welke garantie we hanteren bij welk product en welke voordelen jij als Samsunggebruiker hebt, lees je op deze pagina. Reparatie, vervanging of een andere oplossing, samen komen we eruit.
Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Dat betekent dat een garantietermijn 'redelijk' moet zijn. En dat betekent ook dat als je leverancier twee jaar garantie geeft op je wasmachine, en je wasmachine na drie jaar stukgaat, je toch reparatie of vervanging mag verwachten van je leverancier.
Over het algemeen duurt de reparatie van een Samsung telefoon 60 minuten. Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan of het probleem duidelijk is, of dat het nog onderzocht moet worden.
Altijd minimaal 2 jaar garantie
Een nieuw artikel dat je bij ons koopt, is in goede staat en blijft werken zoals verwacht bij normaal gebruik . Deze wettelijke garantie duurt minstens 2 jaar.
Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished witgoed producten zijn de uitzondering.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Na de wettelijke garantie van 2 jaar, biedt Media Markt 3 jaar verlengde garantie. Zo kan je uiteindelijk 5 jaar zorgeloos van je aankoop genieten.
Als u alle schadegebeurtenissen wilt verzekeren, heeft u een Allrisk-dekking nodig. Hiermee kunt u er zeker van zijn dat uw telefoon voor val- en stootschade verzekerd is. Waterschade en diefstal wordt hier in de meeste gevallen ook mee gedekt.
Over het algemeen kun je tot 75 procent van de verkoopwaarde krijgen voor een defect toestel maar dan mag de schade niet te erg zijn. Als de schade groot is dan krijg je veel minder, mogelijk zelfs maximaal 20 procent van de verkoopwaarde.
De kosten kunnen variëren van €30-€350.