Dankzij de avondlevering biedt DPD deze klanten een extra optie die beter past bij hun levensstijl. DPD levert van maandag tot vrijdag tussen 18u en 22u.
DPD levert van maandag tot vrijdag tussen 18u en 22u.
Alle informatie over uw pakket vindt u in myDPD en de DPD App . Voor zakelijke klanten worden de levertijden voor internationale pakketten weergegeven in onze Levertijdcalculator.
Bel naar de medewerkers van onze Customer Service op 085 - 0022222 (locaal tarief) en zij helpen je verder. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur.
Direct nadat jij het pakketlabel hebt aangemaakt, krijgt de ontvanger een e-mail dat er een pakket naar hem onderweg is. Met onze Predict service ontvangt hij de dag, voordat we het pakket ook daadwerkelijk bezorgen, een e-mail met de geplande bezorgdatum. Hier kan hij eventueel andere bezorginstructies aangeven.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
Het geeft aan dat uw zending de plaats van herkomst al heeft verlaten en onderweg is, maar nog niet op de eindbestemming is aangekomen . Tijdens deze fase is uw pakket onderweg en wordt het via het netwerk van de vervoerder vervoerd.
Hoewel we ons uiterste best doen om op het aangegeven tijdstip te leveren, is dit een schatting. Vertragingen kunnen soms optreden vanwege onvoorziene omstandigheden .
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
Deze status wordt gegeven wanneer uw bestelling nog onderweg is naar het ontvangstdepot. Dit betekent dan ook helaas dat uw bestelling een vertraging heeft opgelopen bij de transporteur. Zodra uw bestelling is aangekomen op het uitleverdepot, zal deze de volgende werkdag in levering gaan.
De bezorgtijden van DPD variëren afhankelijk van uw gebied en adrestype. Bezorgingen aan huis zijn van 07:00 tot 22:00 uur en zakelijke adressen van 09:00 tot 18:00 uur . Mocht u uw bezorging missen, dan zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt of de volgende dag opnieuw te bezorgen.
Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt . Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.
De meeste pakketten binnen Nederland en vanuit Belgie, Duitsland en Luxemburg bezorgen we binnen 2 werkdagen, maar vertraging kan soms voorkomen. Zie je in de Track en Trace dat je pakket een fysieke scan heeft gekregen in een van onze Nederlandse depots? Dan komt je pakket jouw kant op.
Wanneer je verzendt met DPD zijn jouw pakketten (brievenbuspakjes uitgesloten) standaard verzekerd tot € 520,-, mits deze van DPD verzonden mogen worden. Sommige goederen worden door DPD gekenmerkt als 'Uitgezonderd van dienstverlening' en zijn dan ook uitgesloten van de verzekering.
Hoe werkt het? Eerst maakt u alle pakketlabels die u nodig hebt. In stap 3 geeft u aan of u uw pakket zelf naar een Pickup Parcelshop brengt, of dat u wilt dat de chauffeur het komt ophalen. Hier kiest u zelf de dag waarop u het pakket wilt laten ophalen.
DPD bezorgt je pakket na de eerste bezorgpoging bij de dichtstbijzijnde Pickup parcelshop. Met ruim 850 Pickup parcelshops in Nederland, is er altijd een bij jou in de buurt. Op het niet-thuis-bericht, dat door de chauffeur voor je is achtergelaten, lees je waar je je pakket kunt ophalen.
Bij een bezorging bij beide partijen van het DPD vs PostNL debat, is het natuurlijk ook belangrijk dat je pakket snel bezorgd wordt. Bij PostNL denk je misschien gelijk aan “vandaag besteld, morgen in huis”. Bij DPD is dit in principe ook het geval, aangezien zij zich richten op de snelst mogelijke levering.
Nadat u een DPD-pakket hebt ontvangen, stellen wij het op prijs als u onze bezorgservice beoordeelt in myDPD of de DPD-app. Voer hiervoor het pakketnummer in en geef 1 tot 5 sterren in uw beoordeling .
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
DPD zal zoveel mogelijk leveringen op kerstavond uitvoeren in landen waar deze dag geen officiële feestdag is . 24 december valt in 2025 op een zondag, maar DPD zal nog steeds op kerstavond leveren in gebieden waar zondagsdiensten mogelijk zijn.
Is DPD vandaag down? Volgens de officiële DPD-statuspagina is de service momenteel up .
Voor ParcelShop-leveringen betekent het dat wanneer uw pakket is gemarkeerd als "onderweg", dit betekent dat het via onze depots naar uw lokale ParcelShop gaat . U ontvangt dan een sms of e-mail wanneer uw pakket klaar is om op te halen.
Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.
Wanneer uw zending 'in transit' is, betekent dit dat deze onderweg is naar de bestemming . Uw pakket heeft het vertrekmagazijn verlaten. Zodra het bij de bestemmingsvestiging aankomt, verandert de status in 'out for delivery'.