Henk Jan Beltman leidt Tony's Chocolonely sinds 2010 en nam in 2011 een meerderheidsbelang. Hij wil dat het bedrijf over enkele jaren onderdeel is van een grote, wereldwijd opererende chocoladeproducent, om zo de impact te vergroten.
Tony's Chocolonely is een Nederlands bedrijf dat streeft naar 100% slaafvrije chocolade.
Tony's Chocolonely staat niet meer op de lijst van bedrijven die slaafvrije chocolade maken. De Amerikaanse organisatie Slave Free Chocolate heeft de Nederlandse chocolademaker verwijderd omdat ze samenwerkt met een grote producent die cacao gebruikt die is geproduceerd met behulp van kinderarbeid.
deze overname is juist een belangrijke stap in het realiseren van onze grote droom: Tony's Chocolonely Chocolade Circus in Zaandam, die zal in de komende jaren worden gebouwd.
Je vindt ons in 200 winkels in Zweden, 73 in Denemarken, 50 in Noorwegen en.. 20 in Finland!
Tony' komt van Teun van de Keuken, de journalist die in het programma 'de Keuringsdienst van Waarde' van 2002 t/m 2007 onderzoek doet naar slavernij in de chocoladewereld.
Met 230 chocolademakers, staat Nederland net onder chocoladeland Zwitserland in de middenmoot. Opvallend is de hoge notering van België, met 751 chocolademakers staan onze zuiderburen op de 5e plaats in Europa. Ook het Nederlandse merk Tony Chocolonely vestigde zijn fabriek in België.
We werken hard aan het 100% slaafvrij maken van alle chocolade. We zijn gesteund, aangemoedigd, uitgedaagd en opgegeten. We weten nu hoe lastig het is om 'n industrie te veranderen. We zijn enorm gegroeid en hebben resultaten bereikt.
We betalen 'n extra Tony's premie bovenop de Fairtrade-premie, zodat de boer een leefbaar inkomen kan verdienen. De premie wordt gebruikt om inkomsten voor de boer te verhogen, zowel in geld als door investeringen in 'n hogere productie door middel van landbouwtrainingen en kwekerijen van nieuwe boompjes.
Maar… wat is de meest populaire reep geworden: Tony's Chocolonely Melk Popcorn Discodip, een variant van de exclusives, die worden omschreven als buitengewoon lekker, je eet er nog net niet je vingers bij op.
Bedrijven als Alter Eco en Divine maken geen gebruik van kinderarbeid, betalen eerlijke prijzen aan cacaoboeren, nemen maatregelen om ontbossing tegen te gaan en doneren aan goede doelen. Ook het Nederlandse Chocolonely behoort tot de top als het gaat om duurzaamheid.
Het heeft allemaal te maken met het doel van Tony's Chocolonely, namelijk dat slavernij uit de chocoladewereld wordt verbannen. Als in 2005 dan de eerste reep van de band rolt, wordt er gekozen voor een rode verpakking, omdat deze het beste past bij de alarmerende boodschap.
Jep, 1,56 miljoen kinderen werken illegaal op cacaoplantages in Ghana en Ivoorkust. Wij zijn opgericht om hier 'n einde aan te maken. Hoe we dat doen? Via onze 5 samenwerkingsprincipes voor slaafvrije cacao en door proactief te zoeken naar kinderarbeid in onze keten.
Organisaties leveren een bijdrage aan een energieneutrale Stad door te stimuleren en faciliteren om mee te doen aan de energietransitie. Met de gouden wikkel actie brengen zij op een ludieke wijze het Zonnepark Vierverlaten onder de aandacht van medewerkers.
Topkwaliteit. Je kunt het niet ontkennen: Belgische chocolade is van topkwaliteit. De cacaobonen die ervoor gebruikt zijn, zijn de allerbeste in hun soort en worden tijdens het verwerkingsproces op de best mogelijke manier behandeld.
Zwitserland, het land waar NESTLÉ chocolade oorspronkelijk vandaan komt, staat op nummer 1 met 11,4 kg chocolade per persoon per jaar. Maar de nummers 2 en 3 komen daar vlak achteraan, in Duitsland en Engeland wordt genoten van ruim 9 kg chocolade per persoon per jaar.
Barry Callebaut is de grootste chocoladefabrikant ter wereld. Het bedrijf werd opgericht via een fusie tussen de Belgische onderneming Callebaut en het Franse Cacao Barry. Het is nu gevestigd in Zürich, Zwitserland, en is actief in dertig landen.
Woehoe! We zijn voor de vierde keer door jullie uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland in de Sustainable Brand Index.
Dit is iets meer dan 4.8% van de netto-omzet. We maakten afgelopen jaar € 2.283.572 over aan Tony's additionele premies. Enneh.. we hebben dit jaar 36.560.690 repen verkocht.
Tony's Chocolonely zet zich in voor een eerlijke verdeling van de inkomsten in de cacao industrie en het (kind)slaafvrij maken van deze industrie. De ongelijke stukjes staan voor de oneerlijke verdeling. Er zit dus een diepere gedachten achter de ongelijke stukjes.
Waarom Tony Chocolonely niet in koelkast? Door chocolade in de koelkast te leggen, loop je het risico dat het water in de repen condenseert waardoor de chocola wit kan uitslaan. Dat komt omdat het water op microscopisch niveau reageert met de suiker, die vervolgens kristalliseert.
Om de kwaliteit en houdbaarheid van onze chocolade te garanderen kunnen we niet alleen papier gebruiken. De verpakking moet volledig afsluitbaar zijn en heeft bescherming nodig van aluminium of plastic zodat de chocolade langer dan drie weken houdbaar is.