Het Hilversumse platenlabel Spinnin' Records is met 29,6 miljoen abonnees het populairste YouTube-kanaal uit Nederland. Sinds mijn laatste artikel in oktober 2021 is het kanaal gegroeid met 600.000 abonnees (+2,1%). Hiermee is het platenlabel uitgelopen op nummer twee, Jelle van Vucht, beter bekend als Jelly.
Het Bollywood-kanaal T-Series uit India is sinds 2019 het YouTube-kanaal met de meeste abonnees.
Ryan Kaji – ($ 27 miljoen)
Ryan's World is de naam van het YouTube kanaal van Ryan Kaji die wordt gerund door zijn stiefzus en ouders. Het 10-jarige mannetje heeft 31,4 miljoen abonnees. Er komt bijna elke dag een nieuwe video online.
1. Nikkie de Jager (NikkieTutorials) De meest bekende en rijkste Nederlandse Youtuber is Nikkie de Jager. Haar YouTube kanaal NikkieTutorials heeft inmiddels 13.8 miljoen abonnees en haar populairste video is maar liefst 42 miljoen keer bekeken.
Hoeveel heeft Elliott precies verdiend met een video met 1 miljoen views? Bijna 20.000 dollar netto (19.453,75 dollar om precies te zijn). De video heeft 32.307 dollar aan advertentie-inkomsten opgebracht, maar YouTube neemt daar zelf 40 procent van. Het mooie is dat de video inkomsten blijft opleveren.
Hoeveel weergaves heb je nodig om geld te verdienen? Het gemiddelde YouTube-kanaal verdient ongeveer 18 dollar per 1.000 advertentieweergaven, wat neerkomt op ongeveer 3 tot 5 dollar per videoweergave, volgens de data van Influencer Marketing Hub. Je zou denken; hoe meer weergaven, hoe meer je verdient.
Bovenaan de lijst is vlogger Enzo Knol (2,62 miljoen abonnees) langzaam afstand aan het nemen van Giel, Stefan en Thomas van StukTV (2,53 miljoen abonnees). Dylan Haegens maakt met 1,85 miljoen abonnees de top drie compleet.
Inkomen Enzo Knol
Het blijft lastig om de totale inkomsten in te schatten. Wij schatten dat Enzo Knol in zijn carrière waarschijnlijk al 6,6 miljoen euro heeft verdiend. Hierbij moeten we wel zeggen dat een management fee van 15% wordt gerekend door Divimove die de belangen behartigd van Enzo Knol.
Me at the zoo (Nederlands: Ik in de dierentuin) is het eerste filmpje dat werd geüpload op de internetwebsite YouTube. Het werd geüpload om 20:31:52 (PDT) op zaterdag 23 april 2005 door Jawed Karim, een van de oprichters van de website, onder de gebruikersnaam "jawed".
Projectmanager bij Siers Groep Oldenzaal B.V.
Youtube advertenties
Over zijn gehele kanaal ligt het gemiddelde ergens rond de 500.000 vieuws per video. Als we dan de regel van 1 euro per 1000 views voor Don de Jong zijn kanaal gaan toepassen, zou Don ongeveer 500 euro per video verdienen.
Hoeveel YouTubers dus gemiddeld verdienen, is lastig te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
100,000 Abonnees - Silver Play Button. 1,000.000 Abonnees- Gold Play Button. 10,000.000 Abonnees - Diamond Play Button.
Top 25 populairste Nederlandstalige YouTube-kanalen 2022
Enzo Knol is met 2,7 miljoen abonnees het populairste Nederlandstalige YouTube-kanaal. In de afgelopen negen maanden groeide Enzo met 40.000 abonnees (+1,5%), waarmee nummer twee StukTV heel minimaal is ingelopen (+50.000 abonnees).
Dit zijn de best verdienende Tiktokkers van 2021:
Charli D'Amelio, 15 miljoen euro. Dixie D'Amelio, 8,8 miljoen euro. Addison Rae, 7,5 miljoen euro. Bella Poarch en Josh Richards, allebei 4,4 miljoen euro.
Volgens data van WebFX zijn dit de mogelijke prijzen voor influencer-marketing op YouTube: 200 dollar per video voor een YouTuber met 10.000 abonnees. 2.000 dollar per video voor een YouTuber met 100.000 abonnees. 20.000 dollar per video voor een YouTuber met 1.000.000 abonnees.
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.
Daddy Yankee – Despacito. Met ruim 7,8 miljard views staat zomerhit Despacito van Luis Fonsi en Daddy Yankee op nummer twee in de top vijf. De track werd in 2017 uitgebracht en is binnen 203 dagen uitgegroeid tot meest bekeken video op YouTube (tot deze in 2020 werd verslagen door de huidige nummer één). Ongekend!
In totaal heeft hij ongeveer 2,57 miljard weergaven op zijn YouTube video's. Volgens onderzoek van Quote verdient een YouTuber gemiddeld 1000 euro per miljoen views.