Zwart. Wil je met je merk exclusiviteit en luxe uitstralen, dan is zwart een goede keuze. Het is een sterke kleur met een krachtige, professionele en elegante uitstraling en spreekt vooral mannen aan.
Chique kleuren
Okergeel, olijfgroen, bruin en blauw zijn de woontrend voor een luxe uitstraling in je huis. Deze chique kleuren, zoals olijfgroen zorgen voor een gevoel van warmte en rijkdom.
Paars. Straalt luxe, romantiek en mysterie uit. Historisch gezien wordt paars geassocieerd met klasse en luxe, tot een punt dat het zelfs als decadent kan worden gezien. De kleur straalt van nature gulheid en rijkdom uit.
Paars kan in webshops worden gebruikt om kwaliteit en luxe uit te stralen.
Het is niet verwonderlijk dat zwart een van de meest populaire keuzes voor logo's is. Het is dé kleur voor bedrijven die een traditionele look willen. Door te kiezen voor een simplistisch zwart logo ziet uw merk er tijdloos, luxueus en zelfs mysterieus uit.
Eenvoud is de sleutel
Een eenvoudig ontwerp zorgt voor een hoge herkenbaarheidsfactor en zorgt ervoor dat het beeldmerk flexibel en memorabel is. Goede logo's hebben iets unieks zonder het te overdrijven. Dit principe wordt ook wel het K.I.S.S.
Uit de Britse studie blijkt namelijk dat zowel mannen als vrouwen geel de onaantrekkelijkste kleur vinden. Maar liefst 39% van de ondervraagde mannen en 31% van de vrouwen is het daarmee eens.
Geel straalt vrolijkheid en positieve sferen uit. Verschillende geeltinten zijn verrassend goed met elkaar te combineren. Wit: Net zoals zwart is wit geen echte kleur. Wit staat voor onschuld, luxe en eenvoud.
Blauw licht uit beeldschermen van tablets en smartphones is slecht voor het vatten van de slaap. Rood licht maakt het daarentegen makkelijker om in slaap te vallen, ontdekten neurowetenschappers van het Nederlands Herseninstituut.
Het heeft een luxe uitstraling en is ook wel te herkennen aan de natuurlijke tinten en materialen. Accenten van goud en marmer zie je daarnaast veel terugkomen en ook de kleuren zwart, beige en groen horen bij een hotel chique interieur.
Dat groene, gele en rode auto's minder worden gebotst dan bruine, witte en zwarte auto's lijkt logisch. Groen, geel en rood vallen meer op in het verkeer. Maar het is altijd verstandig om goed op te letten als u in de auto zit.
Waar je bij een industriële inrichting nog wel eens ergens een boutje ziet uitsteken of verf ergens ziet afbladderen, is dit bij een luxe woonstijl ondenkbaar. Alles is strak afgewerkt en gemaakt van luxe materialen. Denk bijvoorbeeld aan velours, helder glas of marmer.
De kleur rood staat voor zelfvertrouwen. Rood is een opvallende kleur en als je het draagt, val je eigenlijk meteen op. Met rode kledingstukken straal je zelfverzekerdheid, energie en passie uit. Als je een belangrijke presentatie of vergadering hebt, is dit dus de ideale kleur om te dragen.
De kleur oranje
Oranje vertegenwoordigt enthousiasme, fascinatie, geluk, creativiteit, vastberadenheid, aantrekkingskracht, succes, aanmoediging en stimulatie. Voor het menselijk oog is oranje een zeer warme kleur dus geeft het ook het gevoel van warmte. Toch is oranje niet zo agressief als rood.
Groen is een kleur die positieve associaties geeft. Natuur, groei, ontspanning, gezondheid en evenwicht. Het is een goede kleur om te gebruiken voor 'positief' en 'vooruitgaan'. Sommige merken zijn onlosmakelijk verbonden met een bepaalde kleur: voor groen is Interpolis daar een goed voorbeeld van.
Blauw staat bekend om een kalmerend effect te hebben op het lichaam en de geest. Het verkleint de hersenactiviteit en helpt het lichaam om te ontspannen. Blauw is de kleur van het evenwicht. Het stimuleert zekere hormonen die er voor zorgen dat je je ontspannen en sereen voelt.
Groen als symbool
Vertrouwen, groei en kalmte. Maar ook van vruchtbaarheid, vrede en natuur. Het is de kleur van hoop, groei, leven, lente en toekomst.
Zwart is een kleur die staat voor verborgenheid, angst en mysterie. Dit komt omdat zwart eigenlijk geen kleur is en veel licht wegneemt. Wanneer je de kleur in huis gebruikt heeft het totaal andere effecten. Meestal gebruikt men de kleur zwart om te combineren met accessoires of met andere kleuren.
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat vrouwen blauw de meest sexy kleur vinden voor een man om te dragen. Blauw staat voor vertrouwen, openheid en dat soort onzin. Vandaar dat vrouwen dit sexy vinden. In ieder geval, een goede diepblauwe blouse of simpel T-shirt schijnt dus te werken.
Bij koopgedrag zijn kleuren ook erg belangrijk. Zo creëert rood urgentie en oranje roept op tot actie. Deze kleuren zijn daarom zeer bruikbaar om consumenten in beweging te zetten, bijvoorbeeld bij uitverkoop. Een winkel met een rode omgeving levert echter uiteindelijk lagere verkoopaantallen.
Paars: paars is een rustgevende kleur en wordt geassocieerd met luxe, visie, kwaliteit en waarheid. Bovendien wordt paars geassocieerd met spiritueel bewustzijn.
Groen als Gras
Groen heeft een kalmerend effect op mensen. Het wordt vaak geassocieerd met de natuur, groei, geld, rijkdom, gezondheid en vrijgevigheid. Het wordt echter ook wel eens gelinkt aan negatieve concepten zoals nijd.