De oorspronkelijke kleur van Ferrari is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, geel. Dit heeft alles te maken met de afkomst van Enzo Ferrari. Hij werd in 1898 geboren in Modena, een stad die iets boven Bologna ligt.
Zelden is een merk-kleur relatie zó innig als bij Ferrari. Ze moeten rood zijn. Ondanks dat Ferrari's eigenlijk geel waren is Rosso Corsa de meest iconische kleur die bijna iedereen bestelde.
De 720 pk sterke sportwagen gaat 323.178 euro kosten, exclusief afleverkosten. Voor dat bedrag krijg je een open auto die in 2,9 seconden naar 100 kilometer uur accelereert en een top van 340 kilometer per uur haalt. De 812 GTS, die andere nieuwe cabrio van Ferrari, staat voor 425.874 in de prijslijst.
Deze Ferrari 250 GTO is de duurste auto die ooit geveild werd. Zijn nieuwe eigenaar hoestte maar liefst 48 miljoen euro op… Onlangs hadden we het over de 10 duurste auto's die ooit geveild werden.
1. Bugatti La Voiture Noire: startprijs €16,5 miljoen. Met de La Voiture Noire (Frans voor 'de zwarte auto' haalt Bugatti de geest terug van hun oude model, de Type 57 SC Atlantic. Hier waren er slechts 4 stuks van gemaakt, waarvan één exemplaar vermist raakte tijdens de Tweede Wereldoorlog.
De favoriete kleur van Daniela Milošević is Signal Yellow uit de jaren zeventig. Ze noemt de tint een “klassieke, typische Porsche kleur”.
De officiële kleurnaam van Autolak LAMBORGHINI LOE2 is ARANCIO BOREALIS.
Francesco was tijdens de Eerste Wereldoorlog omgekomen en vloog gedurende de oorlog met een zwart steigerend paard op zijn vliegtuig. Dit symbool werd door de hertog aan Enzo geschonken en Enzo zou deze als eerbetoon aan Francesco op zijn Ferrari's zetten.
In 1947 is de eerste officiële 'Ferrari' een feit: de 125 S. Het bijzondere aan deze eerste sportieve modellen is dat zij zowel geschikt zijn voor het racecircuit als voor consumenten.
Het kleine dorp Maranello in Noord-Italie is wereldberoemd en dat is allemaal te danken aan Enzo Ferrari die in de jaren 40 besloot om zijn werkplaats in het dorp te vestigen.
RAL 3000: rood, roder, roodst.
De kleur brandweerrood, oorspronkelijk genormeerd voor transportmiddelen als RAL 3000, komt niet overeen met een Pantone® kleur. De beste resultaten worden behaald op basis van 1000 gram Pantone® 485 met een toevoeging van 10 gram zwart (1%).
Lamborghini Aventador SVJ Roadster – 822.906 euro
De duurste auto van 2020 was een Lamborghini Aventador Roadster SVJ van 706.274 euro.
Sinds 1998 is het merk eigendom van Audi en dus onderdeel van de Volkswagen Group. Het huidige modellenreeks van de fabrikant uit Sant'Agata Bolognese bestaat uit de Huracán en de Aventador. Lamborghini werd in 1963 opgericht en toonde in datzelfde jaar zijn eerste prototype, de 350GTV.
Lamborghini (allemaal)
Voor eens en voor altijd: het is géén 'Lambordzjienie', maar Lamborghini met de 'gh' zoals je hem ook uitspreekt als je 'spaghetti' zegt (tenzij jij die ene malloot bent die denkt dat je 'spadzjetti' moet zeggen: jij bent niet meer te redden). Oh, en het is 'Gha-jardo', niet 'Gal-lardo'.
Door de motor achterin te verplaatsen, wordt de neus van de auto korter dan die van veel andere modellen. Daardoor ontstaat er een hoge zitpositie, met als gevolg dat de autobestuurder een groter panoramisch zicht krijgt, wat een stuk prettiger rijdt.
Porsche 911 S 2.0 (Targa) (1967 – 1968)
De S staat voor Super ofwel Sport, dit komt omdat het aantal PK's is gestegen van 130 PK naar 160 PK.
Wanneer het sleutelgat aan de rechterzijde van het stuurwiel zit moet de coureur met zijn rechterhand starten en met diezelfde hand een versnelling selecteren. Door het contact naar links te verplaatsen kan de coureur de auto met zijn linkerhand starten, terwijl hij met zijn rechterhand de versnellingsbak bedient.
Een Ferrari rijden in Nederland kan vanaf 255.995 euro. Voor dat geld rijd je in de Ferrari Roma 3.8 456kW aut, de goedkoopste Ferrari van Nederland. Helemaal aan de top van het gamma staat de Ferrari 812 Competizione A 6.4 610kW aut wat daarmee de duurste Ferrari van Nederland is.
De Tata Nano is sinds 2008 de goedkoopste auto ter wereld. Voor zo'n 2.000 euro had je al een instapmodel. Een geheide verkoophit zou je denken. Maar vorige maand werd er slechts één gefabriceerd.
Fiat Multipla
Dit is officieel de lelijkste auto aller tijden. Hij kwam in 1998 op de markt en won een jaar later al de prijs van lelijkste auto op de Top Gear Awards. Twintig jaar later, in een poll van AD.nl waaraan 17.000 lezers meededen, wees driekwart het Italiaanse model nog steeds aan als lelijkste wagen.