Neem het product in of met de originele verpakking mee; Neem bij het terugbrengen in de winkel de originele kassabon, getekende vrachtbrief of het betaalbewijs van het product mee; Bezorgkosten worden alleen teruggestort bij online bestellingen en wanneer de artikelen binnen 14 dagen aangemeld worden voor een retour.
Je hebt altijd 365 dagen om je producten terug te brengen of te ruilen. Als je IKEA Family lid bent, mag je zelfs onbeperkt terugbrengen of ruilen. Ruilen en retourneren kan bij alle IKEA vestigingen en online.
Bij IKEA heb je 365 dagen tijd om je producten te retourneren.
Als je binnen 90 dagen vindt dat het niet de matras is die bij je past, kan je eenmalig de matras terugbrengen en een andere uitkiezen. Dit geldt zowel voor een matras die je in één van onze vestigingen hebt gekocht als online. Wel is het een voorwaarde dat je minimaal 4 weken gaat testen voordat je je conclusie trekt.
Wij zorgen ervoor dat jouw oude matras terechtkomt bij Matras Recycling Nederland. Het doel van MRN is meer matrassen recyclen en minder verbranden, wat nu veel gebeurt. Kostbare materialen uit jouw oude matras worden zo gerecycled tot nieuwe producten!
Na een uitspraak van het Europese Hof van Justitie in april 2019 blijkt dat matrassen worden uitgesloten van herroeping. Het betekent dat je als consument het matras mag terugsturen ook als deze niet is voorzien van de originele verpakking, iets wat sommige leveranciers als voorwaarde stellen.
Als je een product terugbrengt of je bestelling annuleert, krijg je het aankoopbedrag terug via de betaalwijze waarmee je hebt betaald. Dit kan tot 2 weken duren.
Klik in het inlogscherm op de optie 'Log in met eenmalige code' of 'Wachtwoord vergeten?' . Je krijgt de code of wachtwoord dan per e-mail toegestuurd. Ook als je IKEA Family profiel geblokkeerd is, kan je op deze manier weer toegang krijgen tot je profiel.
„De artikelen die niet worden verkocht, bijvoorbeeld als het seizoen voorbij is en het weer zich anders heeft gedragen dan de tendens, gaan terug naar de leverancier of door naar opkopers. Onze opkopers verkopen de producten veelal in een outlet. Artikelen die niet meer te verkopen zijn, gaan naar een goed doel.”
De klantenservice in de winkel is weer open. Bij IKEA winkel Delft is het ook mogelijk om vooraf een Klantenservice afspraak te boeken. Als je een Klantenservice afspraak hebt gemaakt, word je eerder geholpen.
Je kan met onze klantenservice bellen of je kan een bericht sturen via chat of één van onze social media kanalen. Bel ons via de IKEA informatielijn: 050-7111267 (gebruikelijke belkosten).
Ik heb spijt van mijn aankoop
En wilt u het product graag ruilen? Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht.
Een kassabon is niet altijd nodig. Je moet wel bewijzen dat je het product in de betreffende winkel hebt gekocht. Dat kan bijvoorbeeld ook door een bankafschrift. Of met een verklaring van een winkelmedewerker.
U moet kunnen bewijzen dat de garantietermijn nog niet voorbij is. Dit kan bijvoorbeeld met een bon. Een bankafschrift alleen is vaak onvoldoende.
In ons restaurant kan je genieten van verschillende ontbijtopties. Ga naar IKEA.nl/vestigingen voor de actuele openingstijden van het restaurant per winkel. Let op: In uitzonderlijke gevallen kunnen de openingstijden van de restaurants afwijken. Over het algemeen is het ontbijt verkrijgbaar tot 11 uur.
Wereldwijd werken er 211 duizend mensen voor het woonwarenhuis. Het aantal winkels steeg met twaalf tot 433, verdeeld over ruim vijftig landen. In Nederland heeft IKEA dertien vestigingen.
Eerste winkel met 2 verdiepingen – IKEA Hognoul
Op de eerste verdieping is de showroom en het restaurant. Op het gelijkvloers bevindt zich de markthal met accessoires zoals keukengerei, tapijten, beddengoed… en uiteraard de kassa's.
Het is een gevolg van de toegenomen vraag en de wereldwijde logistieke problemen in de scheepvaart. Daarnaast stijgen de prijzen van grondstoffen. De leveringsproblemen en hogere grondstofprijzen gaan er volgens de woordvoerster van IKEA niet toe leiden dat de klant aan de kassa meer gaat betalen.
Ga je spullen bij mensen thuisbezorgen, dan mis je al die impuls verkopen. Dat verklaart de hoge Ikea bezorgkosten.
Wat betekent de beschikbaarheid van producten in de winkel
Nog maar een paar over (oranje) - het artikel is bijna op en zal naar verwachting vandaag uitverkocht raken in de winkel. Online bestellingen die geleverd worden vanuit deze winkel (ook Bestellen & Ophalen) zijn nu ook niet meer mogelijk.
Ze worden wel eerst grondig gereinigd. Of nog beter, ze krijgen een geheel nieuwe hoes. Soms worden deze matrassen aan derde partijen verkocht, zij nemen het dan voor zich om deze matrassen kwijt te krijgen. Ze kunnen bijvoorbeeld in het buitenland worden verkocht, of op sites zoals Ebay worden geadverteerd.
Dus, hoewel we 25 jaar garantie geven op onze matrassen, raden we je toch aan je matras om de 8 à 10 jaar te vervangen.
De retour gestuurde matrassen worden gedoneerd, gerecycled of gereinigd en als refurbished matras opnieuw verkocht. Zo kun je bijvoorbeeld hier een Emma O2 refurbished matras kopen. Als je een Emma Matras bestelt, weet je dus zeker dat jouw matras helemaal nieuw is.