Het is bekend: binnen het grote Volkswagen-concern vind je diverse merken die nauw met elkaar samenwerken. Zo kan het zijn dat de Volkswagen Polo, SEAT Ibiza, SKODA Fabia én Audi A1 in de basis dezelfde auto zijn.
In de compacte klasse (B-segment) speelt de Volkswagen Polo die rol al vele jaren. De Polo is niet alleen een alternatief voor andere auto's van dit formaat, maar vaak kiezen eigenaren van een Golf, die om welke reden ook 'kleiner' (lees: goedkoper) willen gaan rijden, vrijwel automatisch voor een Polo.
Betrouwbaarste modellen. Bij de betrouwbaarste modellen zou je een auto van een van de merken uit de top 10 verwachten, maar niets is minder waar. Uitgerekend een Volkswagen komt als betrouwbaarste model uit de bus. Het gaat om de Volkswagen Polo van 2017, die een dikke 9,5 scoorde.
De consumentenbond bekroonde de Volkswagen Polo in 2021 tot de meest betrouwbare auto.
De langere en iets bredere Volkswagen Golf staat door die lengte stabieler op zijn wielen dan de Polo. Het rijgedrag is bovendien wat rustiger, terwijl de compacte Polo wat springerig (de vering en demping voel je soms wat heviger) en luider is.
In Emden, net over de grens bij Groningen, is Volkswagen gestart met de productie van de nieuwe ID.7. De slank gelijnde grote limousine is het topmodel binnen de elektrische ID.
De nieuwe Polo is wat groter geworden en inmiddels even groot als de vierde generatie Golf. Ook van binnen krijg je de indruk dat je in een auto uit een hoger segment zit. Het dashboard is ruimer en luxer en zit vol handige snufjes. De Polo is beter connected dan ooit!
De meest storingsgevoelige auto is volgens de Adac een tien jaar oude Kia Cee'd. De Duitse pechhulpverleners moesten vorig jaar bijna 3,4 miljoen keer uitrukken. Ten opzichte van 2019 is dat een daling van bijna 10 procent. Dit komt ongeveer overeen met de afname van het verkeersvolume door de coronapandemie.
De VW Polo Bluemotion 1.2-diesel komt het beste tot zijn recht als er kilometers gemaakt moeten worden. Dat is ook voor de techniek het beste.
1.4 rijdt beter, rustiger, sneller, comfortabeler etc etc.. Financieel is de 1.2 weer zuiniger, voordeliger soms ook voor belasting en verzekering.. Voor een half uur snelweg is een 1.2 prima.
De Volkswagen Polo BlueMotion is de zuinigste vijfzitter op de markt. Hij verbruikt gemiddeld slechts 3,3 l/100 km en de CO2-uitstoot bedraagt 87 g/km. Dat geeft hem meteen recht op alle overheidskortingen.
Wanneer moet ik mijn distributieriem laten vervangen? We adviseren je om je distributieriem elke 5 jaar of bij een maximaal aantal kilometers te laten vervangen. Over het algemeen is dit tussen de 80.000 en 120.000 kilometer.
De distributieriem is een belangrijk onderdeel voor het functioneren van de motor van een Volkswagen Polo. De distributieriem zit aan de zijkant van de motor verstopt en is een lastig uit te voeren klus.
De Polo is lichter dan de Golf én heeft daarbovenop meer vermogen en koppel tot zijn beschikking. Je zou dus aannemen dat de Polo sneller is dan de Golf en dat is ook zo. De Polo is niet snel, maar vlot: 0-100 kan in minder dan 10 seconden en als je je best doet haal je nét 200 km/u.
De Dacia Sandero was de ultieme prijspakker van 2023 en blijkt dat ook in 2024 te zijn. Hoewel de Sandero en de rianter uitgevoerde en speelser aangeklede Sandero Stepway duurder zijn geworden ten opzichte van vorig jaar is de Sandero toch opnieuw de goedkoopste nieuwe personenauto die je op dit moment kunt kopen.
Merken als Toyota, Lexus, Mazda en Mitsubishi staan steevast bovenaan in allerlei onderzoeken. Des te opvallender dus dat de eerste plek van meest storingsgevoelige voertuigen wordt ingenomen door de Nissan X-Trail in de lijst van het onafhankelijke Britse WhatCar.
Volkswagen biedt betrouwbare modellen, zoals de Volkswagen Golf en Volkswagen Passat, hoewel de betrouwbaarheid in het verleden enigszins wisselend is geweest.
Suzuki is het betrouwbaarste automerk van Nederland.
Uit het onderzoek van de Consumentenbond komt Suzuki als betrouwbaarste merk naar voren, met een zeer hoge score voor alle modellen van Suzuki in het onderzoek.
De kleinste Volkswagen is één van de ruimste en kleurrijkste in zijn klasse. Dankzij de compacte driecilinder motor biedt de up! plaats aan vier volwassenen én hun bagage.
Bleef het model altijd nog onder de in het B-segment inmiddels ruim overschreden grens van 4 meter lengte, nu zit de auto daar met 4,05 meter ook boven. Tegelijk is de wielbasis met niet minder dan 9 centimeter opgerekt en toont de Polo niet alleen breder, maar is dat ook met 1,75 meter (was 1,68 meter).