De kosten voor AfterPay bedragen 1,50 euro per transactie plus een risicofee die varieert tussen de 3,35 en 4,24 procent. Dat hangt af van het type product en de doelgroep. Als consument betaal je vervolgens per transactie extra servicekosten, die per webshop uiteenlopen van 0,99 tot 1,99 euro.
Met Klarna kun je achteraf betalen in webwinkels. Uiteraard moet de webwinkel deze betaalmethode wel aanbieden, wat lang niet altijd zo is. Naast Klarna zijn er namelijk meer manieren om achteraf te betalen, bijvoorbeeld Afterpay. Samen met Klarna zijn dit de 2 bekendste achteraf-betaalmethodes.
Daarna krijg je een aanmaning voor het verschuldigde bedrag. Na veertien dagen worden er incassokosten in rekening gebracht die kunnen oplopen tot 15 procent van het verschuldigde bedrag, met een minimum van 40 euro aan incassokosten.
Als je nog niet aan Afterpay hebt betaald op de uiterste betaaldatum genoemd in de betaalinstructies, wordt er per e-mail kosteloos een eerste herinnering gestuurd met een nieuwe betalingstermijn van 14 dagen. Bij de tweede herinnering zal Afterpay 15,- administratiekosten in rekening brengen.
Als je niet binnen de gestelde termijn betaalt sturen we je altijd eerst een kosteloze herinnering. Wanneer ook deze termijn is verstreken brengen we incassokosten in rekening. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk het gehele bedrag inclusief de incassokosten aan AfterPay betaalt om nog meer incassokosten te voorkomen.
Koop je met een creditcard, dan worden die gegevens - in tegenstelling tot bij Afterpay - doorgestuurd naar het Bureau Krediet Registratie (BKR). Het BKR houdt een database bij van alle kredieten die consumenten afsluiten.
Ben je zeker van je aankoop? Betaal gelijk. Klarna rekent hiervoor geen extra kosten. Je kan met één klik betalen, of met iDEAL.
Als betaling door de consument uitblijft, mag u na de gestelde 14 dagen de incassokosten en de wettelijke rente in rekening brengen. U heeft ook andere middelen die u kunt gebruiken. De eerste is het eigendomsvoorbehoud.
Ook in MyAfterPay betaal je veilig en vertrouwd via je eigen bankomgeving met iDEAL. In de app, MyAfterPay en het betaaloverzicht dat je per e-mail ontvangt vind je alle gegevens die je nodig hebt om een handmatige overschrijving te doen.
Voor zowel GO, PRO en PREMIUM betaal je 1,19% per Nederlandse transactie. Het tarief geldt voor alle betaalwijzen, daarin maakt Klarna geen onderscheid. Je betaalt dus voor een iDEAL betaling een fee van 1,19%, maar ook voor creditcard betalingen én achteraf betalingen!
De overeenkomst voor het krediet wordt gesloten wanneer Klarna je aanvraag voor Betaal in delen accepteert. De benodigde documenten worden je per brief toegestuurd. Klarna meldt deze overeenkomst bij de Stichting Bureau Krediet Registratie (BKR) te Tiel.
Na ontvangst van je bestelling krijg je binnen enkele dagen een betaaloverzicht per e-mail. Download de AfterPay app voor de meest actuele status van je betaaloverzicht. Na ontvangst van je betaaloverzicht heb je 14 dagen om te betalen.
Aan achteraf betalen zitten soms ook extra kosten vast. Het gaat dan om een paar euro per bestelling. Dit zijn de extra kosten die een online winkel kwijt is aan afrekenen via de dienst.
Achteraf betalen geeft consumenten de mogelijkheid om iets te bestellen en het thuis uit te proberen voordat ze het besluiten te houden. Zeker in het fashionsegment biedt dit een uitkomst: klanten kunnen zo meerdere maten van een kledingstuk bestellen en deze eerst passen.
AfterPay geeft consumenten een stukje vrijheid, rust en vertrouwen. Met AfterPay betaal je pas na ontvangst van je bestelling. Als consument hoef je geen geld meer voor te schieten, betaal je alleen voor het behouden deel van je bestelling en weet je precies waar je aan toe bent.
Als je een boete krijgt moet je hier tegenwoordig ook administratiekosten betalen. Voorheen bedroegen deze administratiekosten nog 6 euro, maar omdat dit de werkelijke kosten die het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) hiervoor maakt niet dekte is dit in 2016 verhoogd naar 9 euro.
Administratiekosten zijn in de boekhoudwereld kosten die direct verband houden met het hebben van een administratie. Het zijn de (jaarlijkse) kosten die voortvloeien uit je administratie of boekhouding. Op een exploitatiebegroting komen 'bedrijfskosten' voor. Een van de hoofdgroepen hierbij zijn de administratiekosten.
Moet een leverancier eerst een herinnering sturen zonder kosten als een factuur niet betaald werd? Nee. De leverancier kan altijd in zijn algemene voorwaarden bepalen dat er kosten verbonden zijn aan de aanmaning.
Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Dan kan u in MyAfterPay de Pauzeer-functie gebruiken. Hiermee heeft u de mogelijkheid om de betaaltermijn te verlengen met 7, 14 of 21 dagen. Log in op MyAfterPay om uw betaling the pauzeren.
In je favoriete webshop selecteer je Klarna als betaalmethode. Kies voor 'Betaal in 3 delen'. Het bedrag moet minimaal € 35 zijn en maximaal €4.000 per aankoop.
Tips bij wanbetalers
Stap 1: De klant bellen en/of een betalingsherinnering(en) sturen. Stap 2: Een aanmaning (sommatiebrief) sturen. Stap 3: Is de factuur na deze stappen nog niet betaald? Dan volgt als laatste redmiddel een incasso.
De webshop kan de (digitale) acceptgiro bij de bestelling doen, maar over het algemeen ontvang jij per mail het betalingsverzoek. Met één druk op de knop kan je het bedrag betalen via de door jou gekozen bank als je de producten wilt behouden. De betaling moet binnen 14 dagen voldaan worden.
1 | Zodra je de app opent krijg je het bovenstaande scherm scherm te zien. 2 | Klik op het veld E-mail en voer jouw e-mailadres in. 3 | Vink aan dat je akkoord gaat met voorwaarden om verder te gaan. 4 | Wanneer je akkoord bent met de voorwaarden klik je onderaan het scherm op de knop STUUR LOGIN LINK.