Telefoonkosten per jaar 4.000 (dat is maar 80 euro per week ongeveer, let op je belgedrag in het buitenland !) Je accountant, kantoorkosten, vergunningkosten en onvoorziene kosten 15.000 euro per jaar. Dus alles bij elkaar toch 106.000 euro per jaar aan kosten.
EIGEN RIJDER VERDIENT GEMIDDELD € 47.500
Op basis van dat onderzoek wordt gesteld dat het jaarsalaris van eigen rijders 11,9 procent lager zou liggen dan wat zij als een chauffeur in loondienst zouden hebben verdiend.
Vrachtauto voorzien van laad- en loskraan: € 85,00 per uur. Tijdelijk +15% = € 97,75.
Grofweg verdien je in in de transportsector in loondienst dus minimaal tussen €1680,- en €3812,28. Dit is nog exclusief een vakantietoeslag van 8% en eventuele extra's, uitbetaling voor overwerk etc. In de praktijk kan een werkgever natuurlijk meer betalen dan in de CAO staat.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
Startsalaris zonder ervaring ongeveer € 2.000 bruto per maand. Gemiddeld salaris ongeveer € 2.300 bruto per maand. Salaris met meer dan tien jaar ervaring ongeveer € 2.600 bruto per maand.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
De uiteindelijke tarief voor het inhuren van een vrachtwagen inclusief chauffeur hangen af van wat u wilt transporteren, en waar naartoe. Voor onze BE-combinatie bent u ongeveer €20 per uur (excl chauffeur) kwijt. Voor groter transport moet u denken aan €90 tot €120 per uur (excl. chauffeur).
En een volle tank diesel van 500 á 1.000 liter kost een vervoerder toch al gauw 750 tot 1250 euro per vrachtwagen. Daar komen soms nog extra reparatiekosten bij wanneer er een gat in de brandstoftank wordt geboord om zo de diesel uit de tank te zuigen en schoonmaakkosten van de diesel die op de grond is gelekt.
Natuurlijk wilt u dan weten wat een (nieuwe) DAF Truck kost. De prijzen verschillen per model en opties voor extra comfort, styling en multimedia. De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden.
Bij een inzet van 48 weken, 240 dagen, 150.000 kilometer is dat: 3.354 euro per week. 671 euro per dag. 1,07 euro per kilometer.
Je klant start zijn transportbedrijf op en heeft dus een vervoersvergunning nodig. Hiervoor moet hij een dossier indienen bij de FOD Mobiliteit waarin hij aantoont dat hij aan alle voorwaarden voldoet rond vestiging, betrouwbaarheid, vakbekwaamheid en financiële draagkracht.
Charteren is het huren van een vervoermiddel inclusief bemanning, voor personen- of goederenvervoer. Bij personenvervoer kan een reisgezelschap zelf het vervoermiddel charteren, maar ook een bedrijf kan dit doen en dan de plaatsen los verkopen.
De vakbekwaamheid is een aanvulling aan het rijbewijs die verplicht is voor alle professionele bestuurders met een rijbewijs van de categoriegroepen C en D. Zij moet bovenop het rijbewijs worden gehaald en de houder moet voor de verlenging ervan om de 5 jaar een nascholing volgen.
De Eurovergunning vraagt u aan via het NIWO-ondernemersloket. U logt in met eHerkenning op niveau 3 (EH3) of hoger. Daarmee identificeert u zich als gemachtigde van de onderneming. Vul daarna het webformulier in en upload de stukken.
Een zzp-koerier of zelfstandig koerier vervoert tegen betaling goederen van opdrachtgevers. Wie zich inschrijft bij de Kamer van Koophandel mag zich dan officieel beroepsgoederenvervoerder noemen. Als zelfstandig koerier of pakketbezorger ben je eigen baas. Je kunt dus zelf je tijd inplannen.
Om een koeriersbedrijf te kunnen beginnen, moet je wel beschikken over een inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Je ontvangt dan je eigen KvK-nummer. Ook krijg je te maken met tal van fiscale zaken zoals de btw-afdrachten.
Een vrachtwagenchauffeur rijdt gemiddeld voor 28 euro per uur. Een IG'er of thuiszorgmedewerker rekent een tarief van 29 euro per uur. Journalisten doen het gemiddeld voor 65 euro per uur. Een ICT-consultant kost per uur 75 euro.
Wat verdient een Vrachtwagenchauffeur? Het bruto salaris van een Vrachtwagenchauffeur ligt volgens de CAO beroepsgoederenvervoer 2021/2022 tussen de €1966 en €3015 bruto per maand.
Uw chauffeur werkt 1.980 uren per jaar, waarvan 220 overuren. Het aantal inzeturen per jaar is 2.340, waardoor u 360 uur per jaar een uitzendkracht moet inzetten. De totale kosten voor de vaste chauffeur bedragen € 57.726, ofwel € 29,15 per gewerkt uur (€ 57.726 / 1.980 uur).