Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Controleer mobiele data en dataverbinding
Zet Mobiele data of Cellulaire data aan. Als het al aan staat, zet het dan uit en weer aan. Controleer of er een data-indicator, zoals 2G, 3G, 4G of H, naast de signaalsterktebalken boven aan het scherm staat. Soms wordt dit niet weergegeven als u een actieve wifi-verbinding hebt.
Herstart beide apparaten.Als dat niet helpt, zoek naar software-updates en installeer deze.Als laatste optie stel je netwerkinstellingen opnieuw in via Instellingen. Zo worden niet alleen wifinetwerken en wifiwachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.
Veel voorkomende manieren om problemen met uw internetverbinding op te lossen zijn uw router opnieuw opstarten, aansluitingen controleren, minder apparaten aansluiten, uw drivers bijwerken en een VPN gebruiken. Het is ook de moeite waard om te controleren of u met het juiste netwerk verbonden bent.
In de app Instellingen op je Windows-apparaat, selecteer Netwerk & internet > Wi-Fi en selecteer vervolgens Bekende netwerken beheren. Selecteer uw Wi-Fi netwerk en klik op Vergeten. Maak opnieuw verbinding met het netwerk door het te selecteren en het wachtwoord in te voeren.
Wat betekent 'geen service'? De melding 'geen service' ontstaat op uw smartphone als u geen mobiele verbinding hebt. Het is wat anders dan 'Geen SIM', wat slaat op het geval wanneer de simkaart geen verbinding kan maken met uw provider. Het komt erop neer dat u geen bereik heeft.
De naam van het toegangspunt (APN) definieert het netwerkpad voor alle mobiele dataverbindingen. Voor sommige aanbieders moet u de APN-instellingen invoeren om de mobiele service te configureren. U kunt uw APN alleen wijzigen of weergeven op uw iPhone en iPad als uw aanbieder daar toestemming voor geeft.
Is je 3G- of 4G-optie correct geactiveerd op je gsm? Je kan ook proberen om ze te deactiveren en opnieuw te activeren. Herstart je smartphone om de automatische configuratie van je toestel te activeren. Test je simkaart eens in een ander toestel om te bepalen of het een probleem is met het netwerk of je smartphone.
Heb je bereik en staat er in de statusbalk van je iPhone dat je verbinding moet hebben met 2G, 3G, 4G of 5G, maar werkt het internet niet? Probeer dan even je iPhone even in vliegtuigmodus te plaatsen en er weer uit te halen. Mogelijk lost dit het probleem op. Je iPhone opnieuw opstarten kan ook helpen.
Helemaal onderaan het lijstje van mobiele internetverbindingen vinden we het edge-netwerk, afgekort als 'E'. Die verbinding is erg traag en komt tot stand in gebieden waar het 3G- of 4G-netwerk geen dekking biedt.
Sinds juni 2024 klagen meerdere KPN-klanten met een iPhone 11 of iPhone 12 dat ze moeilijk verbinding kunnen maken met het 4G- en 5G-netwerk van KPN. Ze krijgen in plaats daarvan een trage verbinding of EDGE of 2G.
Meerdere KPN-klanten met een iPhone 11 of 12 zeggen slecht tot niet te kunnen verbinden met 4G- of 5G-netwerken. Klanten krijgen of Edge te zien, of ondervinden een langzame 4G/5G-verbinding. KPN zegt de problemen te onderzoeken en biedt sinds deze week compensatie aan.
Als je wilt zien hoeveel mobiele data je hebt gebruikt, ga je naar 'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data'. Als je een iPad gebruikt, zie je in plaats daarvan mogelijk 'Instellingen' > 'Mobiele data'.
Waarschijnlijk is het wifi signaal niet sterk genoeg op die bewuste plek en hij daardoor overschakelt op 4G Wat is ingeschakeld in je mobiel. bij een iPhone kun je dit vinden onder instellingen mobiel netwerk Wifi-assistentie.
De letter R is waarschijnlijk Roaming.