Wat moet ik doen als een pakket verkeerd is bezorgd?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat te doen bij een verkeerd ontvangen pakket?

Post die verkeerd is bezorgd kun je gewoon in de oranje brievenbus stoppen of afgeven bij een PostNL-punt. Wij zorgen ervoor dat de post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat moet ik doen met de post die bij mij toekomt maar niet voor mij is?

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen met een verkeerd bezorgd pakket bij DHL?

Is je pakket niet in je brievenbus of bij de buren bezorgd? Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat als je buren je pakketje niet geven?

Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op arag.nl

Dit zijn je rechten als er iets mis is met de bezorging van je pakketje

32 gerelateerde vragen gevonden

Wie is aansprakelijk als een pakket zoek raakt?

De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe weet ik of mijn pakket bij de buren is?

Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat te doen met een niet besteld pakket?

Laat het bedrijf per mail weten dat je ten onrechte een pakketje of abonnement hebt ontvangen en dat je niet betaalt omdat je niet verplicht bent het af te nemen. Ongevraagde (vervolg)zendingen mag je zonder te betalen houden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe kan ik DHL telefonisch bereiken?

Vragen over je factuur? Neem contact op met onze financiële afdeling via 088 – 0552 000 en kies de optie “vragen over jouw factuur“ of neem contact op via het contactformulier (selecteer 'mijn factuur').

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.nl

Wat te doen bij pakketfraude?

Aangifte doen van pakketfraude

Je kunt ook een klacht indienen bij je de politie. Zo heb je in ieder geval bewijs, mochten er rekeningen op je deurmat vallen. Pakketfraude komt volgens de politie vaak voor.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op margriet.nl

Wat te doen als je post krijgt van iemand anders?

Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-locatie. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat te doen met post die op een verkeerd adres is bezorgd?

Als dit gebeurt, kunt u een kruisje door het adres zetten en schrijven 'Niet bekend op dit adres' of 'Woont hier niet meer' en het terug in een brievenbus doen . Waar mogelijk sturen we het item terug naar de afzender, zodat ze hopelijk hun gegevens kunnen bijwerken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is andermans post weggooien strafbaar?

Schending van het briefgeheim

Het is strikt verboden om poststukken die niet aan u zijn geadresseerd te openen, vernielen of weg te gooien. Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op evocaat.be

Wat moet ik doen met een verkeerd bezorgd pakket?

Wanneer u een verkeerde levering ontvangt, bel dan de klantenservice van het bezorgbedrijf en leg de situatie uit . Geef hen het trackingnummer op het pakket, evenals de naam en het adres op het pakket als deze anders zijn dan die van u. Het bedrijf komt het product binnen een redelijke termijn ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat te doen als post verkeerd is bezorgd?

Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender. Op Consuwijzer.nl staat een voorbeeldbrief: bestelling te laat geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat moet u doen als u per ongeluk een pakket naar het verkeerde adres heeft verzonden?

Als de verzendprovider de bezorger niet kan stoppen, kunt u de koper vragen contact op te nemen met de huidige adreshouders . Zij kunnen de bezorging weigeren of akkoord gaan met het doorsturen van het pakket naar het nieuwe adres. Als geen van beide opties van toepassing is, kunt u de koper vragen een nieuwe aankoop te doen met het juiste adres.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat kost het om DHL te bellen?

Dan kan de medewerker bij een DHL ServicePoint in de buurt je ook helpen. Dit kost dan €1,- extra.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Is er een probleem met DHL?

Volgens de officiële DHL-statuspagina is de service momenteel beschikbaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat doet DHL als je niet thuis bent?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlecommerce.nl

Wat te doen met ongewenste pakketten?

Als u het pakket niet hebt geopend, markeer het dan met "Retour afzender". De postdienst stuurt het kosteloos naar u terug. Als u het pakket opent en niet tevreden bent met wat u vindt, gooi het dan weg.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Moet ik iets retourneren dat ik niet heb besteld?

Moet ik het retourneren? Is dit legaal? Volgens de staats- en federale wetgeving mogen ontvangers van ongeordende goederen de goederen houden en zijn ze niet verplicht om ervoor te betalen of ze te retourneren . De ontvanger mag de goederen als een onvoorwaardelijk geschenk beschouwen en mag de goederen gebruiken of weggooien zoals hij of zij dat nodig acht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wie is verantwoordelijk als een pakket kwijt is?

De winkelier is in bijna alle gevallen verantwoordelijk voor uw zending. De winkelier is verplicht om het aankoopbedrag terug te betalen als het pakket kwijt is. De verkoper is niet verplicht om het product nog een keer te verzenden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op packs.nl

Hoe kom ik erachter wie mij een pakket heeft gestuurd?

Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Hoe kom ik erachter bij welk postkantoor mijn pakket is?

Het enige wat u hoeft te doen is uw trackingnummer in te voeren om de status en locatie van uw zending te zien . U kunt dit eenvoudig doen op de USPS-website of door te proberen te volgen op uw mobiele telefoon. Er zijn ook de volgende opties: Telefonisch op 1-800-222-1811.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Is PostNL telefonisch bereikbaar?

Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Populaire vragen