Voorwaarden schadevergoedingU kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD). In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Neem contact op met het bedrijf of de persoon waarvan u post verwacht.De verzender kan een klacht indienen bij het postbedrijf. Ook als u schade heeft en daar een schadevergoeding voor wilt vragen, neemt u contact op met de verzender.
Normaal bezorgen we je post zonder track & trace de volgende werkdag, van dinsdag tot en met zaterdag. Soms duurt het iets langer. Bijvoorbeeld als het heel druk is of door een storing.
De maximale schadevergoeding bij vermissing van een aangetekende brief is €50.
U kunt een schadevergoeding krijgen als u aan de volgende voorwaarden voldoet:U heeft het poststuk verstuurd met de universele postdienst (UPD).In Nederland is dat PostNL. Bij verlies of schade door een andere pakketdienst, moet u uw klacht daar melden.
Ga voor meer informatie naar: Find Missing Mail op USPS.com. Dien een Missing Mail-zoekopdracht in op MissingMail.USPS.com . Dien een claim in (voor verzekerde items die binnen de juiste termijn vallen). Bezoek uw lokale Post Office™-locatie voor hulp bij het invullen van een Missing Mail-aanvraag.
USPS ® Mail Zoeken
Als we uw pakket of post vinden, sturen we het naar het door u opgegeven adres. Let op, soms kunnen we ontbrekende poststukken niet vinden . Het is ook mogelijk dat uw pakket of post niet wordt teruggevonden omdat het niet veilig was om door te sturen.
Een PostNL onderzoek waarbij een handtekening nodig is voor ontvangst duurt tot 30 dagen, geen 2 weken zoals mijn collega's aan hebben gegeven.
In slechts één uur verwerkt de US Postal Service gemiddeld 20,2 miljoen poststukken. In een jaar komt dat neer op meer dan 146 miljard poststukken die via de USPS worden verzonden. Hoewel het grootste deel van die post veilig op de beoogde bestemming aankomt, raken sommige pakketten helaas verloren tijdens het transport .
Mijn post staat op “bezorgd”, maar ik heb niets ontvangen
Meestal krijg je je post of pakje dan later op die dag of de volgende dag. Heb je je post na 5 bezorgdagen nog steeds niet ontvangen? Neem dan contact op met de afzender. Samen met de afzender vinden we een oplossing.
Het is de verantwoordelijkheid van de afzender dat een pakketje in goede orde op de plaats van bestemming aankomt. Zolang er geen handtekening van de ontvanger – of zijn of haar buren – staat, is dit het geval. Ook als er onderweg iets misgaat, is de afzender verantwoordelijk.
Wat zegt de wet over brievenbezorging? De Postwet is duidelijk: binnen 24 uur moet een brief bezorgd worden. Er is een wettelijk percentage van 95 procent van alle post die op tijd moet komen. In 2019 krijgt PostNL een boete van toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) voor te laat bezorgde post.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
PostNL erkend dat zij aansprakelijk is voor het vermiste pakket. De hoogte van de schadevergoeding betreft de kern van het geschil. Op grond van artikel 9.3 onder b AVP bedraagt de aansprakelijkheid ten hoogste € 500,– waarbij geldt dat de afzender bewijs moet overleggen van de waarde van de inhoud.
PostNL heeft niet meer mogelijkheden om nog meer onderzoek te doen. Het pakket is met standaard service verzonden en dan zou aflevering ook plaats hebben kunnen vinden aan een nabijgelegen buur adres. Bij aflevering van een standaardpakket hoeft degene die het in ontvangst neemt niet voor ontvangst te tekenen.
Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.
1 op de 5 brieven te laat bezorgd, PostNL wijst op tekort aan bezorgers. Het aantal brieven dat door PostNL op tijd bezorgd wordt, is de afgelopen maanden flink gedaald. Gemiddeld bezorgt PostNL 7 miljoen brieven per dag. In de laatste maanden van 2023 kwam 82 procent daarvan op tijd aan.
Als u gebruik hebt gemaakt van een Royal Mail postservice, bezoek dan de Royal Mail lost post compensation pagina voor hun beleid voor verloren post. Om een claim per post in te dienen, moet u een P58-formulier ophalen bij een filiaal en dit opsturen naar Royal Mail (hun adres staat op het formulier), samen met een fotokopie van uw aankoopbewijs .
Bel uw vertegenwoordiger van Consumer Affairs via 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) en zij kunnen namens u een zoekverzoek uitvoeren, OF. Ga naar uw lokale USPS-postkantoor en laat een zoekverzoek indienen.
Er zijn verschillende redenen waarom de Amerikaanse posterijen een pakket of poststuk niet op tijd bij de beoogde ontvanger kunnen afleveren. De afzender heeft bijvoorbeeld een verkeerd adres opgegeven (of een onleesbaar adres) of het artikel is onvoldoende gefrankeerd verzonden .
Het Mail Recovery Center (MRC) is de officiële afdeling "lost and found" van de US Postal Service voor onbestelbare en niet-retourneerbare post. Onbestelbare poststukken zijn brieven, platte poststukken of pakketten die niet kunnen worden afgeleverd zoals geadresseerd of geretourneerd naar de afzender.
Overweeg het percentage verloren post in het Amerikaanse postsysteem — Doculivery lost veel problemen op. Welk percentage post gaat verloren bij het Amerikaanse postkantoor? Wikipedia zegt 3% , maar meten is moeilijk.