Wat kun je met Power Pivot?

Met Power Pivot kunt u werken met grote gegevenssets, uitgebreide relaties opbouwen en complexe (of eenvoudige) berekeningen maken, allemaal in een omgeving met goede prestaties en de vertrouwde ervaring van Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat doet Power Pivot?

Power Pivot is een Excel die u kunt gebruiken om krachtige gegevensanalyses uit te voeren en geavanceerde gegevensmodellen te maken. Met Power Pivot kunt u grote hoeveelheden gegevens uit diverse bronnen verzamelen, snel gegevensanalyses uitvoeren en eenvoudig inzichten delen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is het verschil tussen Power Query en Power Pivot?

Kortom, met Power Query krijgt u uw gegevens in Excel, in werkbladen of in het Excel gegevensmodel.Met Power Pivot voegt u rijkheid toe aan dat gegevensmodel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar staat Power Pivot?

U kunt Power Pivot als volgende inschakelen voordat u deze voor het eerst gebruikt. Ga naar Bestand > Opties > Invoegtoepassingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt Power Query?

Met Power Query (ook wel bekend als Get & Transform in Excel) kunt u externe gegevens importeren of er verbinding mee maken en deze gegevens vervolgens vormgeven, bijvoorbeeld een kolom verwijderen, een gegevenstype wijzigen of tabellen samenvoegen op een manier die aan uw behoeften voldoet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe Power Pivot in Excel te gebruiken | Volledige handleiding

30 gerelateerde vragen gevonden

Hoe maak je een query in Excel?

Zie Een query maken, laden of bewerken in Excel voor meer informatie. Selecteer Start > Query's toevoegen. De standaardactie is het uitvoeren van een inlinetoevoeging. Als u een tussenliggende toevoeging wilt uitvoeren, selecteert u de pijl naast de opdracht en selecteert u vervolgens Query's toevoegen als Nieuw.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is een query in Excel?

U kunt Microsoft Query gebruiken om gegevens uit externe bronnen op te halen. Als u Microsoft Query gebruikt om gegevens op te halen uit uw bedrijfsdatabases en -bestanden, hoeft u de gegevens die u wilt analyseren niet opnieuw te typen in Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak ik een pivot in Excel?

Een draaitabel maken in Excel voor Windows

Selecteer de cellen waarvan u een draaitabel wilt maken. Opmerking: Uw gegevens moeten worden ingedeeld in kolommen met één veldnamenrij. Zie de sectie Tips en trucs voor gegevensindeling voor meer informatie. Selecteer Invoegen > Draaitabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe werkt een pivot tabel?

Een draaitabel (Nederlandse vertaling van 'pivot table') in Excel is een 'uittreksel' of 'samenvatting' van jouw originele tabel met brongegevens. De draaitabel geeft je snel antwoord op eenvoudige vragen over je tabel, die je anders alleen met ingewikkelde formules zou kunnen beantwoorden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Waar staat query voor?

Met een query (Engels voor vraagstelling) wordt in de informatica een opdracht bedoeld die aan een database wordt gegeven om een bepaalde actie uit te voeren, die ook potentieel gegevens teruggeeft. De term wordt ook gebruikt voor een zoekstring die in een zoekmachine wordt ingevoerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Wat is een query in Access?

Een query is in Access een databaseobject.Hierin worden geen gegevens opgeslagen.In plaats daarvan worden gegevens weergegeven die zijn opgeslagen in tabellen en kunt u met deze gegevens werken. Met een query kunnen gegevens uit een of meer tabellen, uit andere query's of een combinatie hiervan worden weergegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe sorteren in Pivot Table?

Sorteren op een bepaalde waarde
  1. Klik op de pijl. bij Rijlabels en kies Sorteren op waarde. ...
  2. Kies in het vak Sorteren op waarde, in Waarde selecteren, de waarde waarop u wilt sorteren.
  3. Kies in Sorteeropties de gewenste sorteervolgorde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom Power Platform?

Dankzij het Microsoft Power Platform is er geen sprake meer van tijdverlies, want ondersteuning vanuit IT is niet direct nodig. Faciliteert de IT-afdeling het no-/low-code platform, dan is de business in staat om snel en zelfstandig te schakelen, zonder dat IT-managers het overzicht kwijtraken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op macaw.nl

Hoe verwijder ik een Pivot Table?

Als u een draaitabel niet meer nodig hebt, selecteert u de gehele draaitabel en drukt u op de toets Delete om de tabel te verwijderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is het nut van een draaitabel?

Wat is een draaitabel

Steeds wanneer je een andere doorsnede van je data wilt zien, doe je dat door slechts een paar draaitabel-velden te verslepen. De draaitabel past zich dan automatisch aan. Van een draaitabel maak je vervolgens in een handomdraai een draaigrafiek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op structuurmakers.nl

Hoe maak je een goede tabel in Excel?

U kunt een tabel maken en opmaken om gegevens visueel te groeperen en analyseren.
  1. Selecteer een cel in de gegevens.
  2. Selecteer Start > Opmaken als tabel.
  3. Kies een stijl voor de tabel.
  4. Stel in het dialoogvenster Opmaken als tabel het bereik met cellen in.
  5. Markeer als de tabel kopteksten bevat.
  6. Selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je kruistabellen in Excel?

Zo doet u het in Excel:
  1. U selecteert uw tabel met uw kolomtitels in deze selectie.
  2. In Excel 2010 klikt u op het menu 'Invoegen' en kiest u 'Dynamische kruistabel'
  3. Excel gebruikt de geselecteerde gegevens om de dynamische kruistabel te selecteren. Kies om de tabel in het huidige blad te zetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op blog.easi.net

Wat is een pivot?

Een pivot is een snelle businessstrategieverandering met als doel te testen of een nieuwe strategie werkt. Denk aan het bedienen van een compleet nieuwe doelgroep, een compleet nieuw verdienmodel invoeren of een compleet nieuw product in de markt lanceren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tekstgericht.nl

Hoe bewerk je een draaitabel?

De brongegevens wijzigen

Klik op de draaitabelrapport.Klik op het tabblad Analyseren in de groep Gegevens op Gegevensbron wijzigen en klik vervolgens op Gegevensbron wijzigen. Het dialoogvenster Gegevensbron van draaitabel wijzigen wordt weergegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een Draaigrafiek?

Een draaigrafiek maken
  1. Selecteer een cel in uw tabel.
  2. Selecteer Invoegen en kies. draaigrafiek.
  3. Selecteer waar de draaigrafiek moet worden weergegeven.
  4. Selecteer OK.
  5. Selecteer de velden die in het menu moeten worden weergegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe open je Power Query?

Misschien wilt u gewoon opnieuw beginnen. Dit kunt u op twee manieren doen. Selecteer Gegevens> Gegevens > uit andere bronnen >lege query.Selecteer Gegevens> Gegevens opvragen >Power Query-editor starten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe schrijf je een query?

Queer of questioning

De 'q' staat voor queer, de term voor een brede seksuele of genderidentiteit. De term wordt gebruikt voor en door mensen die zichzelf niet willen identificeren met een vaststaande gender- of seksuele oriëntatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nji.nl

Hoe stel je query samen?

Zie Een query maken, laden of bewerken in Excel voor meer informatie. Selecteer Start > Query's samenvoegen. De standaardactie is het uitvoeren van een inline-samenvoeging. Als u een tussenliggende samenvoeging wilt uitvoeren, selecteert u de pijl naast de opdracht en selecteert u query's samenvoegen als nieuw.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe haal ik een formule uit Excel?

Selecteer de cel of het celbereik met de formule.Klik op Start > kopiëren (of druk op Ctrl +C).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen

  Vorige artikel
Hoe links is de SP?