Wat kun je allemaal met Excel?

Excel leren om te organiseren, beheersen en excelleren
  • Boekhouding van een bedrijf.
  • Huishoudboekje met daarin inzicht in de uitgaven per categorie.
  • Rapportage en analyse van de meest verkochte producten in een periode.
  • Urenverantwoording van een ZZP'er.
  • Opstellen van een agenda of jaarkalender.
  • Pensioenplanning.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op excelleren.nl

Wat kun je doen met Excel?

Het programma wordt zowel door bedrijven als door particulieren gebruikt. U kunt er van alles mee, zoals het bijhouden van administratie en meterstanden, maar ook creatievere doelen als bijvoorbeeld gewichtsverlies of hardloopschema's. Daarbij kunt u tekst en getallen combineren, bijvoorbeeld in de vorm van tabellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Wat leer je bij Excel?

Je leert om een tabel te maken en te vullen met gegevens. Natuurlijk leer je ook hoe de inhoud van een Excel blad op een nette manier kan worden opgemaakt zodat het een herkenbaar en professioneel document wordt. Onderwerpen die aan bod komen: Rijen, cellen, kolommen, opmaak en celeigenschappen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ocdopleidingen.nl

Is werken met Excel moeilijk?

Of je nu werkt in finance, office support of HR, de kans is groot dat je regelmatig een spreadsheet in elkaar moet zien te draaien. Hoewel de basis van Microsoft Excel niet zo moeilijk is, zijn er maar weinig mensen die het programma tot in de puntjes beheersen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op walterspeople.nl

Wat is basiskennis Excel?

Beschrijving. Tijdens de training Excel Basis leer je aan de hand van eenvoudige voorbeelden de noodzakelijke basis van Excel. Ondanks dat Excel niet helemaal nieuw voor je is, begint de training bij het begin: Invoeren van gegevens, het maken van eenvoudige berekeningen en het toepassen van opmaak komen aan de orde.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maashorstacademy.nl

Excel voor beginners deel 1 (Nederlands)

28 gerelateerde vragen gevonden

Hoe begin je met Excel?

Hoe begin je met Excel?
  1. Microsoft Excel downloaden en installeren. ...
  2. Open Excel. ...
  3. Een nieuwe werkmap maken. ...
  4. Gegevens invoeren. ...
  5. Cellen opmaken. ...
  6. Sla je werkmap op. ...
  7. Ontdek de functies van Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schoolofdatascience.nl

Hoeveel functies zijn er in Excel?

Excel heeft er zo'n 480. Hieronder leest u uitleg van de meest gebruikte functies van Excel. Andere groepen zijn: * Rekenen met datums Zet bijvoorbeeld de feestdagen in een willekeurig jaar op een rij.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op exceltekstenuitleg.nl

Hoe maak je een formule in Excel?

Klik op het werkblad in de cel waarin u de formule wilt invoeren. Typ een gelijkteken ( = ) gevolgd door de constanten en operatoren die u in de berekening wilt gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een tabel in Excel?

Als u een lege tabel wilt toevoegen, selecteert u de cellen die u wilt opnemen in de tabel en klikt u op Invoegen > Tabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Is er een gratis versie van Excel?

Gratis productiviteits-apps en -tools van Microsoft 365. Gebruik de gratis versie van productiviteits-apps van Microsoft, waaronder Word, PowerPoint, Excel, Outlook en OneDrive. Maak gewoon een gratis Microsoft-account aan of meld je aan met een bestaand account en ga aan de slag. Video Player is loading.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op microsoft.com

Waar is Excel handig voor?

Oneindig veel mogelijkheden in Excel

Het is bijvoorbeeld handig voor het bijhouden van je persoonlijke financiën, het opstellen van budgetten, het plannen van een vakantie, het beheren van voorraden, het analyseren van gegevens voor onderzoek en het maken van grafieken en tabellen voor presentaties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op werkenbij.headfirst.group

Waarom Excel leren?

Excel is een veelgebruikt hulpmiddel op de werkplek en het beheersen ervan kan je productiviteit en efficiëntie aanzienlijk verbeteren. Met een cursus Excel leer je repetitieve taken te automatiseren, geavanceerde spreadsheets en rapporten te maken en je werkprocessen te stroomlijnen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op schoolofdatascience.nl

Is er een alternatief voor Excel?

Google Docs, Sheets en Slides

Als je een Google-account hebt (bijvoorbeeld via Gmail) dan kun je eenvoudig met Google Docs (tekstverwerker), Google Sheets (alternatief voor Excel) en Google Slides (alternatief voor PowerPoint) aan de slag.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Hoe duur is Excel?

Het pakket Office 2021 voor Thuisgebruik en Studenten kost eenmalig 149,- euro. Voor dat bedrag mag u alle Office-diensten en programma's eindeloos gebruiken. De diensten en programma's komen overeen met Microsoft 365 maar er zijn enkele verschillen: Office 2021 kan slechts op één computer worden geïnstalleerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe laat je de 0 staan in Excel?

Ga naar Bestand > Opties > Geavanceerd. Selecteer een werkblad onder Weergaveopties voor dit werkblad en voer vervolgens een van de volgende handelingen uit: Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde in als u nulwaarden (0) in cellen wilt weergeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak ik een spreadsheet?

Doe het volgende om een nieuwe spreadsheet te maken:
  1. Open het startscherm van Spreadsheets op sheets.google.com.
  2. Klik op Nieuw. . Er wordt een nieuw document gemaakt en geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe maak je een goed overzicht in Excel?

Probeer het zelf
  1. Selecteer een cel in de gegevens.
  2. Selecteer Start en kies. Opmaak als tabel onder Stijlen.
  3. Kies een stijl voor de tabel.
  4. Bevestig of stel het celbereik in het dialoogvenster Tabel maken in.
  5. Markeer of de tabel kopteksten bevat en selecteer OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een koptekst in Excel?

Ga naar Invoegen > Koptekst en Voettekst. Het dialoogvenster Pagina-instelling wordt weergegeven. Selecteer Aangepaste koptekst of Aangepaste voettekst. Gebruik de knoppen in het dialoogvenster Koptekst of Voettekst om specifieke kop- of voettekstelementen in te voegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tel je een rij op in Excel?

Als u een kolom of rij met getallen wilt optellen, kunt u de berekening door Excel laten uitvoeren. Selecteer een cel onder of naast de getallen die u wilt optellen, klik op AutoSom op het tabblad Start en druk vervolgens op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe 2% berekenen in Excel?

Om een getal in Excel als percentage weer te geven, volgt u deze stappen:
  1. Selecteer de cel(len) die u als percentage wilt weergeven.
  2. Ga naar het tabblad 'Start' in de Excel-menubalk.
  3. Zoek het vervolgkeuzemenu 'Getal' in het gedeelte 'Getal' van het lint.
  4. Klik op het vervolgkeuzemenu en kies de optie 'Percentage'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mica.nl

Hoe laat je nummers doorlopen in Excel?

Gegevens in werkbladcellen automatisch doorvoeren
  1. Selecteer een of meer cellen die u wilt gebruiken als basis om andere cellen te vullen. Voor een reeks zoals 1, 2, 3, 4, 5... typt u 1 en 2 in de eerste twee cellen. ...
  2. Sleep de vulgreep .
  3. Klik indien nodig op Opties voor automatisch doorvoeren. en kies de gewenste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent * In Excel formule?

3. Constanten: cijfers of tekstwaarden die rechtstreeks worden ingevoerd in een formule, zoals 2. 4. Operatoren: de operator ^ (caret) verheft een getal tot een bepaalde macht en de operator * (sterretje) vermenigvuldigt een getal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe heet delen in Excel?

Tip: Als u numerieke waarden wilt delen, moet u de operator '/' gebruiken omdat er geen functie DELEN in de Excel. Als u bijvoorbeeld 5 door 2 wilt delen, typt u =5/2 in een cel, die 2,5 retourneert. De functie QUOTIENT voor dezelfde getallen =QUOTIENT(5;2) retourneert 2, omdat QUOTIENT geen rest retourneert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoeveel Rijen zijn er in Excel?

De .xls bestandsindeling heeft een limiet van 65.536 rijen in elk blad, terwijl de .xlsx bestandsindeling een limiet van 1.048.576 rijen per blad heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen