Bij Verstappen gaat het om 41,5 miljoen dollar, schat Forbes. Ook van bedrijven krijgt de Brit een stuk meer: hij toucheert maar liefst 12 miljoen dollar aan sponsordeals. De sponsorbijdragen van Jumbo en Ziggo voor Verstappen steken hier schraal tegen af: zij betalen naar verluidt ongeveer 1 miljoen dollar.
Enorme sponsordeal
Volgens Formule 1-journalist van De Telegraaf, Erik van Haren, zou het gaan om een sponsordeal van drie jaar ter waarde van 150 miljoen dollar. Na een sponsordeal ter waarde van 500 miljoen dollar met Oracle, slaat Red Bull Racing dus opnieuw een belangrijke slag.
Het is dan ook normaal dat deze sponsors zorgen voor het grootste inkomen van een F1 team, het prijskaartje hier moet tussen de 15 en 50 miljoen dollar liggen. Bedrijven zoals West en Marlboro zouden zelfs over de 50 miljoen dollar betalen.
Max Verstappen verdient met zijn nieuwe, in maart 2022 getekende contract, €40 tot €50 miljoen euro per jaar. Dat is meer dan €750.000 euro per week.
Voor wat betreft de bekendheid van de sponsoren, is Red Bull voor Nederland de meest bekende sponsor. Zij worden door liefst 74% van Nederland herkend als sponsor van het F1-team van Verstappen. Bijna de helft van de ondervraagden kent ook Jumbo als sponsor van het team.
Naar verluidt betaalt Jumbo een bedrag met zes nullen. In ruil hiervoor staan ze op de pet en helm van de Nederlander. Het salaris van Verstappen, inclusief bonussen en persoonlijke sponsoren, wordt geschat op ruim $ 45 à 50 miljoen per jaar.
Albert Heijn staat midden in de samenleving. Daarom hebben we partnerships met verschillende landelijke organisaties, verenigingen en goede doelen zoals de KNVB, de Voedselbank en LINDA. foundation. Op dit moment concentreren we ons op deze samenwerkingen en is er geen ruimte voor nieuwe partnerships.
In 2020 wordt het vermogen van Max Verstappen geschat op ongeveer 65 miljoen, daarmee zit Verstappen al in de top drie van rijkste sporters in Nederland, gezien zijn nog jonge leeftijd is dat zeer uniek.
Supermarktketen Jumbo is ook dit seizoen en de komende jaren nog persoonlijke sponsor van Red Bull Racing-coureur Max Verstappen. Volgens bronnen telt het bedrijf rond de 3 miljoen euro neer voor de sponsoring van de jonge Nederlander.
Chassis, maar vooral motor en transmissie zijn de duurste onderdelen. De prijs voor elk van de drie toegelaten eenheden per seizoen wordt geraamd op ongeveer 10 miljoen euro. Wie de prijs van een huidige raceauto op 12 tot 15 miljoen schat, zit er dus niet ver naast.
De nieuwe geldschieters stuwden de inkomsten uit reclame en sponsoring naar 259 miljoen dollar. De nettowinst van deze post in combinatie met de inkomsten uit hospitality bedroeg 239,6 miljoen dollar.
De goedkoopste reclamespot kost slechts 2 100 euro en is voor 30 seconden tijdens een vroege race en dit tijdens het uitzenden van de oefensessies. De duurste reclamespot kost 84 000 euro en is voor tijdens erg belangrijke races zoals de seizoensfinale in Brazilië, of bijvoorbeeld de GP van Monaco.
Dit jaar wordt dat verlaagd naar 140 miljoen dollar en vanaf 2023 mogen de teams slechts 135 miljoen dollar uitgeven. Als je kijkt naar 2020 blijft het budget dus alsnog hoger dan wat sommige renstallen überhaupt kunnen uitgeven, maar het verschil met de topteams wordt aanzienlijk kleiner.
Max Verstappen geniet van Tour-succes sponsor Jumbo: 'Niet normaal wat Jonas en Wout laten zien' Het exceptionele succes van Jumbo-Visma in de Tour de France houdt ook Max Verstappen bezig. De door Jumbo gesponsorde wereldkampioen Formule 1 geniet van de wielerprestaties. ,,Bijzonder knap en supermooi om te zien.”
Titelsponsor Oracle betaalt naar verluidt 500 miljoen dollar over vijf jaar, oftewel zo'n 87 miljoen euro per seizoen en 435 miljoen in totaal. De deal tussen Red Bull en Bybit is, zoals ze zelf aanhalen, 'de grootste jaarlijkse crypto-sponsordeal tot op heden'.
Als we het internet mogen geloven komt het inkomen van Jos Verstappen uit op zo'n €10.000 per maand. Deze inkomen worden dus niet direct verdiend door zijn verleden als coureur, maar indirect ook weer wel. Jos Verstappen is namelijk de begeleider van Max Verstappen.
Experts schatten dit bedrag op zo'n 5 miljoen euro. Volgend jaar kan dat meer zijn, met een titel op zak. Daarnaast verkoopt Verstappen genoeg merchandise en met een wereldtitel zit je eigenlijk de rest van je leven wel gebakken als het gaat om werk.
Naar verluidt verdient hij nu omgerekend 7 miljoen euro per jaar. Dat is slechts 22 eurocent per seconde. Ook interessant: het salaris van voetballer Steven Bergwijn per speelminuut tijdens het seizoen 2021-2022.
Aston Martin Valkyrie
Naast alle supercars heeft Max verstappen ook een echte hypercar in zijn collectie. De Aston Martin Valkyrie heeft een hybride-aandrijflijn, goed voor 1100 pk. Hiermee trekt de auto van 0 naar 100 kilometer per uur in 2,6 seconden. Het versnellen stopt pas bij 402 kilometer per uur.
Max Verstappen woont in het belastingtechnisch aantrekkelijke Monaco. De Red Bull F1-coureur heeft daar een huurappartement, wat naar verluidt 18.000 euro per maand kost. De geschatte waarde van het appartement bedraagt 16 miljoen euro.
Het team rijdt nu met twaalf T 520's. Zeven van de trucks zijn een integraal onderdeel van het Red Bull Racing Formule 1 logistieke netwerk en rijden binnen Europa van de ene grand prix naar de andere. Ze vervoeren de containers met het volledige onderkomen van het Red Bull Racing Team.
Naast het sponsoren van het schaats- en wielerteam ondersteunen we ook enkele andere projecten en activiteiten, zoals het KWF, KiKa en het Koningsontbijt bij de Koningsspelen. Ook ondersteunen we de Nederlandse Voedselbanken en af en toe een activiteit of actie op lokaal niveau.
Albert Heijn en de KNVB lanceren woensdag samen met bondscoach Louis van Gaal Voetbalpassie, een digitaal spaarprogramma waarmee klanten Voetbalpassiepunten kunnen sparen om zo hun lokale voetbalclub te sponsoren. De punten die door klanten gespaard zijn, gaan rechtstreeks naar de desbetreffende clubs.
Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie van Albert Heijn: “Wij zijn trotse sponsor van de KNVB en supporter van voetballend Nederland. Wij zijn er voor iedereen, voor het Nederlands elftal en de Oranjeleeuwinnen, maar ook voor alle amateurclubs in Nederland.