Een los OneDrive-abonnement is er alleen als gratis variant met 5GB opslagruimte of als betaalde variant met 100GB opslagruimte. Die variant kost 2 euro per maand, maar de opslag is niet uit te breiden. Een Office 365 Personal-abonnement kost 7 euro per maand of 69 euro voor een heel jaar.
U ontvangt 5 GB gratis opslagruimte wanneer u zich registreert voor OneDrive, maar u kunt altijd meer kopen of u kunt u registreren voor Microsoft 365 om meer opslagruimte te krijgen.
1 TB. Voor 1 TB is Microsoft OneDrive weer het goedkoopst, namelijk 7 euro per maand. Bij DropBox betaal je 8,25 euro, bij Mega en Google Drive 9,99 euro.
Conclusie: wie echt niet veel ruimte nodig heeft, raden we op basis van de prijs Google Drive aan. Naast 15GB gratis opslagruimte zijn er voldoende tarieven om de capaciteit op maat van je zaak te kiezen. OneDrive is het beste alternatief, aangezien je dan voor een pakket met de Office-producten kunt gaan.
OneDrive zorgt ervoor dat alle gegevens dus in de cloud staan opgeslagen. Dit betekent dat het delen van deze gegevens ook een stuk makkelijker wordt. Op het moment dat jij een document wilt delen met een collega, kun je een link meesturen in de e-mail. Via deze link kunnen collega's toegang krijgen tot de gegevens.
Dropbox biedt je 2GB gratis opslagruimte, wat aanzienlijk minder is dan Google Drive. Voor meer ruimte betaal je, op basis van een jaarcontract, 8,25 euro per maand voor 1TB. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor teams. Voor 10 euro per gebruiker per maand heb je 2TB aan opslagcapaciteit per gebruiker.
De cloud oplossing voor het online opslaan en delen van documenten van Microsoft Office 365 is OneDrive. Hierdoor kun je veilig en makkelijk al jouw documenten, foto's en video's uploaden en eventueel delen met collega's. Zo kun je makkelijk (samen)werken vanaf een online werkplek.
Met Dropbox Basic kun je 2 GB aan bestanden opslaan. We bieden ook betaalde abonnementen van 2 TB opslag of meer.
Wat is het verschil tussen Google One en Google Drive? Google Drive is een opslagservice. Google One is een abonnement dat je meer opslagruimte biedt die je kunt gebruiken voor Google Drive, Gmail en Google Foto's. Daarnaast krijg je bij Google One extra voordelen en kun je je lidmaatschap met je gezin delen.
Makkelijker in gebruik. iCloud is 'iets' makkelijker in gebruik dan OneDrive, mede omdat er bij de upgrades van OneDrive allemaal andere diensten ( Office ) hangen en dit bij iCloud minder het geval is. Ook is de koppeling met de iPhone zeer strak en automatisch.
OneDrive verwijderen
Selecteer de Startknop, typ Programma's in het zoekvak en selecteer vervolgens Programma's installeren of verwijderen in de lijst met resultaten. Selecteer onder Apps en onderdelen het item Microsoft OneDrive en selecteer vervolgens Verwijderen.
Ga naar Computerconfiguratie > Beheersjablonen > Windows-onderdelen > OneDrive en dubbelklik op Voorkomen dat Onedrive wordt gebruikt voor bestandsopslag. Klik in het venster dat verschijnt op Ingeschakeld en klik op OK. Na enige tijd zal OneDrive ophouden met synchroniseren.
Maandelijks opzegbaar
Je kunt gemakkelijk elke maand jouw OneDrive opzeggen of uitbreiden.
OneDrive is een clouddienst. Met OneDrive kunnen mensen bestanden opslaan in de cloud, om ze op verschillende apparaten te gebruiken. Daarvoor stelt Microsoft ruimte beschikbaar in een datacenter. Bestanden staan bij Microsoft opgeslagen.
Google Drive is de gratis online opslagdienst van het internetbedrijf Google.
Dropbox heeft de prijs voor zijn Plus-abonnementen verhoogd. Je krijgt met 2 terabyte dan wel twee keer zoveel opslagruimte en er zijn enkele nieuwe functies toegevoegd. Onlangs had Dropbox ook al wijzigingen aangebracht in zijn gratis aanbod. De prijs is nu 11,99 euro per maand in plaats van 9,99 euro voorheen.
Dropbox is een online opslagdienst waar u bestanden kunt opslaan en delen. Het handige aan Dropbox is dat het geschikt is voor verschillende bestandtypes. U kunt uw foto's, muziek, tekstbestanden en Excel-bestanden hierdoor gemakkelijk delen met mensen.
Dropbox is veelgebruikte online dienst waar je bestanden opslaat en deelt. Nadat je een account hebt gemaakt kun je op meerdere Pc's de bestanden synchroniseren. Maar ook via je mobiele telefoon of tablet kun je met de Dropbox app ook bij je bestanden.
Externe HDD: veel opslagcapaciteit
Bewaar je veel foto's en video's of heb je veel opslagruimte nodig voor andere bestanden? Dan is een externe harde schijf, oftewel externe HDD (Hard Drive Disk), de beste keuze voor jou.
Elk Google-account biedt 15 GB aan opslagruimte die wordt gedeeld door Google Drive, Gmail en Google Foto's. Als je upgradet naar Google One, gaat je totale opslagcapaciteit naar 100 GB (of meer, afhankelijk van het abonnement dat je kiest).
Een back-up van foto's maken in Dropbox is eenvoudig en gebeurt direct. Het enige dat je hoeft te doen, is je foto's opslaan in Dropbox. Er wordt onmiddellijk een back-up van gemaakt in de cloud vanaf je iPhone, Android, Windows of Mac en je foto's zijn toegankelijk op al je apparaten.