Meestal is de eerste servicebeurt bij de aanschaf van een e-bike inbegrepen, terwijl je voor de tweede en derde onderhoudsafspraak een bijdrage betaalt. De prijzen van een basisbeurt verschillen per fietsenwinkel. Het tarief ligt gemiddeld op zo'n 65 euro.
De eerste servicebeurt binnen drie maanden én binnen vijfhonderd kilometer is gratis in alle Stella E-bike Servicecenters. Liever service aan huis? Dan komt de servicebus voor €35,- per e-bike bij jou langs om de eerste servicebeurt uit te voeren.
Het belangrijkste is eigenlijk dat het gebeurd. Of je het nu zelf doet of dat je het laat doen door een fietsenmaker. Bij de fietsenmaker ben je gauw tussen de 50 en de 70 euro kwijt voor een servicebeurt.
Je kunt je e-bike voor een groot deel zelf onderhouden. Toch is het verstandig om minimaal één keer per jaar bij een specialist langs te gaan voor een servicebeurt. Maar in sommige gevallen kun je beter nét wat eerder langsfietsen.
Gemiddeld gaat een e-bike tussen de 8 en 12 jaar mee. Gelukkig heb je zelf voor een deel in de hand hoe lang jouw e-bike meegaat. Vrijwel alle onderdelen halen bij goed onderhoud namelijk de levensduur van 10 jaar. De enige uitzondering hierop is de accu.
1x per jaar een onderhoudsbeurt
Of breng de fiets voor een onderhoudsbeurt naar de fietsenmaker. De kans dat je onverhoopt met pech komt te staan, wordt zo aanzienlijk kleiner.
Door goed voor je fiets te zorgen – ook in de winter – kun je erger voorkomen. Een jaarlijkse onderhoudsbeurt door de fietsenmaker verlengt de gebruiksduur van je fiets aanzienlijk. Daarnaast kun je zelf wat klein onderhoud aan je fiets uitvoeren. Het kost weinig tijd en zorgt ervoor dat je fiets soepel blijft rijden.
Kosten: € 15,00.
Een onderhoudsbeurt in een E-bike Servicecenter kost €59,95 en aan huis is dit €79,95,-. Fiets jij jaarlijks veel kilometers? Dan raden wij ook aan om na iedere vijfduizend kilometer de e-bike na te laten kijken. Sommige kleine klussen aan de e-bike kun je ook zelf uitvoeren.
De algemene ervaringen van klanten zijn zeer goed. Veel mensen zijn erg blij met de aangeschafte fietsen. Daarnaast doet het team er alles aan om problemen op te lossen. Het is dus absoluut aan te raden om een Stella fiets te kopen.
Met onze standaard 13 Ah-accu kun je een flinke tocht maken tot 120 kilometer. Na de upgrade is de actieradius zelfs 170 kilometer. Zo kun je nog meer genieten van jouw elektrische fiets. Er zijn een aantal factoren die van invloed zijn op de actieradius, namelijk ondersteuningen, weerstand, schakelgedrag en gewicht.
Behandel alle verchroomde en glimmende onderdelen met een roestwerend middel. Controleer regelmatig of alle boutjes en schroeven nog vastzitten. Inspecteer de remblokjes op slijtage. Bij elektrische fietsen slijten de remblokjes sneller dan bij gewone fietsen.
Het jaarlijkse onderhoud kunt u eenvoudig zelf aanvragen via onze website. Hoeveel kost onderhoud aan mijn Amslod e-bike? Wanneer u geen onderhoudscontract heeft afgesloten kost de eerste onderhoudsbeurt € 59. - en daarna iedere onderhoudsbeurt € 89.
Een servicebeurt is een periodieke onderhoudsbeurt voor jouw auto. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een grote beurt, of een kleine beurt. Ook zijn er verschillende variaties in andere beurten, die afhankelijk zijn van jouw auto.
Bij een onderhoudsbeurt stadsfiets worden onder andere alle bouten en moeren aangedraaid, de ketting gespannen en gesmeerd, speling wordt overal van afgehaald, alle kabels worden gecontroleerd en afgesteld, de verlichting wordt gecontroleerd, wielen gericht, spaken worden gespannen/gecontroleerd en natuurlijk wordt de ...
Groeven die in het begin, wanneer de remblokken nog nieuw zijn, erg diep zijn. Zodra je meer gaat remmen en er slijtage op de remblokjes begint te ontstaan zullen de groeven minder diep gaan worden. Zodra je op het punt komt dat er weinig of niets meer over blijft van de groeven zijn de blokjes toe aan vervanging.
Het is belangrijk om jouw fietsketting zo nu en dan eens te ontvetten. Je zult zien dat jouw ketting tijdens een rit in schone en droge omstandigheden nauwelijks vies is geworden. Dan kan het geen kwaad om je ketting een keertje 'bij te smeren'.
Met een spons - en zelfs een tandenborstel voor de moeilijk bereikbare plekken - en sopje van afwasmiddel of autoshampoo reinig je daarna alle onderdelen iets grondiger. De ketting maak je het beste schoon met kettingreiniger. Laat dit eerst even inwerken en neem de ketting daarna af met een droge katoenen doek.
Wanneer moet een Stella accu vervangen worden? Vaak heeft een Stella fietsaccu na 3-5 jaar wel een groot gedeelte van de originele capaciteit verloren door slijtage. Jaarlijks verliezen de accucellen zo'n 15% capaciteit, waardoor het bereik steeds kleiner wordt en vaker geladen moet worden.
Onderhoud en reparaties zijn naar verhouding duur: Door de elektrische onderdelen zijn het onderhoud en reparaties duurder dan bij een normale fiets. Relatief zwaar: Een elektische fiets is al snel 5 kg zwaarder dan een vergelijkbare normale fiets.
De nieuwste Lithium Ion Polymeer accu's kunnen wel 1000x opgeladen worden. Da's mooi dachten we, gewoon even vermenigvuldigen met 60km per volle accu geeft een totale levensduur van 60.000 kilometer. Daar doet de gemiddelde fietser wel 20 jaar over. Dan is zo'n elektrische fiets zo duur nog niet.
Accu voor Stella type 2 – 14,5 AH inclusief 2.0 Ah oplader van € 369,00 voor € 359,00. Accu voor Stella type 2 – 14,5 Ah inclusief 3.0 Ah snellader van € 383,95 voor € 373,95.
Op dit moment worden de meeste Stella fietsen geleverd met een 522Wh accu (14,5 Ah 36 Volt). Dit is vrij groot. Een accu upgrade is ook mogelijk. Dit kost je naar verluid 150 euro.