De kosten van een 0900 nummer zijn aan regels gebonden. Gebruikt een organisatie het 0900 nummer als helpdesk voor bestaande klanten, dan mag je hiervoor geen tarief rekenen. Gebruik je het nummer voor nieuwe klanten, dan geldt een maximum tarief van € 1,40 per gesprek of € 0,90 per minuut.
Bellen naar een betaald servicenummer van een bedrijf (0900-nummers) mag in Nederland vanaf 1 juli niet meer kosten dan het normale beltarief. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken tegen RTL Z.
U kunt ook bellen: 0900 - 0980 (gebruikelijke belkosten). De kaart kost € 7,50 bij een online aanvraag en € 10,50 bij een schriftelijke aanvraag.
Bel je naar een telefoonnummer dat begint met 0900, 0906, 0909 of 18? Dan betaal je meestal extra kosten. Je betaalt namelijk ook voor de dienst die het bedrijf via het nummer levert. Bijvoorbeeld een doorschakeldienst of belspel.
De belkosten: dit zijn uw normale belkosten voor het bellen naar vaste telefoonnummers. Deze kosten hangen dus af van uw abonnement. Deze belkosten noemen wij de gebruikelijke belkosten. De kosten voor de informatie of de dienst: bijvoorbeeld voor een belspel of erotische diensten.
De ABN AMRO klantenservice staat altijd voor u klaar. U kunt de medewerkers 6 dagen per week bellen op 0900 – 0024. Wil je telefonisch contact en bel je vanuit het buitenland, bel dan op +31 10 241 17 20. Voor beide nummers betaalt u uw gebruikelijke belkosten.
Bel je bijvoorbeeld 3 minuten naar 0900-9292? Dit servicenummer heeft een beltarief van € 0,70 per minuut met een starttarief van 0,045 per gesprek. Voor dit gesprek betaal je in totaal € 2,66.
Kijk naar het nummer
Gaat het om een zonaal nummer (bijvoorbeeld 015 voor de klantendienst van Telenet), dan weet je dat je gewoon het zonaal tarief betaalt. 0900-nummers zijn betalend en kunnen heel duur zijn. Let op! Betaalnummers schrijven soms het telefoonnummer anders om je in verwarring te brengen.
Een betaald servicenummer is een telefoonnummer waarvoor de beller een afwijkend beltarief betaalt. Denk bijvoorbeeld aan een 0900-nummer. Dit tarief wordt, minus aftrek van kosten, uitbetaald aan de eigenaar van het telefoonnummer.
0900: Dit zijn de betalende lijnen. Deze nummers kunnen een pak duurder zijn dan de 070-nummers. Een 0900 nummer wordt bijvoorbeeld gebruikt door aanbieders van telefoonspelletjes en erotische lijnen. Maar er zijn ook bedrijven die zo'n nummer gebruiken.
Achter ieder 0900-nummer zit namelijk een normaal nummer dat je kunt bellen tegen de normale gesprekskosten. Zo'n alternatief nummer kun je ook gebruiken als het 0900-nummer is geblokkeerd door jouw provider of werkgever. Bijvoorbeeld als je belt met een prepaid telefoon.
Bij een 0900 nummer brengt de organisatie een bedrag per gesprek of per minuut in rekening bij de beller. De klant betaalt via zijn of haar telefoonrekening de belkosten en een vergoeding voor de geboden service. De provider keert de prijs per gesprek of per minuut uit aan de organisatie (payout).
Dagelijks bereikbaar van 8.00 tot 20.00 uur. Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Gebruikelijke belkosten zijn de kosten die u betaalt aan uw telefoonaanbieder. Hoe hoog deze kosten zijn, hangt af van uw abonnement én of u vast of mobiel belt. U vindt de kosten op de website van uw telefoonaanbieder.
Je hebt echter een Plafond ingesteld gelijk aan je abonnementskosten. Je kunt met deze instelling geen extra kosten maken, dus ik denk dat het gesprek daarom geblokkeerd is. Op internet zag ik dat dit telefoonnummer ook via een normaal vast nummer te bereiken is, namelijk 013 5499991.
Waarom 0900-nummers? Voor bedrijven en organisaties is een 0900-nummer een klantvriendelijk, nationaal servicenummer dat jouw activiteiten een landelijke uitstraling geeft. Bovendien getuigt het gebruik van een 0900-nummer van een betrouwbare, professionele organisatie.
09 is het Gentse zonenummer, en niet te verwarren met een betalend 0900-nummer.
088 en 085 nummers zijn niet verbonden aan een regio of stad en dus moeilijk te traceren. Deze nummers worden vaak gebruikt door bedrijven of door call centra en oplichters. Staat het nummer niet geregistreerd onder een bedrijfsnaam, neem dan niet op en bel niet terug.
0800-nummers gebruikt u om gratis informatie of diensten aan te bieden. U rekent niets voor uw dienst. En u betaalt de belkosten van de beller. Het bellen naar 0800-nummers is altijd gratis voor de beller.
Een 088-nummer kost hetzelfde als een lokaal telefoonnummer. Echter betaal je een kleine toeslag om nummerhouder te zijn aan de Autoriteit Consument en Markt.
Bel onze klantenservice op 0900-1884 (gebruikelijke (mobiele) belkosten) of 1200 (gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo).
Bij Ziggo bel je naar vaste en mobiele nummers in Nederland voor het voordelige tarief van 15 cent per minuut. Bovendien betaal je per seconde en kun je je huidige telefoonnummer gratis meenemen naar Ziggo.
Per 1 april 2014 past Ziggo de tarieven aan. Een belangrijke wijziging is het vervallen van het kosteloos bellen naar andere vaste Ziggo aansluitingen. Nu is onderling bellen nog gratis, dan gaat het 9 cent per minuut kosten, plus een starttarief van 9 cent.