Je website is niet alleen je (digitale) visitekaartje. Je kan het zien als het hart van je bedrijf.Het is de plek waar je potentiële klanten je leren kennen en waar veel van je zaken starten. En dat is dan ook precies de reden waarom het als ondernemer belangrijk is om een eigen website te hebben.
Providers hebben een bewaarplicht van 6 maanden, het is dus zeker dat die informatie wordt bewaard. Op deze manier kan bijvoorbeeld de politie, als zij dit willen, aan je provider inzicht vragen in jouw internetverkeer van de afgelopen 6 maanden.
Alleen als je een site bezocht hebt die gebruik maakt van HTTPS kan jou netwerkbeheerder niet zien welke site dit was. Op het moment dat je gebruik maakt van de wifi op jou werk kan je baas dus zien wat jij allemaal online aan het doen bent.
Informatie voor bestaande klanten
Een website werkt voor veel bedrijven als platform waar klanten, medewerkers of managers informatie kunnen ophalen of uitwisselen. Het intranet van een school of zorginstantie is dan ook een veelgebruikte website-toepassing. Denk bijvoorbeeld aan een ziekenhuis.
Nieuwe leads, meer omzet
Een website hoog in Google levert nieuwe leads op. Een website met hoge conversie levert meer nieuwe omzet op. Hoeveel is een serieuze lead je eigenlijk waard? Reken eens uit hoeveel geld je de afgelopen jaren in print advertenties hebt gestopt en wat een lead via die weg heeft gekost.
Met een goede website maak je je werk beter zichtbaar, weten nieuwe klanten je dus beter te vinden, toon je je expertise, bereik je mobiel veel meer mensen ('responsive' is het toverwoord) en heb je een fraai visitekaartje.
Kan je internetprovider je geschiedenis zien? Je provider kan je internetverkeer inzien, maar mag dit niet delen of opslaan. Sinds 2015 is de bewaarplicht wet afgeschaft. Hierdoor mogen internetproviders internetgeschiedenis en locatiegegevens niet meer opslaan.
Als je thuis een wifi-netwerk hebt en dat niet hebt beveiligd, dan kunnen buren en voorbijgangers toegang krijgen tot je wifi-netwerk. Dat betekent ook dat ze via dat netwerk toegang kunnen krijgen tot je thuiscomputer(s) en netwerk. Je loopt dan het risico dat je persoonlijke gegevens in handen van anderen komen.
Het is echter wel zo dat de netwerkbeheerder altijd kan zien welke sites jij allemaal bezoekt, ongeacht of het gaat om internet via een kabel of internet via de wifi. Alleen als je een site bezocht hebt die gebruik maakt van HTTPS kan jou netwerkbeheerder niet zien welke site dit was.
Iets terugzoeken in de browsergeschiedenis kan veelal tot ongeveer 90 dagen. Wat ouder is dan 90 dagen wordt automatisch verwijderd. Dat zijn nu nog de voordelen van het bewaren van de browsergeschiedenis.
Op je pagina 'Geschiedenis' zie je de webpagina's die je in de afgelopen negentig dagen in Chrome hebt bezocht. De geschiedenis bevat geen Chrome-pagina's die je hebt bezocht, zoals chrome://settings, pagina's die je hebt bezocht in de incognitomodus of pagina's die je al hebt verwijderd uit je browsegeschiedenis.
In de Google Home-app of de Google Wifi-app kun je zien hoeveel persoonlijke apparaten zijn verbonden met je wifi-netwerk.
Een footer is het website element onderaan een pagina. De laatste jaren zijn footers op websites steeds meer aanwezig en herbergen ze steeds meer functionaliteiten. Footers worden gebruikt om bezoekers de juiste informatie te geven waar ze naar op zoek zijn.
Providers bewaren dus geen gegevens over je zoekhistorie of ander internetgebruik. Ze kunnen niet zien welke websites je bezoekt. De volgende gegevens zijn bij je provider wel geregistreerd: NAW-gegevens.
Een verborgen wifinetwerk is een netwerk waarvan de naam niet wordt uitgezonden. Om verbinding met een verborgen netwerk te kunnen maken, moet je de naam van het netwerk, het type draadloze beveiliging en indien nodig de modus, de gebruikersnaam en het wachtwoord weten.
De systeembeheerder of IT-afdeling van een organisatie beschikt hiervoor veelal over specifieke software. Hiermee lukt het om te achterhalen welke websites je allemaal hebt bezocht. Alle data die je ontvangt en verzendt legt een monitorprogramma namelijk vast in een informatiebestand.
En docenten op school kunnen ook op onze beeldschermen kijken als we zijn ingelogt op de computer en alles zien wat we doen en onze Browsergeschiedenis bekijken.
Als je website al oud is, dien je simpelweg een nieuwe website te nemen om met de tijd mee te kunnen gaan. Nieuwe websites bieden veel meer mogelijkheden qua design en gebruiksvriendelijkheid. Dat zorgt ervoor dat je website aanzienlijk effectiever en nuttiger is voor je bedrijf.
Als je zelf je content schrijft zul je je ook hierin moeten verdiepen. Als je geen designer bent, loop je het risico dat je website er onprofessioneel uitziet. Dat is niet zo erg als je het voor de lol doet, maar als je een eigen bedrijfje hebt is het extreem belangrijk dat je site er gelikt uitziet.
Een Webdesigner in Nederland verdient gemiddeld € 3.145 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.675 (laag) tot € 3.620 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Afhankelijk van het onderwerp van je website, kan de RPM enigszins variëren, maar je zult al snel zien dat je over een langere periode een bepaald gemiddelde ziet ontstaan. Dit kan vijf euro zijn, maar ook tien euro. Je verdient dan dus vijf tot tien euro voor iedere duizend bezoekers die naar je site komen.
Iedereen heeft toegang tot gedeelde bestanden, printers en apparaten in jouw netwerk. Je computers zijn makkelijker te infecteren met een virus of te gebruiken voor aanvallen. Iedereen kan jouw internetverkeer onderscheppen en je berichten en inloggegevens buitmaken.