Een Passenger Name Record (PNR) is een uniek reserveringsnummer van de vervoersmaatschappij voor een of meer vluchten. Je PNR staat op je e-ticket bij het desbetreffende traject van je reisschema. Elk deel van je reis en elke passagier kan een verschillend PNR hebben.
Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen.
Jouw inloggegevens vind je terug onder 'Vlucht & bagage' in Mijn Prijsvrij. Log in met je achternaam, vertrekdatum en boekingsnummer wat in 'Mijn Prijsvrij' staat aangegeven.
Boeken zonder zorgen, dat is waar D-reizen voor staat. Met D-reizen ga je veilig op reis doordat de reisorganisatie is aangesloten bij verschillende belangrijke brancheorganisaties. Zo is D-reizen lid van de ANVR.
Klanten met een pakketreis van het failliete D-reizen hebben recht op hun reis, of op geld terug. Dit regelt garantiefonds SGR. Werknemers van D-reizen kunnen zich melden bij UWV voor een faillissementsuitkering. Klanten met een pakketreis of een geldige SGR-voucher krijgen vanzelf bericht van SGR.
Contact. De klantenservice van D-reizen is te bereiken op het telefoonnummer 0900 – 237 54 78 van maandag tot en met vrijdag van 9:00 tot 17:00.
Je kunt de voucher verzilveren voor een nieuw te boeken vliegticket bij de betreffende luchtvaartmaatschappij. Voor eventuele vragen kun je contact opnemen met die luchtvaartmaatschappij. Ik wil niet dat mijn reis geannuleerd wordt, maar ik wil omboeken.
De rechtbank heeft D-rt Groep failliet verklaard op 6 april 2021. Het bedrijf is bekend van onder andere D-reizen en VakantieXperts. Franchise ondernemingen onder de naam VakantieXperts vallen buiten dit faillissement.
Met verschillende reisaanbieders onder één dak is D-reizen het grootste, onafhankelijke reisbureau van Nederland. Van een strandvakantie of weekendje weg tot een verre reis.
Lekker goedkoop
Om te beginnen is een last minute over het algemeen goedkoper dan een vakantie die je verder van tevoren geboekt hebt. Hoe dichter je op je vertrek zit, hoe groter het voordeel kan uitpakken. Last minutes zijn goedkoper omdat de reis, vliegtuigstoelen en hotelkamers vaak al zijn ingekocht.
Is reserveringsnummer hetzelfde als boekingsnummer? Het boekingsnummer vind je in de reisspecificatie die je van de reis hebt ontvangen. … Heb je een TUI reis geboekt bij een ander reisbureau dan heb je een reserveringsnummer ontvangen bestaande uit 6 karakters (bijvoorbeeld DG6ZTH).
Als je geen stoel reserveert, kun je tijdens het online inchecken kiezen uit de stoelen die nog vrij zijn. Check je op de luchthaven in, dan wijzen we je een stoel toe. Dat betekent dat je soms niet meer naast je reisgezelschap kunt zitten.
Wat moet ik doen als ik niet online kan inchecken? Als online inchecken niet lukt, kun je altijd op de luchthaven inchecken. Houd daarvoor je paspoort of identiteitskaart bij de hand.
Een boekingsnummer is een nummer dat een bepaalde transactie in een boekhouding aangeeft. Door elke transactie een bepaald nummer te geven, kunnen transacties aan elkaar gekoppeld worden. Bij elke transactie is er sprake van twee verschillende boekingen: een creditboeking en een debet boeking.
Een PNR is een identificatiecode waarmee een luchtvaartmaatschappij jouw boeking kan identificeren in het systeem. Het wordt daarom ook wel een boekingsreferentie genoemd. De boekingscode of PNR wordt gegenereerd door de luchtvaartmaatschappij zelf.
Heb je problemen met het laden van pagina's in de TUI app, dan heeft dit mogelijk te maken met de netwerkverbinding. Controleer het netwerk en probeer het opnieuw. Veelgestelde vragen over je geboekte vakantie en corona lees je op onze corona informatiepagina.
Dit online reisbureau is een bekende naam in de Nederlandse reisbranche waar D-reizen sinds 2021 trots onderdeel van uitmaakt. Hiermee heeft Prijsvrij een grote stap gezet in haar succesvolle bestaan. Als je makkelijk online wilt boeken, dan vind je de allerbeste deals op prijsvrij.nl.
D-reizen is aangesloten bij ANVR, SGR en Calamiteitenfonds.
Inmiddels is een deel van de D-reizen-winkels doorgestart onder de vleugels van PrijsVrij Vakanties. Tijdens de afwikkeling van het faillissement bleek dat de oude eigenaren Jan Henne de Dijn en Marije Haeck, het recht om het merk D-reizen te gebruiken, hadden overgeheveld naar een andere BV.
Hoewel de reisbranche nog lang niet uit de greep is van de pandemie, heeft de nieuwe eigenaar van D-reizen, Marc van Deursen van Prijsvrij, volop plannen. ,,We willen in testwinkels een huiskamersfeer creëren, waar je met een drankje op een grote iPad accommodaties kunt bekijken.''
Een snelgroeiend, internationaal bedrijf met sterk netwerk
Na een snelle groei heeft het Duitse reisconcern DER Touristik (onderdeel van REWE) sinds 2014 een belang van 50% in Prijsvrij Vakanties, de andere 50% is nog steeds in handen van CEO en Founder Marc van Deursen.
Eindelijk is de kogel door de kerk: online reisbureau Prijsvrij mag onderdelen van het failliete D-reizen overnemen. Volgens toezichthouder Autoriteit Consument & Markt blijft er na de overname voldoende concurrentie over.
TUI en D-reizen tekenden vandaag een overeenkomst die de verkoop van TUI pakketreizen in de winkels van het nieuwe D-reizen mogelijk maakt. De nieuwe eigenaren van D-reizen hebben inmiddels 80 winkels heropend en de website is ook in de lucht. Vanaf 17 februari zitten de TUI reizen weer in het assortiment van D-reizen.
De uitgiftedatum van je voucher kun je vinden op jouw voucher. Hoe lang duurt het voordat de voucher met SGR-garantie wordt terugbetaald? De reisorganisatie zal uiterlijk binnen 12 maand na uitgifte van de voucher met SGR-garantie terug moeten betalen.