Ben je je wachtwoord vergeten? Je kunt zelf je wachtwoord opnieuw instellen door je gebruikersnaam en geboortedatum in te vullen en een nieuw wachtwoord te kiezen Hierna bevestig je de wijziging met je Mobiel Bankieren app of ING Scanner.
Het wachtwoord is minimaal 10 en maximaal 160 karakters lang.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord. Deze gegevens zijn strikt persoonlijk, net zoals je pincode.
Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd?Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Download de app opnieuw en wijzig je wachtwoord tijdens het activeren van de app. Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord namelijk met een SMS-code.
Er is op dit moment geen storing.
Ben jij net in het bezit van de nieuwe iPhone 15 of een andere nieuwe telefoon? Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Hoe meer karakters, hoe beter (minimaal 12 is aan te raden). Gebruik kleine letters, hoofdletters, cijfers, speciale tekens en spaties. Gebruik nooit voor de hand liggende woorden of reeksen, zoals de naam van je partner of kinderen, reeksen als 12345 of qwerty, welkom01.
Gebruik kleine letters en hoofdletters door elkaar (voorbeeld: doFxwYSvMXapPcLV).Plaats cijfers tussen de letters (voorbeeld: 6doF5xwYS9vMX2ap). Controleer of je wachtwoord lang genoeg is. Wij raden minimaal tien tekens aan, maar meer is beter.
Het meest gebruikte wachtwoord is 123456. Dat weet elke hacker . Daarom is dit het minst verstandige wachtwoord om te gebruiken. Je loopt namelijk het risico dat een hacker hiermee toegang krijgt tot je persoonlijke bestanden.
1. Je hebt 3x een verkeerde pincode van je Betaalpas ingevoerd. Lees verder hoe je zelf je pas weer kunt deblokkeren. 3x verkeerde pincode bij Geldautomaat, stortingsautomaat of bij contactloos betalen: Je hoeft niets te doen, je pas wordt na 24 uur automatisch gedeblokkeerd.
Als een app geen updates krijgt, wordt de beveiliging niet vernieuwd. Er komen dan ook geen nieuwe mogelijkheden meer in de app. Voor veilig mobiel bankieren zijn daarom updates nodig. Vanwege die veiligheid zorgen we dat oude app versies op een gegeven moment niet meer werken.
Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
met je telefoon of tablet. Omdat je hierbij zowel je telefoon/tablet als je identiteitsbewijs in eigen hand hebt, weten we zeker dat jij het bent die de app activeert. Zo kunnen criminelen nog moeilijker misbruik maken van jouw gegevens.
Identificatie in de ING App
In je app vind je een bericht waarin we je vragen te identificeren. Dit bericht kan een titel hebben bijvoorbeeld zoals: 'Let op, je identiteitsbewijs ontbreekt nog'. Via deze link start je het identificatieproces.
Gebruik je de Mobiel Bankieren App? Dan kun je via de app direct je gebruikersnaam bekijken. Heb je geen app? Dan kun je je gebruikersnaam opvragen via de klantenservice, binnen 5 werkdagen ontvang je dan je gebruikersnaam per post.
Je kan elke app toevoegen aan de Veilige Map.Op die manier installeer je dezelfde app 2x op je telefoon, een keer buiten de veilige map en een keer binnen de Veilige Map. Dit kan ook met de ING Bankieren app.
Er zijn twee manieren om weer toegang te krijgen tot je app als je je mobiele pincode bent vergeten: Vul 3 keer een verkeerde mobiele pincode in op jouw app. Of misschien heb je dit al wel gedaan? Jouw app is nu geblokkeerd.
De app ING Mobiel Bankieren is gratis te downloaden in de App Store voor iPads en iPhones en de Play Store voor apparaten met Android.
Voor jezelf Mijn ING (digitaal bankieren) aanvragen
Kom met je identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) bij ons langs. Dit kan op een ING-servicepunt of met een afspraak op een ING-kantoor.
Vind je de Betaalpas terug dan kun je hem makkelijk via de app en Mijn ING zakelijk weer deblokkeren. Deblokkeren via de App: Ga naar 'Service' en klik op 'Je passen'. Kies 'Deblokkeer pas' en volg de stappen.