Het grootste verschil tussen een post en story zit 'm in de kwaliteit. Een post blijft altijd zichtbaar voor je volger (of je moet 'm archiveren) en dat zorgt ervoor dat deze van een betere kwaliteit moet zijn. Lees: volgers moeten er iets aan hebben.
Instagram Verhalen is een hit. Ook wel bekend als Instagram Stories kun je in deze sectie van Instagram je leven delen via foto's, video's en teksten. Deze beelden vormen samen jouw verhaal en blijven 24 uur bestaan, waarna ze automatisch weer verdwijnen.
Als iemand je in een verhaal noemt, is je gebruikersnaam zichtbaar in het verhaal en kan iedereen die het verhaal kan zien, op je gebruikersnaam tikken en naar je profiel gaan. Als je profiel is ingesteld op privé, kunnen alleen je goedgekeurde volgers je verhaal zien.
Een bericht maken in Instagram is eenvoudig. Tik op het plusje onderaan in de app, kies de foto of video die je wilt plaatsen en voeg een beschrijving toe. Oh ja, vergeet je #hashtags niet! Die zorgen namelijk voor een groot gedeelte van de zichtbaarheid van het bericht.
Een Instagram storie is een verhaal die je kunt vertellen door afbeeldingen of (mini) video's. Deze worden achter elkaar getoond en verdwijnen na 24 uur weer. Al deze foto's en video's achter elkaar noem je dus een story of in het Nederlands een verhaal.
Open je verhaal en veeg omhoog op het scherm om te zien wie je verhaal heeft bekeken. Je ziet het aantal mensen en de Instagram-gebruikersnamen van de mensen die elke foto of video in je verhaal hebben bekeken.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Kan dat? Officieel niet. Dat wil zeggen, de naam van het Instagram-account waarmee je dat doet, zal altijd opdoemen in de viewerslijst van de story-plaatser. Je zou het dus met een ander Instagram-account kunnen doen, maar ook dat kan 'verdacht' lijken.
Als je iemand beperkt gebeurt het volgende: Deze persoon kan niet zien of je online bent en of je zijn of haar chatberichten hebt gelezen. Nieuwe opmerkingen van deze persoon bij je berichten zijn alleen zichtbaar voor die persoon zelf.
Stories blijven 24 uur zichtbaar en kunnen dus prima dienst doen als wegwerpcontent. Je kunt Stories gebruiken om content extra aandacht te geven of verhalen aan te prijzen. Zeker als een account meer dan 10.000 volgers heeft, bieden Stories via een swipe-up direct verkeer naar de site.
Kunnen ook niet-volgers mijn verhalen zien? Als je een openbaar account hebt wel ja. Maar alleen als zij jouw profielpagina bezoeken en op jouw profielafbeelding tikken (daar verschijnt een gekleurde cirkel omheen wanneer je een actief verhaal hebt).
Als je jouw account op 'Privé' hebt ingesteld, dan geldt dit ook voor jouw Instagram Story, dus kunnen alleen jouw volgers jouw story zien. Met een openbaar profiel kan de hele wereld jouw Insta story lezen.
DM is de Engelse afkorting van 'Direct Message'. De Nederlandse vertaling van direct message is een 'direct bericht'. Je kunt een 'direct bericht' zien als een privé bericht. Alleen van wie je de DM hebt ontvangen kan het gesprek lezen.
Verdwijnende foto's en video's
Nadat de ontvanger het één keer bekeken heeft, verdwijnt het bericht uit zijn inbox. Zenders krijgen een melding als iemand het bericht twee keer bekijkt of een screenshot neemt van de foto of video.
De functie werkt dan vergelijkbaar met Snapchat: berichten verdwijnen zodra de ontvanger ze heeft gezien, en het chatvenster of Instagram heeft afgesloten.
Instagram biedt geen tool voor het analyseren van je posts zoals Facebook dat wel doet. Hierdoor heb je weinig inzicht in de effectiviteit van je content en wat het interessantst is voor je volgers. Instagram is vooral een tool voor branding en niet voor conversies.
Bij het bezoeken van een Instagram profiel is als eerst de profielfoto, naam en bio te zien. Zorg dat je een duidelijke, maar ook aantrekkelijke profielfoto hebt en gebruik jouw naam of de naam van het bedrijf. Schrijf daarnaast een relevante en interessante tekst om in de bio te zetten.
Het heeft allemaal te maken met hoe actief je zelf bent en met wie je het meest in contact komt,” zegt Julian. Meer nog, hoe vaker je iemand zijn profiel bekijkt, ook al like je geen foto's, hoe groter de kans dat die persoon bovenaan komt te staan in jouw lijst.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
Reels zijn vermakelijke, meeslepende video's waarin je op creatieve wijze je merkverhaal kunt vertellen en je doelgroep kunt voorlichten. Bovendien kunnen de video's worden ontdekt door mensen die je bedrijf mogelijk geweldig vinden.