Een zakelijk account op Instagram is eigenlijk vrijwel hetzelfde als een persoonlijk account. Je kunt nog steeds foto's en video's plaatsen, mensen volgen en gevolgd worden, en berichten ontvangen. Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft.
Als je een Instagram business account hebt, kun je berichten promoten zodat je Insta posts door meer mensen gezien worden. Maar je kunt ook een call-to-action toevoegen aan je advertentie. Je kunt dan namelijk een link toevoegen aan je bericht. En in je Insta Stories heb je de 'swipe-up' optie.
MAAK EEN BUSINESS ACCOUNT AAN
Het geeft je belangrijke extra informatie die je niet krijgt met een gewoon account. Zo krijg je extra statistieken te zien, waardoor je meer inzicht krijgt in je bereik en volgers. Superhandig! Zo'n business account geeft je ook de kans om berichten te gaan promoten.
Bedrijfsprofielen op Instagram en Facebook zijn gratis. Zodra je je Instagramaccount hebt omgezet in een bedrijfsprofiel kun je de nieuwe opties gebruiken. De meest opvallende functie is de contact-button. Deze button staat op je profielpagina naast de knop 'volgen'.
Waarom kiezen voor een bedrijfsaccount op Instagram? De voornaamste reden om te kiezen voor Instagram is de interactie met de klant. Het hebben van een Instagram bedrijfsaccount zorgt ervoor dat er elke dag nieuwe mensen geïnteresseerd kunnen raken in jouw product of dienst.
Een zakelijk account heeft echter een aantal extra's, die een persoonlijk account niet heeft. Allereerst krijg je toegang tot statistieken. Je ziet precies wat het bereik is van een bericht en hoeveel profielbezoeken je daarmee hebt gekregen. Heb je 100 volgers of meer, dan krijg je ook informatie over je bezoekers.
2 Instagram accounts toevoegen aan de Instagram-app
Open de Instagram-app. Ga naar je profiel en dan naar Instellingen. Scrol helemaal naar beneden en klik op Account toevoegen. Je kunt nu inloggen met je nieuwe account (zelfs tot vijf profielen!).
JE INSTAGRAM-BEDRIJFSACCOUNT INSTELLEN
Zoek in Instellingen naar Account en tik op Overschakelen naar professioneel account. Kies een categorie die je bedrijf het beste beschrijft en selecteer Bedrijf. Dat was het, je hebt nu een Instagram-bedrijfsaccount. Voltooi nu je profiel aan de hand van de onderstaande tips.
Je kunt nu maximaal 5 Instagram-accounts toevoegen en snel tussen deze accounts schakelen zonder je eerst te hoeven afmelden om je vervolgens weer aan te melden. Deze mogelijkheid is opgenomen in versie 7.15 voor iOS en Android, beschikbaar in de App Store en de Google Play Store.
Een persoonlijk Instagram account
Het persoonlijke account is het meest basic van de drie. Dat houdt in dat je alle normale functies van Instagram tot je beschikking hebt (het posten van foto's, stories, etc.), maar geen extra inzichten hebt. Als persoonlijk gebruiker heb je die ook helemaal niet nodig.
Zet je account op 'privé'
Dat betekent dus dat ook mensen die jou niet volgen, je profiel kunnen zien. Als je zelf wil kunnen bepalen wie jouw content ziet, kun je je account op 'privé' zetten. Je krijgt dan van nieuwe volgers een volgverzoek, die je kunt accepteren of afwijzen.
Bij het bezoeken van een Instagram profiel is als eerst de profielfoto, naam en bio te zien. Zorg dat je een duidelijke, maar ook aantrekkelijke profielfoto hebt en gebruik jouw naam of de naam van het bedrijf. Schrijf daarnaast een relevante en interessante tekst om in de bio te zetten.
Over het algemeen gezien moet je als bedrijf minimaal 2 tot 3 keer per week een bericht op Instagram plaatsen. Zo blijf je up to date en kun je engagement met je volgers opbouwen. Het kan ook zijn dat het verstandiger is om vaker van 2 tot 3 keer per week een bericht te plaatsen.
Nadat je iemand blokkeert, kan deze persoon je gebruikersnaam niet meer noemen of je taggen. Wanneer je iemand blokkeert en vervolgens je gebruikersnaam wijzigt, kan de geblokkeerde persoon je niet noemen of taggen tenzij deze persoon je nieuwe gebruikersnaam kent.
Instagram-app voor Android of iPhone
Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan. Tik rechtsboven op en vervolgens op Instellingen. Tik op Accountcentrum en vervolgens op Delen in meerdere profielen. Tik op het account voor Delen via en vervolgens op het account voor Delen met.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Instagram-app voor Android of iPhone:
Tik op of op je profielfoto rechtsonder om naar je profiel te gaan. Tik rechtsboven op en vervolgens op Instellingen. Scrol omlaag en tik op Account toevoegen. Tik op Aanmelden bij bestaand account.