Wat is de gemiddelde CPM? De gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTube en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressies. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.
CPM is de Engelstalige afkorting van Cost-per-Mile. CPM is een afrekenmodel voor online adverteren waarbij de adverteerder betaalt per duizend keer dat een advertentie is vertoond. Een vertoning van een advertentie wordt ook wel een view of een impressie genoemd.
De term wordt gebruikt voor adverteren via diverse media. CPM staat voor de prijs per 1.000 impressies of views. Ook de uitdrukking 'cost per thousand' wordt gebruikt. Het gaat dus om de prijs die de adverteerder wil betalen om zijn advertentie 1.000 keer te tonen aan potentiële klanten.
CPT of CPM bereken je door de kosten van de advertentie te delen door het aantal vertoningen (per duizend gerekend). Dit zijn wel advertenties waar je betaalt voor het plaatsten van de banner of afbeelding en dus niet per interactie (klik, actie, verkoop) met de potentiële klant.
Cost per mille. De kosten voor 1.000 impressies op jouw Facebook advertentie. Als je met je Facebook advertentie zoveel mogelijk mensen wilt bereiken, richt je dan vooral op de CPM.
Aan de hand van de klikfrequentie (CTR) kunt u meten hoe goed uw zoekwoorden, advertenties en gratis vermeldingen presteren. De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR.
CPM. CPM (kosten per 1000 vertoningen) is een statistiek die aangeeft hoeveel geld adverteerders uitgeven om op YouTube advertenties te tonen. Je ziet een aantal verschillende CPM-gegevens in YouTube Analytics: CPM: De kosten die een adverteerder betaalt voor 1000 advertentievertoningen.
PPC staat voor pay-per-click. PPC reclame is een marketing methode. Iedere keer dat iemand op jouw reclame klikt moet jij een bedrag betalen. Het meest populaire pay-per-click kanaal is Google Ads.
De afkorting CPM staat voor Cost Per Mille, ook wel Cost Per Thousand genoemd. Dit is een term die de prijs aanduidt voor duizend impressies van een advertentie op een webpagina. Het gaat hierbij dus specifiek om het aantal weergaven, interactie met de banner wordt niet gemeten.
Bepaalde typen programmatische advertenties worden gemeten aan de hand van kosten per mille (CPM), dat wil zeggen de kosten per duizend impressies. CPM is een prijsmodel waarbij je een bepaald bedrag betaalt voor 1000 impressies of het aantal keren dat je advertentie wordt weergegeven.
CPC') worden berekend door de totale kosten van uw klikken te delen door het totale aantal klikken. De gemiddelde CPC wordt gebaseerd op de werkelijke kosten per klik (werkelijke CPC). De werkelijke CPC is het bedrag dat daadwerkelijk in rekening wordt gebracht voor een klik op uw advertentie.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
Het meeste logische doel aangezien Instagram echt een kanaal is voor (visuele) inspiratie en interactie. Op dit kanaal staat het bouwen van een community centraal. Bovendien is het volledig op mobiel gericht. De gemiddelde CTR op Instagram is om die redenen dan ook een stuk lager dan op Facebook, namelijk 0,52%.
Als je ziet dat jouw klik qua kosten laag is, maar je niet veel kliks binnenkrijgt, kun je overwegen om de maximale kosten per klik te verhogen, zodat meer mensen jouw advertentie zien op een dagelijkse basis. Wat is een goede CPC? €0.01 tot €0.19: uitstekend. €0.20 tot €0.39: gemiddeld en goed.
In penitentiaire inrichtingen verblijven ook gedetineerden met psychiatrische problematiek. Om de kwaliteit van de zorg aan deze gedetineerden te vergroten, beschikt DJI in Nederland over vier penitentiair psychiatrische centra (PPC's).
Deze afkorting staat voor Pay-Per-Click en staat dus voor een betalingsmethodiek bij online adverteren. PPC vraagt om een specifieke tactiek om adverteren hierin rendabel te krijgen. De bekendste aanbieder van PPC adverteren is Google Ads.
Hoe hoger de CTR, hoe lager je kunt bieden. Google ziet advertenties met een hoge CTR als interessant voor haar gebruikers. Jij gebruikt je CTR om te bepalen hoe aantrekkelijk een pagina of advertentie is.
Al je advertenties een hoge CTR hebben, dan betekent dit dat mensen jouw advertentie nuttig of relevant vinden. Google beloont dit door advertenties met een hoge CTR een hogere kwaliteitsscore te geven. Een hogere kwaliteitsscore kan zorgen voor een verlaging van de kosten en een verhoging van je advertentiepositie.
Waarom click-through rate cruciaal is
De (click-through rate) CTR is laag wanneer gebruikers niet op uw advertenties klikken. Gemiddeld is een goede CTR 0,030% of hoger. Hoe lager uw CTR, hoe minder vaak LinkedIn uw advertentie weergeeft. Het resultaat is dat u minder conversies en veel hogere kosten per lead ontvangt.
LinkedIn kan advertentiekosten op basis van twee biedstrategieën in rekening brengen: CPC (cost per click) of CPM (kosten per 1000 weergaven). De gemiddelde CPC op LinkedIn ligt tussen de 2 euro en 3,50 euro per klik. De gemiddelde CPM op LinkedIn ligt tussen de 7 euro en 10 euro per 1000 weergaven.
Als gemiddelde verhouding wordt 4:1 vaak als leidraad genomen, dus 100 euro resultaat op 25 euro aan totale kosten. Toch zijn er ook bedrijven die zeker 10:1 nodig hebben om overeind te blijven, terwijl andere organisaties met een ratio van 3:1 al tevreden zijn.
De doel-ROAS is de gemiddelde conversiewaarde die u wilt krijgen voor elke euro die u aan advertenties besteedt. Stel een doel-ROAS in op basis van gegevens over de historische conversiewaarde per kosten van de advertentiegroepen of campagnes waarop u deze strategie wilt toepassen.
Doel-CPA (of kosten per installatie/kosten per in-app-actie voor app-campagnes) Dit is het gemiddelde bedrag dat u wilt betalen voor een conversie. De doel-CPA die u instelt, is mogelijk van invloed op het aantal conversies.