Als de foutcode 107 optreedt, samen met de foutmelding: Meld je opnieuw aan bij Netflix. (Please re-log in to Netflix) Als het probleem zich blijft voordoen, ga dan naar de website van Netflix. Dan wijst dit er meestal op dat bepaalde gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd.
i07 of i07-4 melding. Je ziet deze melding als je digitale ontvanger of CI+ Module je smartcard aan het lezen is. Zo weet je apparaat precies welke televisiepakketten er in je abonnement zitten. Dit duurt maximaal 10 seconden, waarna je de zender kunt bekijken.
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Smart Hub-verbindingstest starten. Heb je wel verbinding met internet? Check bij Instellingen→Algemeen→Netwerk →Netwerkstatus. Eventueel de tv resetten.
Toegang tot SmartTV kan worden geblokkeerd door de router van het thuisnetwerk. De internetprovider kan helpen met het controleren van de beveiligingsinstellingen van de router (bijv. firewall, cloudbeveiliging).
Start de router opnieuw op. Trek de stekker uit het stopcontact, wacht ongeveer 1 minuut en sluit opnieuw aan. Probeer een ander apparaat op de router aan te sluiten. Als het werkt, is het een tv-probleem en als het niet werkt, is het een router-probleem.
Deze televisies, met ingebouwde wifi-antenne, beschikken vaak ook nog eens over Smart-TV. Dit wil zeggen dat jouw televisie "slim" is en dat je nog een hoop extra entertainment in huis kunt halen. Gelukkig beschikken tegenwoordig alle televisies met wifi wel over Smart-TV.
WPA/WPA2 staat voor Wi-fi Protected Access. Met andere woorden: het wifi-wachtwoord. Deze vind je op de bijgeleverde stickers van het modem en bij op het mee verstuurde plastic kaartje.
Om de pincode te veranderen heb je de huidige pincode nodig. Standaard is de pincode 0000 of een willekeurige code als je hem zelf al eens gewijzigd hebt.
Als de foutcode 106 optreedt, samen met de foutmelding: Meld je opnieuw aan bij Netflix. Als het probleem zich blijft voordoen, ga dan naar de website van Netflix. Dan wijst dit er meestal op dat bepaalde gegevens op het apparaat moeten worden vernieuwd.
Routers zijn vaak voorzien van de functie WPS (Wi-Fi Protected Setup). Deze functie is bedoeld om de procedure van het verbinden met een beveiligd draadloos netwerk vanaf een computer of een ander apparaat te vergemakkelijken.
Ten eerste kun je proberen om je Samsung telefoon uit- en aan te zetten. Daarnaast is het resetten van de netwerk instellingen een mogelijke oplossing. Soms kan een update of nieuwe app ervoor zorgen dat de netwerkinstellingen aangepast worden. Een reset kan de problemen verhelpen.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Probeer is het wifi netwerk te verwijderen, wifi uit te zetten en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten (In die specefieke volgorde).
Selecteer in Wi-Fi-status de optie Eigenschappen van draadloos netwerk. Selecteer in Eigenschappen van draadloos netwerk het tabblad Beveiliging en selecteer vervolgens het selectievakje Tekens weergeven. Uw Wi-Fi netwerkwachtwoord wordt weergegeven in het vak Netwerkbeveiligingssleutel.
Het wegvallen van draadloos internet kan een aantal oorzaken hebben. De meest voorkomende is dat er andere draadloze signalen storen op jouw verbinding. Bijvoorbeeld de draadloze router van de buren. Maar ook andere apparaten die op 2.4 GHz uitzenden kunnen storen, bijvoorbeeld babyfoons en bluetooth apparaten.