Bij het plaatsen van een bericht of foto op sociale media kan je iemand taggen. Dat is een Engelse term voor markeren. Een getagd persoon wordt met zijn of haar profielnaam genoemd bij het bericht of de foto. Deze vermelding is ook gelijk een link naar zijn of haar profiel op het sociale medium.
Wie een bericht kan zien als je iemand erin tagt op Instagram. De mensen die je in een foto of video tagt zijn zichtbaar voor iedereen die de foto of video kan bekijken. Als je Instagram-account is ingesteld op Openbaar, kan iedereen die foto of video zien en ontvangt de persoon die je hebt getagd een melding.
Als je iemand tagt, maak je een link naar zijn of haar profiel. Dit betekent het volgende: Het bericht waarin je iemand tagt, kan ook worden toegevoegd aan de tijdlijn van die persoon. Zo kun je een foto taggen om aan te geven wie op de foto staat of een statusupdate plaatsen om aan te geven met wie je bent.
Taggen is iemand vermelden in je bericht via een link naar haar of zijn profiel. Het is afkomstig van het Engels voor aantikken of labelen. Taggen gebeurt vooral op sociale media netwerken zoals Facebook, Twitter en Instagram.
Om er zeker van te zijn dat bepaalde personen je bericht lezen, kan je hen vermelden (ook wel taggen of 'at-mention' genoemd). Hiervoor typ je een '@', gevolgd door de naam van die persoon.
Waarom iemand taggen op Instagram in plaats van hem te vermelden? Het taggen op Instagram is een manier om je naam en foto te vermelden op het social mediaplatform. Door tags in je posts of stories aan te vragen, word je waarschijnlijk gezien door meer mensen dan alleen de leden van je instagram-account.
Als je niet blij bent met een bericht waarin je bent getagd, kun je de tag verwijderen of de persoon die je heeft getagd, vragen om de foto of het bericht te verwijderen. Tik op Tag rapporteren/verwijderen onder de foto.
De standaardinstelling is Vrienden. Dit betekent dat jij en je vrienden het bericht kunnen zien als je in een bericht bent getagd, ook al zaten je vrienden oorspronkelijk niet in het publiek. Het bericht waarin je bent getagd, kan worden gedeeld met het oorspronkelijke publiek en met de vrienden die je voorstelt.
Tags zijn labels om je contacten te categoriseren. Door labels aan contacten te koppelen kan je snel contacten terugvinden die bepaalde tags delen. Tags zijn uitermate flexibel waardoor je gemakkelijk je mailinglijst precies kan inrichten zoals jij wilt. Je kunt bijvoorbeeld tags maken voor klanten en voor prospects.
Tags in Instagram verbergen
Door op foto's waarop je getagd bent te drukken, krijg je de namen te zien van de personen die erop staan. Druk vervolgens op je eigen tag. Dan krijg je de keuze de tag te verbergen en zo maak je hem ongedaan op een foto. Op dezelfde manier kan je een tag ook weer weergeven.
Een tag toevoegen aan een geopend bestand: Plaats de aanwijzer rechts van de documentnaam, klik op de pijl-omlaag en klik vervolgens in het veld 'Tags'. Voer nu een nieuwe tag in of kies een tag uit de lijst. Een tag toevoegen aan een nieuw bestand wanneer je het bestand bewaart: Klik op 'Archief' > 'Bewaar'.
Het principe van RFID technologie is dat een Tag wordt geprogrammeerd met een uniek ID nummer. Het unieke ID nummer wordt vervolgens herkend door een Tag Lezer die vervolgens een pulse geeft aan een medium dat de toegang verleent tot een bepaalde ruimte.
Klik op Instellingen en privacy > Instellingen. Klik in de linker kolom op Tijdlijn en taggen (website) of veeg omlaag naar 'Privacy' en tik daar op Tijdlijn en taggen. Bij 'Controleren' staat 'Tags controleren die mensen toevoegen aan je eigen berichten voordat tags worden weergegeven op Facebook? '.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij. Wel kun je via de likes en reacties zien wie je foto's of filmpjes bekijkt. Of via de kijkerslijst bij een Story en Reels.
Tik rechtsonder op je profielfoto om naar je profiel te gaan.Tik op . Je kunt ervoor kiezen deze foto's en video's handmatig of automatisch aan je profiel toe te voegen.
Je kunt het publiek dat jou kan taggen of vermelden op Instagram kiezen in je privacyinstellingen in de Instagram-app voor Android of iPhone. Als iemand buiten je geselecteerde publiek probeert je te taggen of te vermelden, krijgt deze persoon te zien dat je geen tags of vermeldingen van iedereen toestaat.
Het antwoord op de vraag stelt Instagram je op de hoogte wanneer je een screenshot maakt van een post is nee. Instagram-screenshotberichten zijn ook niet zichtbaar voor het oorspronkelijke Instagram-account en worden opgeslagen in de fotobibliotheek van de Instagram-gebruiker die de screenshot heeft gemaakt.
Alleen de persoon die de foto of video heeft gedeeld kan taggen. Iedereen in het commentaargedeelte van een bericht kan vermelden. Zowel het taggen als het vermelden kan worden beperkt door iedereen die niet getagd of vermeld wil worden.
Het beste antwoord. Je kunt je instellingen rondom het taggen wijzigen bij de privacyinstellingen en dan tijdlijn en taggen.
Een hashtag begint met een hekje (#) en wordt gevolgd door een woord zonder spaties. De woorden omschrijven jouw post waardoor deze vervolgens gecategoriseerd kan worden. Door middel van hashtags geef je eigenlijk onderwerpen aan je bericht, waardoor (potentiële) volgers jouw bericht makkelijker kunnen vinden.
Afhankelijk van de privacyinstellingen voor tijdlijncontrole of tagcontrole, moet de persoon die je hebt getagd of die de foto heeft geplaatst (als het niet jouw foto is) je tag mogelijk goedkeuren. Mogelijk zie je geen optie om mensen te taggen in foto's die door anderen zijn geplaatst.
Instagram geeft gebruikers vanaf heden de mogelijkheid om (een deel van) hun foto's te verbergen voor andere gebruikers. De functie heet 'archiveren'. Dat meldt het sociale netwerk op zijn website. De archiefoptie is sinds woensdagnacht wereldwijd beschikbaar en is te vinden in zowel de iOS- als Android-apps.
Instagram reacties vastpinnen
Heb je een leuke reactie ontvangen op Instagram, of reageert iemand met een interessante kijk op jouw bericht? Dan kun je die reactie vastzetten. Dat kan met maximaal drie reacties per bericht. Zo zorg je dat anderen de reactie sneller vinden om bijvoorbeeld een gesprek op gang te houden.