Al je advertenties een hoge CTR hebben, dan betekent dit dat mensen jouw advertentie nuttig of relevant vinden. Google beloont dit door advertenties met een hoge CTR een hogere kwaliteitsscore te geven. Een hogere kwaliteitsscore kan zorgen voor een verlaging van de kosten en een verhoging van je advertentiepositie.
Google zelf geeft aan dat de gemiddelde CTR voor advertenties rond de 2% ligt. Als je daar boven komt, dan ben je dus goed bezig. In de zoekmachine resultaten is de gemiddelde CTR afhankelijk van de positie waarop je pagina staat.
Hoge CTR: > 5-50% Gemiddelde CTR : 5% Lage CTR: 1 - 3% Zeer lage CTR: < 1%
Een gemiddelde normale CTR is tussen de één en twee procent, hoewel het niet abnormaal is om drie tot vijf procent te behalen. Als je onder de één procent scoort, kun je het beste je advertentie opnieuw bekijken. Misschien is de doelgroep te groot, niet juist afgebakend of is jouw boodschap niet goed geformuleerd.
De (click-through rate) CTR is laag wanneer gebruikers niet op uw advertenties klikken. Gemiddeld is een goede CTR 0,030% of hoger. Hoe lager uw CTR, hoe minder vaak LinkedIn uw advertentie weergeeft. Het resultaat is dat u minder conversies en veel hogere kosten per lead ontvangt.
Op YouTube ligt de gemiddelde CTR tussen de 2% - 10%. Goede kanalen bereiken een CTR van 12, soms wel meer dan 20%!
De unieke weergaven staan voor de keren dat jouw updates zijn getoond aan unieke LinkedIn-leden.
Wat is de gemiddelde CPM? De gemiddelde CPM voor social media advertenties (Facebook, YouTube en Linkedin) ligt rond de €7,- per 1000 impressies. Bij Google Display advertenties ligt de gemiddelde CPM tussen de één à twee euro per 1000 impressies.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Waarom is de CTR belangrijk? Click-through rate is belangrijk voor je account omdat het een direct effect heeft op je kwaliteitsscore. Google AdWords en andere zoek marketing platforms bieden kortingen aan voor advertenties die een hoge relevantie hebben (lees: die de zoekers blij maken).
PPC staat voor pay-per-click. PPC reclame is een marketing methode. Iedere keer dat iemand op jouw reclame klikt moet jij een bedrag betalen. Het meest populaire pay-per-click kanaal is Google Ads.
De CTR is het aantal klikken op uw advertentie gedeeld door het aantal keren dat uw advertentie is weergegeven: klikken ÷ vertoningen = CTR. Als u bijvoorbeeld 5 klikken en 100 vertoningen zou hebben, zou uw CTR 5% zijn.
Het berekenen van de CTR voor een link is eenvoudig. Begin met het aantal klikken dat je link heeft gekregen. Deel dat door het aantal weergaven van je pagina, bericht op social media of advertentie of door het aantal e-mailontvangers. Vermenigvuldig het resultaat vervolgens met 100 om er een percentage van te maken.
De formule voor de berekening van een CPM is heel simpel. De prijs voor de advertentie wordt gedeeld door het bereik van het desbetreffende medium en vermenigvuldigd met 1.000. Dit is de cost per thousand. Voorbeeld: Een advertentie kost 500 euro en via het medium worden gemiddeld 100.000 mensen bereikt.
Als klein of middelgroot bedrijf wil je natuurlijk ook gebruik maken van social media campagnes of adverteren. Het creëren en lanceren van een effectieve campagne die zijn doel bereikt vraagt om een financiële investering. De gemiddelde kosten lopen uiteen van €250 tot wel €5.000 per maand.
Facebook-advertenties hebben wel zin
Maar het is toch ook normaal dat jongeren als eerste de nieuwe snufjes willen uitproberen. Daarnaast is te zien dat ouderen wel heel trouw dagelijks gebruik blijven maken van Facebook. Adverteren op Facebook heeft dus zeker wel zin voor de leeftijdsklassen vanaf 40 jaar.
Om online te adverteren zullen de advertentiekosten tussen de €250,- en €1.500,- per maand liggen. Afhankelijk van de omvang van de campagne, de concurrentie op de zoekwoorden en de sector van het bedrijf kunnen deze kosten natuurlijk oplopen. Naast de advertentiekosten zijn er de opstart- en onderhoudskosten.
Heeft je Facebookcampagne een gemiddelde CTR boven de 0,70 procent, kost de gemiddelde click minder dan €0,51 en is je CPM lager dan €3,50? Dan sta je er goed voor.
CPM is de Engelstalige afkorting van Cost-per-Mile. CPM is een afrekenmodel voor online adverteren waarbij de adverteerder betaalt per duizend keer dat een advertentie is vertoond. Een vertoning van een advertentie wordt ook wel een view of een impressie genoemd.
CPM staat voor 'cost per 1000 impressions' (kosten per duizend vertoningen). Adverteerders die CPM-advertenties gebruiken, stellen een vast bedrag in per duizend advertentievertoningen en selecteren specifieke advertentieposities waarop hun advertenties moeten worden weergegeven.
3. Hoe vaak is je bijdrage (post of update) bekeken. Klik je in je dashboard op '… weergaven van bijdragen', dan kun je per update die je geplaatst hebt zien hoe vaak deze in de tijdlijn van LinkedInleden voorbij gekomen is. Let op, het is niet zéker dat ze het gezien of gelezen hebben.
Impressies is het aantal keer dat een advertentie is vertoond en een advertentie kan natuurlijk meerdere keren aan dezelfde persoon getoond zijn. Bereik zegt echt iets over het aantal individuen dat de advertentie op zijn scherm heeft gehad.
Het derde tabblad is ook interessant, deze geeft weer uit welke branches jouw profielbezoeken komen en wat voor beroep ze hebben. Boeiende informatie om bijvoorbeeld je updates en blogs op aan te passen. Je doelgroep kennen is superbelangrijk, anders klets je langs elkaar heen.
Hoe vaak je thumbnails zijn getoond aan kijkers op YouTube via geregistreerde vertoningen. Hoe vaak kijkers een video hebben bekeken nadat ze een thumbnail hebben gezien. Geschat aantal kijkers dat je content heeft bekeken in de geselecteerde periode. Het aantal legitieme weergaven voor je kanalen of video's.