Wat is een goede prijs voor een gebruikte fiets? Dat is heel moeilijk te zeggen. Dat heeft toch vooral te maken met de staat/onderhoud van de gebruikte fiets. Als je ongeveer weet wat voor fiets je wilt en in welke prijsklasse, dan kun je eens kijken op Marktplaats of in een fietsenwinkel wat de vraagprijs is.
Elk jaar dat de fiets veroudert, neemt de waarde van de fiets met een 1/8 deel af. Met die gegevens kun je dus zelf een rekensommetje maken. Was je fiets goedkoper dan €750, dan verloopt die afschrijving nog sneller. Zo is een fiets van onder de €100 na slechts één jaar nog maar de helft waard.
“Bij ons heb je een goede fiets al voor 350 euro. Deze gaat lang mee, dankzij de dikke spaken en kwaliteitsonderdelen.” De fiets prijs wordt hoger naarmate er meer versnellingen op zitten. Een fiets met bijvoorbeeld 3 versnellingen kost 450 euro en eentje met 8 versnellingen 750 euro.
Er word vaak een paar 100 euro bij de prijs opgeteld en ditzelfde bedrag geven ze direct terug bij inruil. Omdat deze bedrijven hoge marges hebben kunnen ze ook hogere inruilprijzen bieden. Vaak hangt de inruil van je fiets dus meer af van de marge van de verkoper dan van de waarde van je fiets.
Studentfiets.nl is altijd op zoek naar oude (defecte) fietsen! Heb je een oude fiets in de schuur staan die niet meer gebruikt wordt? Dan halen wij deze kostenloos bij u op en ontvangt u voor de fiets een gepaste vergoeding. Studentfiets.nl koopt alleen fietsen in na ondertekening van een eerlijkheid verklaring.
Opvallend is dat Amslod en Stella elkaar niet heel veel ontlopen. De fietsen van beide merken zijn van een prima kwaliteit. Ook de prijsstelling ontloop elkaar niet heel veel. Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, houden Stella en Amslod bovendien dezelfde strategie in de webshop aan wat betreft de prijzen.
Zat zelf te denken aan 20-25% per jaar. Voor een fiets geld hetzelfde als voor een auto. Op het moment dat je ermee de garage uit rijd is ie al 20% van z'n waarde kwijt.
Het primaire doel van een lager is dus het verlagen van bewegingsweerstand door twee onderdelen onafhankelijk van elkaar te laten bewegen. Hoewel normaal gesproken niet zichtbaar heeft je fiets op meerdere plekken lagers, onderverdeeld in glijlagers en kogellagers.
De kosten van tweedehands elektrische fietsen verschillen enorm. Dit heeft alles te maken met het merk, de leeftijd en de technische staat van de fietsen. Tweedehandse e bikes zijn er al vanaf € 250,- en kunnen oplopen tot € 5.000,-. Een tweedehands elektrische fiets kost gemiddeld € 800,-.
1. Gazelle. Spreek je over de top van de beste fietsmerken in Nederlands, dan kom je al decennia lang bij Gazelle uit. Gazelle werd in 1892 opgericht.
Mensen met een minimuminkomen kunnen bij de Fietsenbank een gratis fiets krijgen. Ook worden er fietslessen gegeven, omdat velen van hen nog nooit of nauwelijks gefietst hebben. Wel moeten zij daarvoor een tegenprestatie leveren door vrijwilligerswerk bij de Fietsenbank te doen.
Via mijnfietsverkopen.nl verkoop je jouw fiets aan een erkende dealer. Dat betekent een betrouwbare partij met hart voor fietsen.
Hoe hem vlug en veilig verkopen ? Er zijn verschillende manieren om je fiets te verkopen. Van particulier naar particulier, via een handelaar, via gespecialiseerde sites of in depot in een gespecialiseerde winkel.
Afhankelijk van de onderdelen, materialen en het merk van de elektrische fiets die je koopt ben je er al snel zo'n 2500 euro aan kwijt. Die prijs loopt echter snel op en kan zo de 5000 of 6000 euro aantikken. Een e-bike is een kostbaar speeltje.
Kies voor een set nieuwe stalen of keramische wiellagers en je wielset fietst weer als nieuw. Voor slechts €150 worden alle wiellagers vervangen met stalen lagers. Voor dit bedrag worden in zowel het voorwiel als het achterwiel nieuwe lagers geplaatst, totaal 6x nieuwe gesealde stalen lagers.
Balhoofd lagers en cups etc vervangen is best een klusje. Het grootste gedeelte van dit bedrag is dus ook werkloon. Naar mijn mening zou dit zo'n 40 euro kunnen kosten. Toch heb ik vaker dan eens gehoord dat hier tot wel 90 euro voor gevraagd word.
Het vervangen van de wiellager kan een dure klus zijn. De gemiddelde prijs ligt meestal tussen de 350 en 450 euro. Die wiellager vervangen kosten kunnen echter sterk uiteen lopen en zijn van meerdere factoren afhankelijk. Wij bieden een wiellager vervangen service aan vanaf € 89,-.
Het bedrag dat jouw oude fiets waard is, is afhankelijk van het soort fiets, hoe oud deze is en de staat waarin deze verkeert. De staat hangt met name af van de banden, ketting, accu en tandwielen. Laat de oude fiets in de winkel taxeren door de Bike Totaal vakman.
De dagwaarde van je auto wordt berekend door de nieuwwaarde van je auto te verminderen met het bedrag dat je auto minder waard is geworden door bijvoorbeeld ouderdom of slijtage. Ben je benieuwd naar de dagwaarde van je auto? Dan kun je terecht bij ANWB of bij Bovag.
De dagwaarde is de waarde van uw inboedel op het moment van de schade. Uw spullen worden steeds minder waard doordat ze ouder worden of slijten. Dit heet waardevermindering. De dagwaarde van uw inboedel is dus de nieuwwaarde min de waardevermindering.
Nadelen Amslod e-bike
U kunt niet even bij de verkoper naar binnen rijden om de banden op te laten pompen. Dit kan bij veel andere merken wel.
Je ingeruilde fiets mag je eerst weer mee naar huis nemen en blijven gebruiken. Wanneer een van onze e-bike bezorgers jouw nieuwe Stella fiets thuis komt afleveren, dan neemt hij de oude fiets(en) mee. In de periode tussen aankoop en bezorging zit je in ieder geval niet zonder fiets. Wel zo gemakkelijk!
Wat kost een Amslod E-Bike? Amslod E-Bikes zijn verkrijgbaar vanaf 1495 euro en de duurste Amslod fiets kost ongeveer 2700 euro.