Een goede kernboodschap is kort en bondig en bevat de volgende drie elementen:Waarom moet ik dit weten?'Kijk' (ik zie, ik constateer): probleem, aanleiding.Kan ik het volgen?
Je kernboodschap is niet je onderwerp, maar het is de kern van je betoog. Voorbeelden: Je verhaal gaat over voetballen, dat is het onderwerp. Maar je kernboodschap is dat alle ballen het beste over links kunnen worden gespeeld.
naamw. Verbuigingen: kernachtigerVerbuigingen: kernachtigst raak gezegd, in weinig woorden raak samenvattend Voorbeeld: ...
De boodschap is enerzijds de informatie die de zender zendt, anderzijds de informatie de ontvanger ontvangt. De gezonden boodschap verschilt vaak van de ontvangen boodschap, aangezien de zender zijn boodschap codeert en de ontvanger de boodschap decodeert.
Een kernboodschap: raakt de kern dus het binnenste waar het om gaat. is het belangrijkste uit het verhaal dat je vertelt. geeft aan waar de essentie zit van jouw betoog.
Wat is een kernboodschap eigenlijk? Een kernboodschap vertelt de essentie van jouw verhaal. Het is de rode draad die je in al je communicatie gebruikt en slaat een brug tussen jou en je doelgroep. Het gaat er daarbij niet om wat jij kwijt wilt, maar wat de ontvanger wil en moet weten.
Boodschap: stukje verbale informatie; ofwel: een paar woorden die aangeven wat de zender wil zeggen, (of wat de ontvanger ervan begrijpt. & Ook bij non-verbale communicatie kan de boodschap in één of in enkele woorden worden samengevat.) De Boodschap (X) is de kern van je Campagne.
Belangijker is dat je inziet dat een zorgvuldig geformuleerde kernboodschap een waardevolle rol speelt bij het verspreiden van je communicatieboodschap, zodat je aansluiting vindt bij de belevingswereld van je bezoeker.
Een synoniem van beknopt is kernachtig, iets wat we nu allemaal ervaren, terug naar de kern (basis). En het tegenovergestelde van beknopt is omstandig of uitgebreid.
Letterlijk betekent lapidair 'in steen gehouwen'. Het woord is aan het gelijkbetekenende Franse lapidaire ontleend en gaat uiteindelijk terug op het Latijnse lapidarius 'betreffende steen, stenen, steen-', een afleiding van lapis 'steen'.
Een uitgangspunt van Factor C is dat contact met je doelgroep valt of staat met een boodschap die aanspreekt, daarnaast ook antwoorden bevat en perspectief laat zien. Het is een manier om te borgen dat de belangen en zorgen van doelgroepen een plek hebben in het (beleids)proces.
Een sociale media campagne is een actie die men plaatst op een sociaal media netwerk met als bedoeling om de conversie te verhogen. Hierbij kan men denken aan een wedstrijd, weggeef – of kortingsactie om meer bezoekers, likes of sales te verkrijgen.
De maximale duur van een campagne bedraagt 90 dagen, maar houd er rekening mee dat kortere campagnes dynamischer zijn en een hogere slaagkans hebben.
Communicatie kan bewust en onbewust of subliminaal verlopen; het gaat om beurtelings zenden en ontvangen. Dit informatieverkeer draait in wetenschappelijke modellen (die doorgaans voortborduren op het wiskundige werk van Shannon en Weaver) om de boodschap.
Een matrix waarin wordt aangegeven wat, wanneer, met wie moet worden gecommuniceerd en op welke wijze dat zal geschieden.
Een neologisme of nieuwvorming is een willekeurig, nieuw woord in een gegeven taal. Meer specifiek verwijst de term naar nieuwe inhoudswoorden.
veranderlijk, van plaats verwisselend, zwervend; ~e rillingen, o.a. bij sepsis voorkomende, af en toe optredende koude rillingen; ~e symptomen, veranderlijke verschijnselen.