Een content strategie wordt opgezet om structuur te brengen vanuit een langetermijnvisie. Het dwingt je om strategisch na te denken over wat het doel is van je content, welke content je wanneer wilt publiceren, via welke online kanalen je de content wilt gaan distribueren en wie de doelgroep is voor de content.
Een contentstrateeg is een vakman of -vrouw. Als je contentstrategie op je visitekaartje zet, handel je in audits en spreadsheets, metadata en messaging, voice en tone, taxonomie, workflow en governance. Maar je doet ook in mensen, veranderingen, en weerstand.
De basisregels voor een goede social media strategie
Bepaal je platformen: kies de juiste platformen welke aansluiten bij de content die je wilt delen en waar je doelgroep aanwezig is. Leer je doelgroep kennen: onderzoek je doelgroep en probeer te achterhalen waar hun problemen en frustraties liggen.
Salarissen voor een Strateeg in Nederland
Het landelijke gemiddelde salaris voor een Strateeg in Nederland is €4.800 .
Een contentspecialist leest zich in, doet zoekwoordonderzoek, zoekt of maakt beeldmateriaal, schrijft teksten en plaatst de content in het contentmanagementsysteem. Een contentspecialist heeft kennis van techniek, vormgeving, teksten en natuurlijk van SEO.
Een content marketeer is een online marketeer die zich specifiek richt op content. Een content marketeer kent zijn doelgroep van binnen en van buiten, weet welke informatiebehoefte de doelgroep heeft in alle fases van de klantreis en weet hoe de doelgroep de informatie graag wil verwerken.
Een contentstrategie draagt bij aan het verstevigen van je merk en verhoogt de kans op terugkerende klanten. Daarnaast helpt het je om te bepalen wanneer – en welke – nieuwe content relevant is voor je bezoekers.
Dit. Relevante content geeft antwoord op de bezoekersvraag en komt overeen met de intentie die bezoekers hebben bij het openen van een webpagina. Relevant voor de bezoeker dus.
Met het 6 C model vergroot u het rendement van uw content in 6 stappen. De zes C's staan voor Content creatie, Channels, Cross Media, Curatie, Community en Comfort.
Content Types (Inhoudstypen) zijn entiteiten in SharePoint die ons de mogelijkheid bieden om bepaalde typen content te classificeren. Content types kunnen gebruikt worden voor page layouts, lijst items en document typen.
Ontdek het gemiddelde salaris als Content Marketeer
Het gemiddelde content marketeer salaris in Nederland is € 37.080 per jaar of € 19,02 per uur. De aanvangsposities beginnen vanaf € 33.000 per jaar, maar meer ervaren werknemers verdienen tot € 47.242 per jaar.
Een Content Manager in Nederland verdient gemiddeld € 3.315 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.820 (laag) tot € 3.815 (hoog).
Een Content Marketeer in Nederland verdient gemiddeld € 2.920 bruto per maand. Salarissen variëren van € 2.485 (laag) tot € 3.360 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Een medior marketingspecialist verdient €50.500 per jaar en een senior marketingspecialist verdient zo'n €58.000 euro per jaar. Wel geldt dat het salaris van een online specialist over het algemeen wat hoger ligt dan het salaris van de gemiddelde marketingspecialist.
Het gemiddelde salaris voor a creative director (m/v) is € 3.422 per maand in Nederland.
Marketeers met minder dan 5 jaar werkervaring verdienen gemiddeld € 3700,00 per maand. Met 5 tot 10 jaar werkervaring verdien je gemiddeld € 4.967,14 per maand. Na 10 jaar werkervaring te hebben opgedaan verdienen marketeers een gemiddeld maandsalaris van € 6204,23.
In de mediastrategie worden de mediadoelstellingen en mediadoelgroepen geformuleerd op basis van jouw marketing communicatiedoelstellingen. De mediastrategie vormt het hart van jouw mediabeleid en staat aan de basis van het mediaplan en de media inkoop.
Social media is immers een handig middel om meer naamsbekendheid te krijgen en klanten te werven. Een social media strategie voorkomt dat u in het wilde weg content post zonder rekening te houden met de verschillende platforms.
De mediaplanning is onderdeel van het mediaplan. Het is een schematische weergave waarin precies staat waar en wat (kanaal en inzet) er op welke datum en tijdstip gebeurt. Vaak wordt hierbij ook het mediabudget per onderdeel vermeld en eventueel de verwachte performance.
Simpel: De meeste social media platformen – Twitter, Facebook, LinkedIn in ieder geval – proberen gebruikers actief te houden door ze ook berichten te tonen van mensen die ze niet volgen.