Wat is een dekkingsbeperking?

Een dekkingsbeperking betekent dat als u toch op reis gaat, u achteraf geen geld terugkrijgt. Als er een dekkingsbeperking geldt, mag u uw reis wel kosteloos annuleren. Dit kan vanaf 30 dagen voor de start van uw reis. Voor sommige plaatsen geldt een negatief reisadvies van het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Welke kosten worden betaalt door het Calamiteitenfonds?

Maar wie betaalt dat? Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat een reis wordt aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan zorgt het fonds voor een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op calamiteitenfonds.nl

Wat betaalt een klant bij boeking voor 4 personen voor het Calamiteitenfonds?

U heeft garantie van het Calamiteitenfonds wanneer u een reis boekt bij een aan het fonds deelnemende reisorganisatie. U betaalt een bijdrage van € 2,50 per boeking (max. 9 personen op 1 boeking).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op calamiteitenfonds.nl

Wat is de SGR bijdrage?

Per 1 februari 2021 wordt er door SGR-deelnemers een bijdrage van €5,- per persoon per boeking in rekening gebracht. Omdat jij als reiziger hier ongetwijfeld meer informatie over wil, hebben wij hieronder een aantal veelgestelde vragen opgesteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sgr.nl

Wat doet de ANVR voor reizigers?

De ANVR-reisonderneming helpt je graag bij vragen en klachten. Zij respecteert alle uitspraken van de onafhankelijke Geschillencommissie Reizen en heeft ook een goede aansprakelijkheidsverzekering. Dat geeft jou vertrouwen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anvr.nl

Wat is de pest?

45 gerelateerde vragen gevonden

Hoeveel geld terug bij annuleren vakantie?

Als je een vliegticket annuleert en geen verzekering hebt, ben je meestal de aankoopprijs van het ticket kwijt. Je kan bij annulering wel de betaalde luchthavenbelasting en andere toeslagen terugvragen (deze bedragen soms wel tot 50% van de ticketprijs).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reisverzekeringkorting.nl

Kan je zomaar je vakantie annuleren?

De medewerker van de reisorganisator gaat aan de slag en reserveert bijvoorbeeld een vliegtuigstoel en een hotel. De kosten die daarvoor gemaakt worden mogen door de touroperator bij jou in rekening worden gebracht. Je bent namelijk een overeenkomst aangegaan en deze kan je niet zomaar eenzijdig verbreken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reisverzekeringblog.nl

Kan ik mijn vakantie gratis annuleren?

In welke gevallen is kosteloos annuleren mogelijk? In alle gevallen die de reisorganisator in zijn aanvullende voorwaarden heeft beschreven. Maar ook een reis naar een gebied waarvoor het Calamiteitenfonds een dekkingsbeperking heeft uitgegeven dan wel uitkeringsvatbare situatie geldt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reisverzekering-direct.nl

Kan je je vakantie annuleren als je corona hebt?

Moet u deze vakantie annuleren door coronamaatregelen? Bijvoorbeeld omdat u klachten heeft die passen bij corona? Dan krijgt u het advies om in overleg met de verhuurder tot een oplossing te komen. De overheid biedt geen annuleringsregeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Hoe lang ben je nog besmettelijk na corona?

Na corona kunt u lang last blijven houden van slecht ruiken of proeven en moeheid. Heeft u deze klachten, maar heeft u verder geen klachten meer? Dan kunt u anderen niet meer besmetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuisarts.nl

Wat dekt reisverzekering bij corona?

Biedt mijn reisverzekering dekking als ik (medische) kosten moet maken door het coronavirus? U bent niet verzekerd als u toch naar uw reisbestemming gaat en een corona-gerelateerde schade oploopt of daarvoor kosten moet maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op europeesche.nl

Wat als je vakantie niet doorgaat door corona?

Soms mag u door corona een pakketreis zelf kosteloos annuleren. Dat mag als de situatie voor uw reis zo erg is, dat de reis niet door kan gaan (zie vraag 7). U hoeft dan niets meer te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Welke reden vakantie annuleren?

10 geldige redenen om uw reis te annuleren
  1. Familieomstandigheden. ...
  2. Ziekte en letsel. ...
  3. Medische ingreep partner. ...
  4. Echtscheiding. ...
  5. Zwangerschapcomplicaties. ...
  6. Nieuwe baan na werkeloosheid. ...
  7. Werkloosheid door onvrijwillig ontslag. ...
  8. Verlies of diefstal van paspoort op de dag van vertrek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op na.nl

Hoeveel dekt een annuleringsverzekering?

De maximumvergoedingen van doorlopende annuleringsverzekeringen lopen uiteen van €1500 tot €18.000 per persoon per reis. Bekijk de tabel voor de maximaal verzekerde reissom per persoon en per jaar voor alle doorlopende annuleringsverzekeringen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Kun je een reis annuleren zonder annuleringsverzekering?

Je kan alleen van een geboekte reis af als de reisorganisatie zijn verplichtingen niet na kan komen. Indien sprake is van een situatie waardoor de reisorganisator de reisovereenkomst niet conform de gemaakte afspraken kan uitvoeren, kan de reisorganisator besluiten de reisovereenkomst op te zeggen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reisverzekering-direct.nl

Wat zijn ernstige familieomstandigheden?

Levensbedreigende omstandigheden en overlijden

De volgende typen gebeurtenissen worden vaak gezien als een omstandigheid die voldoende reden geeft om met spoed terug naar Nederland te willen reizen: Overlijden familielid. Plotselinge ernstige ziekte familielid. Zwaar ongeval familielid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op expatverzekering.nl

Is een reservering bindend?

In Nederland geldt dat er bij een boeking een overeenkomst tot stand komt, die zowel voor de camping of de camperplaats bindend is, als voor de camperaar die de plaats heeft geboekt. Het woord reservering dat vaak wordt gehanteerd, is dus niet zo vrijblijvend als de term doet vermoeden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nkc.nl

Hoeveel dagen bedenktijd na boeken vakantie?

Je hebt bij het boeken van een reis geen bedenktijd, tenzij anders is aangeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anwb.nl

Is Prijsvrij aangesloten bij de ANVR?

Prijsvrij is aangesloten bij de ANVR (lidnummer 4658).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op prijsvrij.nl

Wie is lid van SGR?

Zoek aangesloten organisatie
  • Reisburo Busscher B. V.
  • Reislokaal.
  • Vluchten en Tickets BV.
  • Napelsbezoeken.nl.
  • Voy.nl BV.
  • Nederlandse Visueel-gehandicapten Ski Vereniging.
  • onevillasibiza.de.
  • onevillasibiza.fr.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sgr.nl

Is TUI lid van de ANVR?

Alle merken van TUI Nederland zijn aangesloten bij de brancheorganisatie ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tui.nl

Wat valt onder SGR garantie?

SGR staat namelijk garant voor jouw betaling aan de reisorganisatie. Komt jouw reisorganisatie in financiële problemen, dan zorgt SGR ervoor dat jouw reis gewoon wordt uitgevoerd of terugbetaald. Deze garantie geldt vanaf het moment dat je boeking is bevestigd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sgr.nl

Waarom SGR?

Uw reisgeld veilig zonder extra kosten. SGR staat garant voor uw vooruitbetaalde reisgeld of zorgt er bijvoorbeeld voor dat uw verblijf of terugreis in dit soort situaties alsnog wordt betaald. Maar let op: dit geldt alleen wanneer u boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij SGR!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vacancesprovence.nl

Wat is Consumentenbijdrage?

De consumentenbijdrage wordt afgedragen door de deelnemer waaraan de consument (*) betaalt. Er vindt dus een eindheffing plaats. Deelnemers die hun reizen verkopen via een derde mogen de consumentenbijdrage niet aan die derde in rekening brengen. De consumentenbijdrage is € 5,00 per persoon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sgr.nl

Wat moet je doen bij een calamiteit?

Doe bij elk incident of calamiteit altijd het volgende:

Bel bij een ernstige situatie naar 112 én het interne alarmnummer (toestel xxx). Bel bij een minder ernstige situatie naar het interne alarmnummer (toestel xxx). Roep de BHV'er die bij jou in de buurt zit. Volg de instructies van de hulpverleners en de BHV'ers.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mariekabaars.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Waarom waterproof schuren?