Card Stop is de centrale dienst die: De onmiddellijke blokkering van je betaalkaarten, betaalapplicaties of connected devices garandeert: zodra je belt, blokkeert Card Stop meteen je betaalmiddelen. Je betaalkaart vervangt: Card Stop vervangt je kaart en stuurt je een nieuwe geheime pincode.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
078 170 170 is een normaal nummer, zonder extra kosten. U kunt er ook vanuit het buitenland naar bellen, 24 uur per dag, 7 dagen per week, in het Nederlands, Frans, en Engels.
Vroeger kostte het 30 eurocent per minuut om je kaart bij diefstal of verlies onbruikbaar te laten maken. Vanaf vandaag betaal je alleen het tarief van een gewoon telefoongesprek als je Card Stop contacteert. Er worden dus geen extra kosten meer aangerekend om je kaart te laten blokkeren.
Een van de volgende gegevens is nodig om je kaart te blokkeren: het bankrekeningnummer waaraan de kaart verbonden is. het kaartnummer. de persoonlijke gegevens van de houder: voornaam - naam - geboortedatum - postcode.
Bel Card Stop om misbruik te voorkomen
De onmiddellijke blokkering van je betaalkaarten, betaalapplicaties of connected devices garandeert: zodra je belt, blokkeert Card Stop meteen je betaalmiddelen. Je betaalkaart vervangt: Card Stop vervangt je kaart en stuurt je een nieuwe geheime pincode.
Kan iemand anders mijn betaalkaart blokkeren? Bij voorkeur neem je best zelf contact op met Card Stop. Als dit niet kan, mag je iemand vragen dit in jouw plaats te doen.
Rekeningen kunnen uit voorzorg (automatisch) geblokkeerd worden als er bijvoorbeeld twijfels rijzen over je identiteit of als er verdachte transacties opgemerkt worden. Het is mogelijk dat je rekening geblokkeerd wordt als de geldigheidstermijn van het document dat je gebruikte voor je identificatie verstreken is.
Nee, je kunt een bankrekening niet voor één persoon blokkeren. Er is hier wel sprake van stalking. Dit is het stelselmatig lastigvallen van een persoon, door die persoon te achtervolgen, steeds op hinderlijke wijze contact op te nemen en soms ook te bedreigen.
Worldline, die instaat voor de veiligheid van betalingen met uw kaart, kan beslissen om uw kaart tijdelijk te blokkeren. Dit gebeurt bij een vermoeden van misbruik van uw kaart of in geval van oplichting. Dit is louter preventief om u te beschermen tegen eventueel misbruik.
Verloren: mijn debetkaart, kredietkaart of prepaidkaart
Of bel meteen naar Card Stop op 078 170 170. Card Stop blokkeert je kaart en zorgt voor een nieuwe kaart. Card Stop is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.
Verdenking van fraude
Zie je op de bankafschriften of op de uitgavenstaat van je kredietkaart of prepaidkaart verrichtingen die je niet zelf hebt gedaan? We raden je aan je kaart of -middel onmiddellijk laten blokkeren door Card Stop.
Contacteer meteen uw bank of bel het Card Stop nummer geldig voor alle banken op (+32) 078 170 170, 24/24 en 7/7 bereikbaar. Uw kaart wordt geblokkeerd en beschermd tegen eventueel frauduleus gebruik. Uw bank bezorgt u zo snel mogelijk een nieuwe kaart.
Zodra we je rekening hebben geblokkeerd sturen we vaak een inboxbericht, hierin staat waarom je rekening is geblokkeerd. Check het inboxbericht "Blokkade van je rekening" in je app of Mijn ING. Binnen 5 werkdagen ná blokkade ontvang je een gedetailleerde brief met alle informatie.
Banken blokkeren de rekening van een klant wanneer ze zien dat er crimineel geld via die rekening wordt doorgesluisd. Vaak is dat omdat de rekeninghouder een oplichter heeft geholpen geld van een slachtoffer te innen. Die rekeninghouder is zich daarvan niet altijd bewust.
Als u uw kaart binnen 14 dagen terugvindt, kunt u deze deblokkeren en opnieuw gebruiken. Na deze periode wordt uw kaart definitief geblokkeerd en ontvangt u een nieuwe kaart met een nieuwe PIN-code.
Storneren betekent dat u een automatische incasso terugboekt op uw rekening. Dit kunt u zelf doen via internetbankieren. Of neem contact op met uw bank. De bank controleert niet of de incasso terecht of onterecht was.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar.
Uw automatische incasso blokkeren kan via uw bank. Via online banking vindt u meestal een overzicht van uw incasso's terug. Hier kunt u uw automatische incasso beheren en blokkeren. Daarnaast kunt u dit ook regelen via uw bank.
De bank blokkeert de tegoeden en deblokkeert ze pas na de afhandeling van bepaalde formaliteiten. Onlangs berichtte De Tijd dat het soms lang, lees maanden, duurt alvorens die deblokkering gebeurt door de banken.
Het is slim iemand een volmacht te geven om de lopende zaken te regelen. Dat kan een erfgenaam zijn, maar ook iemand die onafhankelijk is, bijvoorbeeld de notaris. De notaris legt in een verklaring van erfrecht vast wie de gevol machtigde is. Meld zo snel mogelijk het overlijden bij de bank van de overledene.
Stortingen op of overschrijvingen naar geblokkeerde rekeningen blijven mogelijk. Betalingen ingevoerd vóór het overlijden met uitvoering op een latere datum worden ook nog uitgevoerd. De betaalkaarten op naam van de overledene worden geschrapt. Die op naam van de langstlevende partner blijven bruikbaar.
Als je een online betaling doet met je kredietkaart vraagt men vaak om je kaartnummer, vervaldatum en CVV-code (de driecijferige code op de achterkant van je kaart). Hackers kunnen deze gegevens te weten komen door automatisch en systematisch verschillende variaties van deze beveiligingsgegevens te genereren en toe te ...
Doorgaans is de rekeninghouder de verzekerde van de rekeningverzekering. Heb je een gemeenschappelijke rekening? Dan zijn jij en de andere rekeninghouder(s) van die rekening elk voor een gelijk aandeel verzekerd. Als je als verzekerde overlijdt, wordt het bedrag uitbetaald aan je begunstigde(n).
Hiermee worden bijvoorbeeld bankrekeningen geopend op uw naam, waarnaar crimineel geld kan worden doorgesluisd. Of de crimineel gebruikt uw gegevens om bijvoorbeeld aankopen op krediet te doen.