10 uur 's ochtends is het beste uur. Je mailing belandt dan niet tussen de berg mails die ontvangers moeten doorworstelen bij het begin van hun werkdag. Wel mooi nadien. 20 uur tot middernacht is het tweede beste moment om te verzenden.
Ook naar het beste tijdstip om een nieuwsbrief te versturen is onderzoek gedaan. De benchmark laat zien dat de meeste nieuwsbrieven tussen 8.00 en 13.00 uur worden verstuurd. Om 17.00 uur is er opnieuw een verzendpiek. Het moment van 12 uur komt in veel onderzoeken terug als het populairste tijdstip om te mailen.
Al drie jaar op rij is gebleken dat donderdag de populairste dag is om je nieuwsbrief te verzenden, maar ook de zaterdag wordt steeds populairder. Dit geldt zowel voor de B2B- als voor de B2C-sector.
Doorgaans worden de dinsdag en donderdag gezien als de populairste dag om een nieuwsbrief te verzenden. Maar als we kijken naar de verzenddagen en -tijden, hangt de beste dag af van zowel de branche waar jouw organisatie zich in bevindt als de ontvanger.
Om je CTR te bepalen, wordt het aantal kliks op links in je e-mail gedeeld door het aantal succesvol afgeleverde e-mails. Aan de hand van deze ratio kun je zien of de doelgroep je content relevant en boeiend vindt. Het gemiddelde doorklik ratio in de reisbranche is 2,25%.
Dus, als een vuistregel, een goede AdWords click-through rate is 4-5%+ op het search netwerk of 0.5-1%+ op het display netwerk. Over het algemeen, zoals we hierboven ook al hebben besproken, wil je een zo hoog mogelijke CTR.
Gemiddeld genomen is een goede open ratio 20% tot 40%. Stel, je hebt een 50% open rate, dat betekent dat voor elke 100 mails die aankomen in een inbox er 50 worden geopend.
3,9 miljard mensen gebruiken e-mail en er worden in totaal 294 miljard mails gestuurd per dag! Dat komt neer op gemiddeld 75 e-mails per persoon per dag. Een groot deel hiervan zijn natuurlijk spam mailtjes of advertenties die onbelangrijk zijn.
E-mail marketing is een vorm van Direct Marketing waarbij een bericht direct naar de ontvanger wordt gestuurd. Denk aan een brochure die je per post naar een relatie stuurt of een relatie die je per telefoon benadert. Bij e-mail marketing zet je alleen het kanaal e-mail in om je boodschap over te brengen.
Ga op je computer naar Gmail .Tik linksboven op Opstellen .Stel je e-mail op.Klik op Verzenden plannen.
'Je hebt je limiet voor het verzenden van e-mail bereikt'
Dit bericht kan worden weergegeven als je een e-mail naar in totaal meer dan 500 ontvangers verzendt of als je meer dan 500 e-mails per dag verzendt. Als je deze foutmelding krijgt, kun je binnen één tot 24 uur weer e-mails verzenden.
Maximale grootte van bijlagen
Je kunt tot 25 MB aan bijlagen sturen. Als je meerdere bestanden hebt, mogen ze gezamenlijk niet groter dan 25 MB zijn. Als je bestand groter is dan 25 MB, voegt Gmail automatisch een Google Drive-link aan de e-mail toe en wordt het bestand niet opgenomen als bijlage.
MSN Hotmail heeft sinds kort een dagelijks limiet ingesteld voor het aantal uitgaande e-mails, zo meldt ZDNet. Per dag mogen er nu maximaal honderd e-mails worden verzonden. Volgens een woordvoerder van Hotmail zal slechts één procent van de 110 miljoen wereldwijde gebruikers iets merken van deze limiet.
Sluit je nieuwsbrief af door je lezer bijvoorbeeld een fijne week te wensen en te ondertekenen met je naam (Lieve groet, Gea). Ook dit maakt je nieuwsbrief persoonlijker en toont dat je betrokken bent bij je lezers.
Ja. Een gebruiker kan meerdere e-mailadressen hebben door e-mailaliassen te maken. U kunt maximaal dertig e-mailaliassen toevoegen voor elke gebruiker.
Als je vanuit Gmail verstuurt, staat de limiet op 500 personen. op 100 personen.
De Click to Open Rate (CTO) wordt bepaald op basis van het aantal geopende mails ten opzichte van het aantal verstuurde mails. De Click Through Rate (CTR) wordt juist bepaald op basis van het aantal klikken ten opzichte van het aantal geopende mails.
Over het algemeen is het niet aan te raden minder dan 1 keer per maand te mailen. Kies je voor minder dan dat, dan is het heel moeilijk echt resultaat te zien van je nieuwsbrief. Omgekeerd wil je natuurlijk ook niet te vaak mailen.
De kosten van e-mail marketing software kunnen variëren. Als je 500.000 e-mails per maand verstuurd dan moet je rekenen op kosten tussen de €500 en €1.500 per maand.