Maar als je het allerbeste Porsche Boxster-model aller tijden wilt, dan kijk je onvoorspelbaar naar het nieuwe Porsche Boxster Spyder-model vanwege de auditieve zaligheid van de 911-motor. Objectief gezien is de nieuwe Boxster Spyder het beste Boxster-model aller tijden, en eerlijk gezegd is die titel welverdiend.
Eerste generatie Boxster/Cayman modellen zijn tegenwoordig ook vrij goedkoop, hetzelfde geldt voor oudere Cayenne en Panamera modellen. Dit komt vooral omdat de productieaantallen van deze auto's mijlenver hoger liggen in vergelijking met welk 911 model dan ook.
Een Porsche rijden in Nederland kan vanaf 91.753 euro. Voor dat geld rijd je in de Porsche Taycan 71kWh ev rwd 240kW aut, de goedkoopste Porsche van Nederland.
Porsche. Misschien ben je geneigd porsj te zeggen. Maar het is porsje. Dat is de uitspraak van de achternaam van Ferdinand Porsche, die het automerk in 1931 in Duitsland oprichtte.
De Porsche 996 GT1 is de duurste Porsche 911 die ooit geveild is. In 2017 werd een GT1 met minder dan 8000 kilometer op de teller verkocht voor 5.665.000 dollar. Dat is 4,8 miljoen euro.
Ongeacht het model of het productiejaar, de meeste Porsches zijn uitzonderlijk gebouwd en ze bieden ook een hoop indrukwekkende technologie en technische oplossingen. Porche's missie om verbazingwekkende prestaties te leveren is zeker duidelijk op het moment dat je je ogen op het prijskaartje legt.
Vier jaar lang 15.000 kilometer per jaar Boxster rijden kost afgerond € 1.100 per maand. Een vijf jaar oude occasion is een kleine € 230 goedkoper, met een tienjarige duik je daar maandelijks nog eens € 200 onder. Zo'n € 650 per maand voor het rijden in een Porsche, dat is eigenlijk een koopje.
Laat je overigens niet zomaar verleiden door die 'lage' aanschafprijzen: de 996 – en een Porsche in het algemeen – is een dure auto om in te rijden. Dat betekent dat onderhoud al heel snel heel duur wordt, en dat je wat vaker naar de garage moet dan met de gemiddelde Suzuki Swift.
De Porsche 924 is ook een van onze favoriete auto's die in waarde stijgt vanwege de lagere investeringsprijs, ongeveer $ 10.000. Als u wilt investeren in oldtimers, raden wij u de Porsche 911 van 1965-1980 of de Porsche 924 van 1975-1988 aan. Beide vormen een uitstekend investeringsvehikel voor 2022.
De meest bruikbare: 991 Carrera 4S (2013- …)
De nieuwste 911 is de veiligste, comfortabelste en gemakkelijkst beheersbare van allemaal. Je merkt bijna niets van zijn bijzondere architectuur: de vier aangedreven wielen garanderen gebruik in alle omstandigheden. Nooit was een 911 zo stabiel.
Porsche AG (veelal afgekort tot Porsche AG) is een Duits fabrikant van sportauto's, opgericht in 1931 door Ferdinand Porsche, tevens de ontwerper van de eerste Volkswagen. Het bedrijf is gevestigd in Zuffenhausen, onder de rook van Stuttgart.
Wist je dat Porsches de meest waardevaste auto's ter wereld zijn? In de top-5 staan er Porsche modellen op plek 1, plek 2, plek 3 én plek 4, blijkt uit onderzoek van de Belgische autogids HLN Drive.
Voor je een Porsche 911 van de generatie 991 kan kopen, zal je eerst een keuze moeten maken uit het waanzinnig brede aanbod aan varianten. Welke carrosserie het moet worden is wellicht de eerste keuze. Voor de coupé zijn de meeste motorvarianten, voor de cabriolet iets minder en voor de Targa weer minder.
Boxster 25 Years als basis
De Porsche Boxster 25 Years kan per direct worden besteld voor een consumentenadviesprijs van 138.900 euro. Eind maart 2021 staat ie in de showroom, maar wat heeft deze limited edition te bieden?
Porsche vult stukje bij beetje het programma van de nieuwe 911 aan. De nieuwste aanwinst is de 911 Carrera 4 en Carrera 4S. De ´4´ staat daarbij voor vierwielaandrijving en daarmee voor nog betere wegligging.
De optrekkende daklijn geeft Porsche de scherpe, aerodynamische uitstraling. Brede schouders en contouren die helpen de wielen te accentueren. Een agressieve luchtinlaat vooraan, in plaats van een radiatorrooster. Forward thinking-technologie die naadloos in het ontwerp wordt geïntegreerd.
De eerste Porsche 911 werd in 1963 geïntroduceerd als Porsche 901. Maar Peugeot protesteerde tegen die naam; het bedrijf claimde het exclusieve recht te hebben op autonamen van 3 cijfers met een nul in het midden. Dus werd de naam veranderd in 'Porsche 911', en de productie begon in september 1964.
Alex, beter bekend als SuperCar Blondie, heeft vandaag de sleutels in handen van de snelste Porsche 911 ooit: de nieuwe Turbo S. Het topmodel van de 911-range heeft een ongekend vermogen van 478 kW/650 pk dankzij een nieuwe 3,8-liter zescilinder boxermotor met twee turbo's: “Wauw!
Het woord „Carrera“ komt uit het Spaans en betekent „racen“, maar ook „carrière“. Bij Porsche heeft dit woord echter betrekking op een Mexicaanse race op de openbare weg die in de jaren '50 voor het eerst werd georganiseerd: Carrera Panamericana.
Ze besloten de baas van het bedrijf hoogstpersoonlijk in een brief om opheldering te vragen. En tot hun eigen verrassing kregen ze nog antwoord ook. Philip Knight stuurde de brief terug waarop 'Nikey' was omcirkeld als de enige juiste uitspraak. Dus vanaf nu geen 'Naik' meer zeggen, alleen nog 'Naikee'.