Wat heeft SLO geformuleerd?

Inhoudslijnen met aanbodsdoelen SLO heeft voor ieder leergebied van het primair onderwijs de inhoud voor kennis, vaardigheden en houding geformuleerd in aanbodsdoelen. Deze worden weergegeven in inhoudslijnen met drie fasen (fase 1/jonge kind, fase 2 en fase 3).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Wat zijn tussendoelen SLO?

De tussendoelen beschrijven wat leerlingen in de loop van groep 2 tot en met groep 8 moeten leren begrijpen, kennen en kunnen. Het zijn beheersingsdoelen. Deze doelen geven in een doorlopende leerlijn aan wat er te leren valt binnen de verschillende rekendomeinen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Wat is SLO in onderwijs?

SLO is een landelijk kenniscentrum voor het onderwijs. SLO houdt zich bezig met het opstellen van landelijke onderwijsdoelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rijksoverheid.nl

Wat zijn kerndoelen SLO?

Kerndoelen zijn eisen van de overheid aan het onderwijs. Als school moet je de kerndoelen ten minste hanteren bij je onderwijsactiviteiten, als doelstelling die je aan het eind van het basisonderwijs wilt bereiken. Het zijn ankerpunten die leraren houvast bieden bij het maken van inhoudelijke keuzen en uitwerkingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Wat is fase 1 SLO?

De eerste fase is die van het jonge kind (4-7 jaar). Deze beslaat de groepen 1, 2 en een deel van 3. De inhoud komt overeen met de inhoudskaarten bij de leergebieden. Voor veel inhouden kunnen we goed bepalen dat het bij het jonge kind past.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Wat is een SLO? Uitgelegd in 90 seconden

18 gerelateerde vragen gevonden

Wat is het doel van SLO doelen?

SLO heeft voor het jonge kind inhoudskaarten ontwikkeld voor ieder leergebied met een overzicht van het mogelijke aanbod in de vorm van aanbodsdoelen. Deze doelen geven een richting waarin kinderen onderwerpen verkennen en ermee leren omgaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Welke ontwikkelingen zijn er?

Er zijn vijf gebieden:
  • De fysieke en motorische ontwikkeling. Dit is de lichamelijke groei en de ontwikkeling van de motoriek. ...
  • De cognitieve ontwikkeling. ...
  • De spraak- en taalontwikkeling. ...
  • De psychosociale ontwikkeling. ...
  • De morele ontwikkeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wij-leren.nl

Wat zijn de 7 speel leergebieden?

De kerndoelen zijn door de overheid opgesteld voor de volgende leergebieden:
  • Nederlandse taal.
  • Engelse taal.
  • Friese taal.
  • Rekenen en wiskunde.
  • Oriëntatie op jezelf en de wereld.
  • Kunstzinnige oriëntatie.
  • Bewegingsonderwijs.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wijzeroverdebasisschool.nl

Wat is digitale geletterdheid SLO?

Bij digitale geletterdheid gaat het om het kunnen omgaan met ICT, om kennis en begrip van de werking van ICT, kritisch en (zelf)bewust gebruik van de mogelijkheden van ICT en het inschatten van kansen en risico's die het gebruik van ICT met zich meebrengt. Ook verdient attitudeontwikkeling aandacht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Wat leer je bij Lo?

Over de opleiding

Op Fontys ALO word je opgeleid om je leerlingen in de breedste zin te begeleiden naar een gezonde en actieve leefstijl. Dat gaat over goed leren bewegen, maar ook over bewegen leren regelen, gezond bewegen en samen bewegen, waarin waarden zoals gezondheid, teamwork en fairplay belangrijk zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op fontys.nl

Is SLO een organisatie?

SLO, statutaire naam Stichting leerplanontwikkeling, is een Nederlandse organisatie die de curricula ontwikkelt voor het primair, speciaal en voortgezet onderwijs. Dat gebeurt in opdracht van het Ministerie van OCW. SLO komt door samenwerking met verschillende partijen uit het onderwijsveld tot een curriculum.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Wat is burgerschap SLO?

Basisvaardigheden burgerschap zijn sociale en maatschappelijke vaardigheden die leerlingen nodig hebben om deel te kunnen nemen aan de samenleving. Het gaat om het verwerven van kennis en vaardigheden en het toepassen van die kennis en vaardigheden in het leven van alledag. Sinds 2021 is er een nieuwe wet van kracht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Waarom zijn basisvaardigheden belangrijk?

Goede basisvaardigheden zijn essentieel voor leerlingen. Het helpt hen bij het volgen van andere vakken en bij het functioneren in onze samenleving. Het is daarom belangrijk dat we met elkaar de basisvaardigheden van leerlingen versterken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op slo.nl

Wat zijn de 4 Taaldomeinen?

Het taalonderwijs kent vier domeinen: lezen, schrijven, spreken, en kennis over taal. Deze domeinen komen in de taalles vaak als losse onderdelen aan bod. Maar verbind je die losse onderdelen met elkaar, maak je de taalles effectiever, samenhangender en win je ruimte in het lesprogramma.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leraar24.nl

Wat is het verschil tussen een Lesdoel en een leerdoel?

Een leerdoel is datgene wat de leerling geleerd moet hebben als gevolg van het onderwijs dat je hebt ingericht en dat de leerling heeft gevolgd.Een lesdoel is een leerdoel voor 1 les.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voortgezetleren.nl

Wat zijn de kerndoelen van het basisonderwijs?

De kerndoelen geven per vak aan wat de leerlingen moeten kennen en kunnen aan het einde van de basisschool. Het Ministerie van OCW heeft de kerndoelen opgesteld. Het is een referentiekader voor scholen, zodat leerkrachten weten waar zij zich op moeten richten bij de ontwikkeling van de leerlingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wij-leren.nl

Wat valt onder digitale vaardigheden?

Digitale vaardigheden zijn vaardigheden van mensen om digitale apparaten te kunnen gebruiken. Zoals een computer, tablet of mobiele telefoon. Iemand met beperkte digitale vaardigheden heeft onder andere moeite met: (Zorg)websites zoeken en begrijpen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pharos.nl

Welke voorbeelden van digitalisering?

Voorbeelden van digitalisering
  • Veranderingen in bedrijfsmodellen.
  • Veranderen van bestaande bedrijfsprocessen.
  • Het ontwikkelen van nieuwe bedrijfsprocessen.
  • Meer en nieuwe manieren voor klantcontact.
  • Samenwerking binnen en tussen teams.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op personio.nl

Waarom digitalisering in het onderwijs?

Een van de belangrijkste voordelen van digitalisering in het onderwijs is dat het leerproces persoonlijker en efficiënter wordt. Digitale leermiddelen maken het mogelijk om op een meer flexibele manier te leren. Studenten kunnen op hun eigen tempo en niveau werken en zelf beslissen welke leerstof ze willen behandelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tkmst.nl

Wat zijn Ervaringsdoelen?

Ervaringsdoelen beschrijven welke inspanning van leerlingen wordt verwacht met het oog op ervaringen en/of expressieve reacties. Beheersingsdoelen beschrijven het realiseren van leeropbrengsten, dat zijn de minimale streefwaarden als het gaat om kennis, vaardigheden en inzichten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op open.overheid.nl

Wat zijn de Leervoorwaarden?

Een kind dat leert lezen, spellen, rekenen en schrijven is daartoe alleen in staat als het voldoet aan een aantal voorwaarden: intelligentie, goede oren, goede ogen, en zo meer. We noemen dat “leervoorwaarden”.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op despeelboomkindertherapie.nl

Wat staat er in het Pedagogisch kader?

De aanpak Gezonde Kinderopvang sluit aan op onderdelen van het Pedagogisch Kader. Daarin zijn gezondheidsthema's als eten en drinken, bewegen, sociaal-emotionele ontwikkeling, dagritme opgenomen. Ook de paragrafen over samenwerken met ouders, observeren en de inrichting, sluiten aan bij de aanpak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gezondekinderopvang.nl

Wat zijn de 5 ontwikkelingsaspecten?

In het schema ontwikkelingsaspecten en om- gevingsinteractie worden de volgende ontwik- kelingsgebieden onderscheiden: lichamelijke ontwikkeling, motorische ontwikkeling, cogni- tieve ontwikkeling, seksuele ontwikkeling, per- soonlijke ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ncj.nl

Wat zijn de 4 ontwikkelingsfasen?

Er zijn vier gebieden:
  • Cognitieve ontwikkeling. De cognitieve ontwikkeling is de ontwikkeling van het denken en de waarneming. ...
  • Creatieve ontwikkeling. Creativiteit is het vermogen om nieuwe dingen te bedenken en/of te creëren. ...
  • Sociaal-emotionele ontwikkeling. ...
  • Motorische ontwikkeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mbschool.nl

Wat zijn de 6 ontwikkelingsgebieden?

De belangrijkste ontwikkelingsgebieden zijn de lichamelijke-, motorische-, cognitieve-, sociale-, emotionele– en de spraak- en taalontwikkeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kijkopontwikkeling.nl

Populaire vragen

Volgende artikel  
Is stikstof onzin?