De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet. Je kunt ook zelf contact opnemen met het post- of koeriersbedrijf.
De webwinkel is dus verantwoordelijk voor het pakket. Als de bezorger het pakket niet heeft kunnen afleveren, wordt het uiteindelijk geretourneerd aan de verzender.
Als je dus niks hebt ontvangen moet de webwinkelier in actie komen. Vraag de verkoper om contact op te nemen met het postbedrijf dat de bestelling moet afleveren. Je kunt uiteraard zelf contact zoeken met het post- of koeriersbedrijf, bijvoorbeeld als je over een track & trace-nummer beschikt.
Als het pakket niet bij de afzender kan worden afgeleverd, bewaart USPS pakketten die als waardevol worden beschouwd in hun Mail Recovery Center , dat vaak wordt aangeduid als de officiële afdeling voor verloren en gevonden voorwerpen van de Amerikaanse posterijen.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
De MRC verwijdert niet-opgeëiste goederen en artikelen die niet voldoen aan de bewaarrichtlijnen op de volgende manier: Goede doelen of welzijnsorganisaties - donaties aan non-profitorganisaties. Afval, recyclen en versnipperen - etenswaren, metalen, karton, papier, etc.
Dus wat gebeurt er als een pakket niet op tijd wordt opgehaald? Als een pakket niet wordt opgehaald, wordt het meestal teruggestuurd naar het magazijn als "geweigerd" of "niet opgehaald". In dat geval wordt het pakket teruggestuurd naar het magazijn en wordt het automatisch terugbetaald minus de verzendkosten.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Controleer het bezorgadres dat u aan de verkoper hebt doorgegeven. Neem vervolgens contact met hen op en vraag waar uw bestelling is . Als de verkoper beweert dat hij het heeft bezorgd of niet weet waar het is, kunt u om een nieuwe bezorging vragen. In sommige gevallen kunt u mogelijk een terugbetaling krijgen.
Lijkt je retourzending vertraagd of misschien zelfs vermist? In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Het is goed mogelijk dat zij je retour al fysiek hebben ontvangen, maar nog niet administratief hebben verwerkt.
Vervelend dat de ontvanger je pakket niet heeft gekregen. Hebben de buren of huisgenoten ook niets ontvangen? Dan raden we aan zo snel mogelijk contact met ons op te nemen, in ieder geval binnen 30 dagen. Mogelijk kunnen we een onderzoek starten.
De verkoper is je aanspreekpunt.Je kunt de verkoper bijvoorbeeld een e-mail of (online) brief sturen met het verzoek om je pakket alsnog (in goede staat) te leveren. Je kunt ook besluiten de online aankoop te ontbinden en je geld terug te vragen.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Als u het artikel niet binnen die tijd ophaalt, wordt het door DPD teruggestuurd naar de afzender . Welk identiteitsbewijs moet ik meenemen? Op uw afhaalpas staat of er een extra foto-ID nodig is.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Zijn niet-opgehaalde Amazon-pakketten in goede staat? Ja, niet-opgehaalde Amazon-pakketten zijn in goede staat . Volgens Amazon openen en inspecteren werknemers fysiek alle niet-opgehaalde pakketten om ervoor te zorgen dat elk item intact is en geschikt is om door te verkopen.
Amazon wacht op vergelijkbare wijze 90 dagen totdat een niet-bezorgd pakket is opgehaald, voordat het wordt doorverkocht voor wederverkoop . Maar voordat dat kan gebeuren, moet een werknemer het pakket openen en het artikel inspecteren, om er zeker van te zijn dat het in goede staat is om opnieuw te worden verkocht.
Na de laatste poging worden onbestelbare pakketten teruggestuurd naar de afzender . Om te voorkomen dat uw pakket wordt teruggestuurd of om alternatieve bezorgafspraken te maken, kunt u uw pakket volgen. Als u uw pakket wilt ophalen bij een UPS Customer Center, moet uw verzoek uiterlijk om 19:00 uur zijn ontvangen.
Als u onze chauffeur hebt gemist, laten ze een kaartje achter met de melding dat ze de volgende werkdag opnieuw proberen te bezorgen . Als er bij de tweede bezorgpoging niemand thuis is, laat de chauffeur een kaartje achter met de melding dat u het pakket kunt ophalen bij een DHL-sorteercentrum.
Mijn klant heeft de DHL zending geweigerd, zitten hier kosten aan verbonden? Geweigerde zendingen gaan direct retour afzender. Hier zitten kosten aan verbonden. Bekijk deze hand-out voor een overzicht van de meest voorkomende toeslagen.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!