Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
U kunt de levering persoonlijk weigeren wanneer de koerier op uw adres arriveert of iemand anders het namens u laten doen . Als u niet thuis was toen de koerier arriveerde en uw pakket voor uw deur werd achtergelaten, bel dan het koeriersbedrijf en laat hen weten dat u het pakket weigert.
Ik heb mijn pakket niet opgehaald. Wat nu? Het PostNL-punt bewaart je pakket maximaal 1 week.Daarna sturen we het terug naar de afzender.
Je kunt het pakket niet weigeren voordat de bezorger ermee aan de deur komt. Is je bestelling nog heel recent, dan kun je aan de verzender vragen of zij je bestelling misschien nog kunnen annuleren.
Een zending weigeren doe je als volgt:
Vul de track & trace-code van de zending in en je postcode. Onder de 'ik wil het pakket niet'-knop geef je aan dat je het pakket niet wil ontvangen.
Wil je een pakket niet in ontvangst nemen? Geen probleem, dan sturen we het terug naar de afzender.
Wijs het verzoek resoluut maar vriendelijk af
Wees duidelijk en direct om elke kans op verkeerde interpretatie te voorkomen. Bijvoorbeeld, "Het spijt me, maar ik kan op dit moment geen aanbevelingsbrief voor u schrijven" geeft direct en beleefd uw standpunt aan.
Wat u moet weten. Als u zonder voorbehoud een leveringsbon voor ontvangst tekent, dan staat dat gelijk met de aanvaarding van de levering (tenzij de rechter anders beslist). U mag een volledige levering (vb.een volledige slaapkamer) niet weigeren als slechts één onderdeel ontbreekt of beschadigd is.
In de Domestic Mail Manual staat dat een geadresseerde na bezorging een poststuk kan markeren als "Geweigerd" en het ongeopend kan retourneren naar de postdienst, behalve wanneer het poststuk een Bulk Parcel Return Service (BPRS)-aantekening draagt .
Als je jouw pakket niet ophaalt binnen de afhaaltermijn, zoals aangegeven in het afhaalbericht, dan zal de pakketbezorger het pakket uit de kluis halen en je pakket wordt dan weer retour gestuurd naar de afzender.
Als een pakket niet wordt opgehaald, wordt het meestal teruggestuurd naar het magazijn als "geweigerd" of "niet opgehaald" . In dat geval wordt het pakket teruggestuurd naar het magazijn en wordt het automatisch terugbetaald minus de verzendkosten.
Indien het pakje niet is opgehaald door de ontvanger, sturen we het retour naar jouw afzendadres, de verzender.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Als de ontvanger van het pakket het niet meer wil, is het het beste om hem te vragen het pakket bij aflevering te weigeren . De koerier zal het pakket dan retourneren en wij zorgen ervoor dat het naar u wordt teruggestuurd.
Informeer de bezorger eerst beleefd dat u het pakket wilt weigeren bij aankomst . Zorg ervoor dat u duidelijk de reden voor weigering vermeldt. Zorg er vervolgens voor dat het pakket klaarstaat zodat de bezorger het mee kan nemen.
6.3 Indien de Ontvanger weigert een Zending te accepteren of weigert te betalen, is J&T gerechtigd om de Zending vrij te geven, te verkopen, te vernietigen of op andere wijze te vervreemden zonder enige aansprakelijkheid jegens de Klant, Ontvanger of enige andere derde partij, op voorwaarde dat J&T redelijke inspanningen heeft geleverd om de Zending te retourneren tegen ...
Wat gebeurt er met een pakket als een levering wordt geweigerd? Als de koerier een pakket opnieuw probeert te bezorgen, wordt het pakket bewaard in het magazijn of depot van de koerier . Als de bezorging na extra pogingen niet is gelukt, wordt het pakket teruggestuurd naar de afzender.
Het weigeren van het pakket betekent dat u het niet accepteert of in bezit neemt. Markeer het pakket als "Geweigerd": Als het pakket al is afgeleverd en u het wilt weigeren, kunt u "Geweigerd" op het pakket schrijven en het teruggeven aan de USPS-vervoerder . Zorg ervoor dat het pakket ongeopend is en in originele staat verkeert.
Als u de brief of het pakket heeft ondertekend, moet u de verzendkosten voor het terugsturen betalen .
Als uw pakket er bij het ophalen beschadigd uitziet, kunt u het weigeren . Het wordt door DPD teruggestuurd naar de afzender.
Mijn klant heeft de DHL zending geweigerd, zitten hier kosten aan verbonden? Geweigerde zendingen gaan direct retour afzender. Hier zitten kosten aan verbonden. Bekijk deze hand-out voor een overzicht van de meest voorkomende toeslagen.
Bedenktijd bij koop of afstand
Dit wordt ook wel het herroepingsrecht genoemd. Binnen de termijn kun je laten weten dat je het product wilt retourneren en je krijgt dan binnen 14 dagen je geld terug, óók de bezorgkosten. De wet noemt dit het ontbinden van de koopovereenkomst.
“ We moeten uw verzoek respectvol afwijzen.Uw begrip en geduld worden op prijs gesteld .” “Het spijt me, maar dat kunnen we op dit moment niet bieden. Bedankt voor uw begrip.”
Als u iets per telefoon of online bestelt, koopt u op afstand. U heeft dan recht op 14 dagen bedenktijd.
Mag een webshop mijn bestelling zomaar annuleren? Nee, dat mag niet zomaar. De webshop moet uw bestelling leveren. Er zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld bij overmacht.