Uw aanvraag wordt binnen 5 werkdagen na ontvangst van uw retour verwerkt.De restitutie wordt op uw verzoek aan uw SHEIN-portefeuille of de oorspronkelijke betaalrekening overgemaakt. Opmerking: 1.De oorspronkelijke verzendkosten en administratiekosten worden niet terugbetaald.
Als geretourneerde kleding niet meer kan worden verkocht, kunnen ze worden gerecycled tot nieuwe materialen, zoals vezels voor nieuwe kleding of andere textielproducten. Goede doelen: Sommige merken doneren geretourneerde kleding aan goede doelen of organisaties die ze kunnen verdelen onder mensen in nood.
De pakjes die we online kopen en vaak gratis terugsturen, worden steeds vaker vernietigd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Zweedse Universiteit van Lund. Vorig jaar alleen is in Europa voor 22 miljard euro aan teruggestuurde kleding en elektrische producten op het stort beland.
Een geretourneerd product moet worden gecontroleerd op verkoopbaarheid en dan opnieuw worden verpakt, ingevoerd in het systeem en teruggeplaatst in het magazijn. De (menselijke) handelingen die dat proces vereist kosten vaak meer dan het oplevert om ze opnieuw te verkopen.
Wanneer je retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag zo snel mogelijk teruggestort naar de bij ons bekende betaalgegevens. Als je je bestelling betaald hebt per bankoverschrijving, dan kun je je terugbetaling binnen 5 werkdagen* op je bankrekening verwachten.
Overschotten en wegwerpproducten. Een deel van deze kleding wordt vervolgens met korting aangeboden, sommige stukken gaan terug in de voorraad. Wat hierna overblijft, wordt gedoneerd aan een goed doel of vernietigd door het te verbranden of vervezelen. Er wordt helaas vaak gekozen voor die laatste optie.
We betalen je terug van zodra we je retour of een bewijs van je ontvangen. De termijn voor de terugbetaling duurt ongeveer 7 dagen. We betalen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terug overeenkomstig de hieronder vermelde voorwaarden.
Het teruggestuurde pakket is niet door de ondernemer ontvangen. Op grond van het bepaalde in artikel 6:230s van het Burgerlijk Wetboek is het aan een consument om te zorgen voor terugzending van een artikel bij herroeping van een koopovereenkomst. De consument is daarmee ook de opdrachtgever van de vervoerder.
De verkoper op Amazon beoordeelt retouraanvragen voordat deze een terugbetaling of vervanging verstrekt. Als je binnen twee werkdagen geen antwoord ontvangt, kun je een A-tot-Z-garantieclaim indienen. Raadpleeg de Help-pagina Informatie over de A-tot-Z-garantie voor meer informatie. Selecteer de gewenste retourmethode.
Kleding komt vaker terug. Retourpercentages van 30% zijn in de fashion niet uitzonderlijk, met uitschieters naar soms wel 40 tot 50%. In de grootste Europese landen komen online retourzendingen het meest voor in de categorieën kleding, schoenen en accessoires, meldt Statista.
Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.
Met je ontvangstbewijs kun je items die je in de winkel hebt aangekocht binnen de 31 dagen retourneren. In geval van retour zal het bedrag op een bankkaart naar keuze worden terugbetaald. Bij gebrek aan een geldige bankkaart, behoudt H&M het recht om een terugbetaling te doen op een tegoedkaart.
Als die ook niet open doen of het pakket niet willen aannemen, gaat het naar een pakketpunt van PostNL.Als het daar na een week nog niet is opgehaald, gaat het retour naar de afzender.
De retourkosten betaal je met iDEAL tijdens het aanmelden van je retouren in Mijn Wehkamp. Daarnaast bieden we tegen betaling de mogelijkheid om je retour thuis te laten ophalen met Ophalen Plus . RetourlabelDe vervoerder mag alleen pakketten accepteren als er een retourlabel voor elk pakket aanwezig is.
Dit doen we door het uiterlijk, de functionele kwaliteiten, accessoires en verpakkingsconditie te beschrijven. We bieden alle gedetailleerde informatie over de productconditie op de productpagina om je te helpen een keuze te maken. Afhankelijk van de productconditie hebben sommige items zelfs nog hogere kortingen.
Consument wordt terugbetaald of het omgeruilde product wordt naar hem verzonden. Het pakket komt binnen bij de webwinkel en wordt handmatig verwerkt. Ondertussen kunnen er veel vragen vanuit de klant komen over de status van het retour. Het product wordt weer op voorraad gelegd.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. U als koper en ontvanger niet.
Een retour kost de winkel ongeveer 12,50 euro. Alle teruggestuurde producten moeten namelijk door iemand bekeken worden. Dat is ook de reden dat sommige winkels kleding die minder dan 10 euro kost gewoon weggooien of meegeven aan een opkoper," zo zegt lector stadslogistiek Walther Ploos van Amstel tegen RTL Z.
Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Shein heeft echter best een rechttoe rechtaan manier van retourneren. Iets waar sommige webwinkels van dichterbij huis nog een puntje aan kunnen zuigen. Het eerste retourlabel is gewoon gratis en is eenvoudig uit te printen via de website. Vanaf het tweede retourlabel betaal je 4,50 euro.
Ongedragen artikelen kunnen kosteloos binnen 100 dagen aan ons worden geretourneerd. Maak voor je retourzending gebruik van het meegeleverde retourlabel of download een nieuw retourlabel door je retourzending in je account aan te melden. Op het retourlabel vind je het juiste retouradres.
Ik heb spijt van mijn aankoop
Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht. De reden hiervoor is dat ruilen geen recht is.